Forum.Vliegvissen.Be

Het Belgisch Vliegvis Forum
Het is momenteel 24 Nov 2017 02:21

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 34 berichten ] 

Wat vinden jullie van het vissen op Kluizen (meerdere mogelijkheden):
Prijs dagvergunning (€ 15) = OK 22%  22%  [ 6 ]
Te weinig uitgezette forel (2400 kg / jaar - waarde +- € 11.000 11%  11%  [ 3 ]
De prijs mag omhoog indien meer forel wordt uitgezet 26%  26%  [ 7 ]
Voor mij niet attractief genoeg (geen boten, enkel weekend...) vandaar vis ik er niet 41%  41%  [ 11 ]
Aantal stemmen : 27
Auteur Bericht
 Titel: Kluizen
BerichtGeplaatst: 14 Dec 2010 22:20 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Het zou goed zijn eens te weten wat jullie denken over Kluizen:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 09:40 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL
Gebruikers-avatar

kijk P.,

de volgende (negatieve)opmerkingen hoor ik soms,

1) enkel het weekend open
2) slechte staanplaatsen
3) meestal weinig vis te vangen

persoonlijk vind ik dat de dag-jaarvergunningen omhoog moeten zodat het mogelijk zou maken meer vis uit te zetten.
meer vis = meer reclame = meer vissers

moest er de mogelijkheid bestaan om bootjes te verhuren of te gebruiken zou dat een zeer groot pluspunt zijn.

Gr. Jan

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 10:03 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

zelf 3 keer geweest, 1 maal niets, zeer vroeg op het seizoen
2de maal zeer goed, ik denk een 25 tal vissen, 1 zelfs 10 minuten moeten drillen dat beest bleef gewoon beneden zitten
3de maal goed tot matig

het is een grootte bak water dat maakt het zo leuk en een belly is bijna een must, het enigste nadeel dat ik vind : het is te ver voor mij ...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 10:06 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

ik wil een optie bij : 5eur extra en dat investeren in een "doeltreffend" anticormo systeem :-)

het feit dat er wat zitten is ook een indicatie dat er wel degelijk wat te eten valt he. Kan men vanuit het FVV geen klacht indienen en aantonen dat die beesten aan broodroof doen en vragen voor een oplossing ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 10:44 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Admin schreef:
ik wil een optie bij : 5eur extra en dat investeren in een "doeltreffend" anticormo systeem :-)

het feit dat er wat zitten is ook een indicatie dat er wel degelijk wat te eten valt he. Kan men vanuit het FVV geen klacht indienen en aantonen dat die beesten aan broodroof doen en vragen voor een oplossing ?

Een anti-cormoran systeem op 50 ha water is niet zo evident. Er is naar mijn weten ook nog geen wettelijk middel om met een klacht een vergoedingen te verkrijgen voor aalscholvervraat. Dit In tegenstelling bij schade door ganzen op akkers. Op de dagkaarten kan trouwens aangestipt worden of er beschadigde forellen werden gevangen, dit om in geval van vraag naar bewijsstukken, te kunnen voorleggen.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 10:52 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

fariojan schreef:
kijk P.,

de volgende (negatieve)opmerkingen hoor ik soms,

1) enkel het weekend open
2) slechte staanplaatsen
3) meestal weinig vis te vangen

persoonlijk vind ik dat de dag-jaarvergunningen omhoog moeten zodat het mogelijk zou maken meer vis uit te zetten.
meer vis = meer reclame = meer vissers

moest er de mogelijkheid bestaan om bootjes te verhuren of te gebruiken zou dat een zeer groot pluspunt zijn.

Gr. Jan

Punt 1 kunnen we (voorlopig) niets aan doen gezien de VMW tijdens de week geen pottenkijkers wenst...
Punt 2 = moeilijk te verwezenlijken daar het stenen oevers betreft en de waterstand wijzigd.
Punt 3 = hangt van zoveel factoren af, maar een eerste vereiste is natuurlijk voldoende vis. Hoeveel er op Kluizen rondzwemt is onduidelijk. Het beste zou zijn om +- 5000 kg forel te kunnen uitzetten (100 kg / ha) of maandelijks 500 kg. Maar wie gaat dat betalen?

