Forum.Vliegvissen.Be

Het Belgisch Vliegvis Forum
Het is momenteel 21 Nov 2017 17:45

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 252 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: kluizen
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2011 13:10 
FF-Junk
FF-Junk

Gewoon ter informatie: kluizen zal open zijn vanaf zaterdag 5maart :)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2011 19:41 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

http://www.vliegvissen.be/?p=kluizen_reglement

den datum staat hier nog wel fout, zal dat checken ...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2011 21:23 
FF-Junk
FF-Junk

de openingsuren ook zeker
Zo te zien mag ke gans het jaar vissen, tof

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2011 21:46 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Blijbaar mag dat ...
Greetz
Beni :twisted:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2011 00:27 
FF-Junk
FF-Junk

Opening op zaterdag 5.3.2011. Laatste visdag zondag 11.12.2011.

De openingsuren zijn: van 1 april tot en met 30 september tussen 8 en 20 uur en van 1 oktober tot en met 31 maart tussen 9 en 17 uur.

Dit staat in het nieuwe reglement dat ik gekregen heb

Spijtig dat het sluitingsuur niet verlaat is vanaf 1 oktober, want savonds kan het daar enorm goed zijn rond die periode!

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2011 00:46 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik vrees nog enkele foutjes:
Opening op zat 5 maart 2011

Openingsuren:
- Van zat 5 maart tot en met 1 april open vanaf 9.00 u en van 2 april tot 30 september open om 8 uur en van 1 oktober tot en met zondag 11 december (laatste visweekend 2011) open vanaf 9 uur.

- Prijzen blijven onveranderd.
€ 15 dagvergunning FVV leden - € 20 niet FVV leden - € 170 jaarvergunning
- Ook open op Paasmaandag 25/04
- Donderdag 2 en vrijdag 3 juni (OLV-Hemelvaart)
- Maandag 13 juni (Sinksen)

- Weerhaakloos vissen!
- Dagkaarten