Persoonlijk vind ik € 15 / dag een democratische prijs. Om meer te kunnen vragen zou je eigenlijk eerst meer vis moeten kunnen uitzetten en hopen dat hiermee de vangsten naar omhoog gaan. Misschien komen dan sowieso meer vissers en kan je evt. de prijs verhogen. De vraag naar boten is al meermaals voorgelegd aan de directie VMW maar één van de directieleden weigert om twee reden:
- Gevaar (al vind ik belly boaten gevaarlijker)
- Men komt jaarlijks aankloppen om te mogen surfen, hetzij op spaarbekken I of II. Indien hij boten voor vissers toelaat kan hij het surfen niet meer weren. Dat is althans zijn visie. Vermoedelijk heeft men echter ook vrees voor de rompslomp met boten. Oorspronkelijk was dit trouwens voorzien.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 14:12 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

GCS5300 schreef:
Er is naar mijn weten ook nog geen wettelijk middel om met een klacht een vergoedingen te verkrijgen voor aalscholvervraat.

mss toch best eens horen bij een bevriende advocaat ofzo ...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 14:34 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL
Gebruikers-avatar

duidelijke antwoorden P.,

ik zit momenteel ook zo een beetje verbonden aan een water waar ik toch enkele zaken wil zien dat ze veranderen met keiharde garanties.
in Kluizen heb je waarschijnlijk de garantie dat je er jaren kan vissen???
momenteel heb ik maar een garantie van elk jaar bespreekbaar, en dat is niet goed genoeg voor mij momenteel.
de bedoeling is om daar ook voor een +-10000 euro vis jaarlijks in te draaien, maar als ze zouden zeggen het jaar daarop , het is gedaan, dan ben ik de stomme kl..t.

het is zeer moeilijk om een groot resevoir vol met vis te stoppen en democratische prijzen te vragen.
mensen reizen nu soms zeer ver om wat meer vis te vangen en betalen daar veel meer +- 50 euro dagvergunning zonder dat je daar nog de verplaatsingkosten bijrekend.

mijn punt is , stop er meer vis , sla de prijzen op , en je zal veel meer volk zien.

pas geen limiet aan want dat volgen ze toch niet , voor die keer dat ze goed vangen kan je ze toch niet laten stoppen.

Gr. Jan

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 14:51 
Vliegvisser
Vliegvisser

Ja, "stilstaand water" heeft mij nooit kunnen bekoren. Ik sta graag tot aan mijn knieën of mij kruis in een bergriviertje.............. :lol:

M.v.g.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 16:02 
FF-Junk
FF-Junk

Misschien kan er overlegd worden met de vmw om het waterpeil tijdens de zomermaanden te laten staan tussen de 15 en 40 cm boven de weg, zoals dit jaar het geval was, ideaal om te vissen vond ik en geen last van losliggende stenen of helling direct achter je.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 16:08 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

jolan1212 schreef:
Misschien kan er overlegd worden met de vmw om het waterpeil tijdens de zomermaanden te laten staan tussen de 15 en 40 cm boven de weg, zoals dit jaar het geval was, ideaal om te vissen vond ik en geen last van losliggende stenen of helling direct achter je.

Voor VMW telt alleen goedkope "waterproductie". Wanneer het water van Kluizen II beter is dan Kluizen I en dus goedkoper kan gezuiverd worden, gebruikt men Kluizen II. We hebben wel ooit in de zomer kunnen verkrijgen het water niet lager dan tot een 3 à 4 meter te laten zakken. Kwestie van overlevingskans forellen. Spijtig genoeg kan dit van jaar tot jaar veranderen.

p,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 16:12 
FF-Junk
FF-Junk

Het was dan allicht puur toeval dat de waterstand zo lang op dat ideale niveau bleef?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 16:28 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

fariojan schreef:
duidelijke antwoorden P.,

mijn punt is , stop er meer vis , sla de prijzen op , en je zal veel meer volk zien.

pas geen limiet aan want dat volgen ze toch niet , voor die keer dat ze goed vangen kan je ze toch niet laten stoppen.

Gr. Jan

Met prijzen verhogen zou ik toch opletten want dit kan negatief werken. Kijk naar Lastrange dit jaar. € 49 voor een dagje vissen en de vissers bleven weg. Je kunt voor iets een prijs bepalen maar de mensen moeten het nog aanvaardbaar vinden voor wat ze er voor krijgen. De Ronde Bleek hanteert ook zulke prijzen maar ze zetten extra grote forellen + het is nog een beetje nieuw. Het zullen (waarschijnlijk) ook maar enkelingen zijn die er regelmatig of wekelijks vissen. Het blijft tenslotte maar voor de sport (of hobby) en niet voor de vis.

Wat een limiet (aantallen) betreft geef ik je wel gelijk, het moeten al heel gedisciplineerde vissers zijn willen ze bij goede vangsten op hun vangstlimiet er het bijltje bij neerleggen.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 18:00 
FF-Junk
FF-Junk

Persoonlijk vind ik dat de prijs 25 à 50 % mag verhogen dan kan volgens mijn de visuitzetting bijna evenredig omhoog, wat betekend tussen de 3000 en de 4000 kg vis ,wat al een groote verbetering zou zijn.

Van die bootjes Jan vind ik wel een goed idee , maar ik zou toch in mijn belly blijven hoor , vind ik gewoon veel toffer en wenbaarder, kwa veiligheid denk ik dat een belly veiliger is dan een boot

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 18:49 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Citaat:
Citaat:
Op de dagkaarten kan trouwens aangestipt worden of er beschadigde forellen werden gevangen, dit om in geval van vraag naar bewijsstukken, te kunnen voorleggen.

Dag vriend Paul Deneef,

Schade aan goederen of eigendommen opeisen is een rechtsfiguur uit het Burgerlijke Recht.

Ongeacht of er voor wildvraat van opgestoken forellen door aalscholvers een specifieke wet bestaat die dan van openbare orde is (= inroepbaar door iedereen), kan een eigenaar van vis- dat is hemzelf indien het om een natuurlijke persoon gaat, of de afgevaardigde bestuurder van een vennootschap of vereniging indien het om een rechtspersoon zou gaan, - ten allen tijde een burgerlijk geding aanspannen tegen de terzake bevoegde overheid ('k weet niet wie) omdat die niets of niet voldoende doet aan de ongebreidelde voortplanting van die voor de eiser FVV schadelijke (zelfs beschermde) vogels.

Inzake het aanbrengen van bewijzen bij de burgerlijke rechter zijn ingevulde dagvergunningen met aalscholverschade slechts een begin van bewijs. Waarom? Omdat men nooit zichzelf een bewijs kan verschaffen, want de vliegvissers zijn meestal ook lid van F.V.V. die op Kluizen II het visrecht mag exploiteren van de VMW.

Beter is foto's te nemen met herkenning van de plaats Kluizen II erbij van gewonde of dode vis. Met detail foto's van de kwetsuren. En het meest doorslaggevende bewijs, maar ook het duurste is de schade laten vaststellen door een deurwaarder of ( gratis) door een welwillende federale politie patrouille. Maar dat kunnen die laatste weigeren meen ik, wegens buiten werkkader.

In de rechtspraak is er altijd een tijdsgebonden evolutie. Iemand moet een precedent uitlokken en de eerste klager zijn, dan gaat de wetgever zich vanzelf meer geroepen voelen om zo'n visschadewet te laten stemmen door de wetgevende macht dwz het parlement en de kamer vv.

Ik zou, moest ik in de plaats staan van FVV, mits de verzameling van voldoende rechtsgeldige bewijzen dus zeker proberen een schadeclaim te richten tegen de terzake bevoegde overheid.

Tot al wat kan dienen en succes toegewenst,

Met vriendelijke groet,

Wilfried.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 19:31 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL
Gebruikers-avatar

Paul,

Ge opent een rekening waar iedereen die zoiets steunt ook een klein
bedrag kan op storten voor "het goede doel" en op die manier kan je
dan later eventueel een klacht of rechtzaak betalen.
Mijns inziens zullen er voor zoiets toch wel vissers te vinden zijn !
Mij mag je al vast noteren..

Mvg
Luc

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 20:02 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

voila gewoon doen, ge zou mss den eerste zijn in belgie met zo'n rechtzaak
wie niet waagt ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 20:14 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Een degelijke rechtsbijstandsverzekering betaalt meestal alle kosten van een degelijke raadsman, behoudens eventueel een kleine franchise per jaar. Dus veel geld hoeft het niet te kosten. Misschien heeft de fvv dergelijke verzekering zelfs reeds?

Waarom nog wachten en vraag eerst vooraf aan die raadsman je kansen op succes dat bespaart al een pak desillusies.

mgv Wilfried.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 23:49 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Waarom wordt er dan zoveel tumult gemaakt over de aalscholverschade? Zelfs viskwekers krijgen het (naar mijn weten) nog niet voor elkaar om een schadeclaim te eisen. Die beschermde aalscholvers zijn gewoon vogelvrij en men verwijst naar het afschermen van je vijver door netten e.d. Ik vrees zolang er Europees geen algemene maatregelen tegen overpopulatie wordt genomen we er blijven mee te kampen hebben. VVHV en viskwekers hebben al voldoende klachten en bewijzen aangebracht maar niemand schijnt er oren naar te hebben. Laat ons hopen dat dit ooit wel eens gebeurt.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2010 23:59 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Wiel schreef:
Ja, "stilstaand water" heeft mij nooit kunnen bekoren. Ik sta graag tot aan mijn knieën of mij kruis in een bergriviertje.............. :lol:

M.v.g.

Rij je dan wekelijks naar één of andere bergrivier? Of vis je maar af en toe... want daar komt het gewoonlijk op neer. Bij de meesten is stillwatervisserij gewoon een tussenoplossing, vooral om wekelijks en zelfs meer te kunnen vliegvissen. :wink:

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2010 04:59 
Vliegvisser
Vliegvisser

@GCS5300,

Ja, ik ben een "Goed weer visser", mij zal je niet vlug zien vissen als het koud - of vies weer is !
En toch vis ik méér dan je zou denken, heb dit jaar 122 dagen aan de oevers van de Sava Bohinjska verbleven............... :D :D :D

M.v.g.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2010 08:52 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Paul

Hebt u weet van negatieve rechtspraak(= afwijzing claims) in liefst meerdere precedenten zoja, dan weet u dat u weinig te verwachten hebt, maar als er geen negatieve precedenten zijn of zelfs nog geen enkel precedent dan hebt u mogelijkheden. Een advocaat kan zulke precedenten aan de weet komen in de voorgaande jurisprudentie.

Natuurlijk de eerste klager voor de burgerlijke rechtbank moet eerst onbetreden paden begaan en zal zich enkel kunnen steunen op zijn liefst degelijk bewijsmateriaal.

Elke rechter oordeelt namelijk autonoom en is vrij u gelijk te geven als u schade lijdt door wildvraat. Maar u moet hem overtuigen van uw gelijk.

met vriendelijke groet,

Wilfried.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2010 19:39 
FF-Junk
FF-Junk

Zo te zien zulen we kluizen moeten atractiever maken
Zouden we bv geen groot drijvend plateau kunnen te water laten zoals in de ronde bleek?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Dec 2010 17:27 
FF-Junk
FF-Junk

misschien een kans om toch iets vergoed te worden van de schade door aalscholvers?

Vrijdag heb ik het boekje van VILT in de bus gekregen, daarin stond een artikel over wildschade.Daaruit blijkt dat de overheid verplicht is om een vergoeding te betalen voor schade die berokkend is door niet bejaagbaar wild , één grote vereiste is wel dat de schade binnen de vijf dagen gemeld word aan het agentschap voor natuur en bos. Aangezien de schade van aalscholvers het ganse jaar door is is dit geen probleem, en aangezien visserij onder de bevoegdheid valt van landbouw , zou dit kunnen lukken . In ieder geval is er dit jaar reeds 29000 euro uitbetaald aan 30 verschillende landbouwers( die waarschijnlijk een mooi dossier opgemaakt hadden)

Ik zal maandag alvast eens bellen en navraag doen , maar ik denk dat we dit zullen moeten kunnen bewijzen dus, als er iemand is die foto's heeft van een aalscholver met een grote forel in zijn bek , kan dit wel helpen,Anders zou het toch niet moeilijk kunnen zijn om volgend jaar na een uitzetting imand op post te houden en de jagende aalscholver te filmen. Ik wil me daarvoor gerust inzetten,we zullen ze misschien niet mogen afschieten maar als er een vergoeding is dan is dit toch al iets :wink:

Laat jullie nog iets weten

groeten filip[/url]

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Dec 2010 21:40 
FF-Junk
FF-Junk

als ik volgend jaar aalscholvers zie die een forel aan het oppeuzelen zijn zal ik proberen een foto te trekken of te filmen. Ik heb wel een aantal foto's met forellen waar er duidelijk, al dan niet van aalscholvers, schade op te zien is.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010 11:36 
FF-Junk
FF-Junk

Zoals beloofd contact opgenomen met die persoon hij zei me

Dat er nog geen aanvragen werden gedaan in verband met aalscholvervraat (zo zouden we dit vanaf nu moeten noemen)

Er zeker een vergoeding word betaald aan schade geleden door niet bejaagbaar wild ( een aalscholver is beschermd, dus niet bejaagbaar)

Dat er een wet aan het stemmen is om een afschot plan te maken voor de aalscholvers (wat de aalscholver dan terug bejaagbaar maakt)

Dat er na aanvraag een controle uitgevoerd word terplaatse ( misschien ideaal enkele dagen na een uitzetting)

Dat er zoveel mogelijk bewjsmateriaal moet worden verzamelt ( foto's en filmpjes van aalscholvervraat en schade ,op kluizen wel te verstaan!!, dagkaarten met meldingen van schade tellen ook mee)

Dat er een aanvraag kan ingediend worden door de eigenaar, de huurder de visrechthouder

Persoonlijk denk ik dat we het erop moeten wagen , heb al een formulier afgedrukt maar ik ben niet bevoegd om dit in te vullen , hulp gevraagd

Voor de mensen die over dit alles iets willen lezen WWW.NATUURENBOS.BE

groeten filip

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010 11:48 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

knap Filip ! Wie niet waagt niet wint ...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010 12:05 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL
Gebruikers-avatar

Het is natuurlijk te proberen, maar wildschade beperkt zich tot schade aangebracht aan gewassen of dieren van de "landbouw sector" en ik
weet niet of het uitbaten van een visplaats daar onder valt??

Misschien even nakijken..

Mvg
Luc

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010 12:24 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

niet geschoten is altijd mis :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010 12:55 
FF-Junk
FF-Junk

Juist Luc ik denk persoonlijk ook dat daar het schoentje zal knellen , maar als je de aanvraag in een mooi vormpje giet dan misschien?

Visserij valt onder landbouw, de vraag is alleen wordt er schade gedaan wordt aan de voor landbouw(visserij) nuttige dieren. ?Want dit is en van de vragen in het dossier.Misschien via de watermaatschappij, het is toch zo dat de waterkwaliteit erop vooruit is gegaan sinds de uitzettingen van forel, heb dat toch eens gehoord;

Een volgende vraag is om het schadebedrag in te vullen, volgens mij ook moeilijk, genoeg natuurlijk ,maar ook niet teveel anders :cry:

Ze vragen ook naar een identificatie nummer (landbouw) ,weet ook niet of dit voor kluizen van bestaande is?

al bij al ik vind het proberen waard , nu nog iemand die dit formulier kan en mag invullen en we zullen zien

@ janus: misschien mogen we binnenkort allemaal met onzen belly op kluizen ronddobberen met een vlieghengel in de éne hand en een geweer in de andere

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010 19:38 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik heb al eens eerder geschreven; massaal klachten indienen bij de politie voor wildschade
beginnen bij het begin:
als je een vis vangt met aalscholverschade neem dan een foto zodat er bewijs is liesft zo veel mogelijk, doorsturen naar databank zodat er een dossier kan worden opgemaakt, indien er word opgetekend hoeveel vogels, hoeveel keer ze komen per dag of week, hoeveel schade ( foto's ) Als de feiten er zijn dan kan de wethouder er niet meer omheen, zoals gekend moet het een lijvig dossier zijn ( daar houden ze van bij het gerecht, denken ze dat het belangrijk is ) ga eens te rade bij een advocaat die gespecialiseerd is in de materie ( ja, kost geld. Niet voor over? zwijgen en verder vis betalen ) Als je er wilt komen zul je toch enkele pijnelijke kosten moeten dragen ... en gevolgen??

Stel het lukt om bv. de aalscholver mag terug bejaagd worden= opmaken afschotplan en wie zal het dan komen doen op kluizen?? Wie mag?
vb. De staat betaald een vergoeding die ons verlies compenseerd, wat dan daarna? Weer opnieuw beginnen? Want die vogels komen terug als ze honger krijgen!

Greetz
Beni :twisted:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010 20:41 
FF-Junk
FF-Junk

ja beni maar als we niets doen komt er ook niets hé , als we nu een schadevergoeding krijgen kunnen we misschien met dat extra geld nog grotere forel opzetten(50 cm 1.5 kg) ,persoonlijk zou ik niet meer vis opzetten maar grotere
@ paul weet jij iemand die kanhelpen met dat dossier??? Wil nu wel doorgaan daarmee, Heb daarvoor geen advocaat nodig , denk ik. Heb zelf al verschillende keren schadevergoeding kunnen krijgen door schade aan vruchten door regen en dergelijke en het ging over serieuze bedragen hoor , en als we een goed dossier maakt zoals Beni zegt dan zal het wel lukken

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010 23:01 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

filip schreef:
ja beni maar als we niets doen komt er ook niets hé , als we nu een schadevergoeding krijgen kunnen we misschien met dat extra geld nog grotere forel opzetten(50 cm 1.5 kg) ,persoonlijk zou ik niet meer vis opzetten maar grotere
@ paul weet jij iemand die kanhelpen met dat dossier??? Wil nu wel doorgaan daarmee, Heb daarvoor geen advocaat nodig , denk ik. Heb zelf al verschillende keren schadevergoeding kunnen krijgen door schade aan vruchten door regen en dergelijke en het ging over serieuze bedragen hoor , en als we een goed dossier maakt zoals Beni zegt dan zal het wel lukken

VVHV heeft hier zeer waarschijnlijk al ervaring mee. Ik stel hun de vraag wat hierin zoal mogelijk is en of er al dergelijke dossiers werden ingediend.

Paul,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Dec 2010 16:45 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik sta er volledig achter ( van dichtbij dan, niet zoals een officier in het leger, ... 20km er achter ) Als er geen dossiers zijn ingedient laten we dan als nationale eenheid het voortouw nemen. Dit moet een sneeuwbal effect worden ( domino is ook goed ) als er één begint zal de rest wel volgen ... hopelijk!

Greetz
Beni :twisted:

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 34 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]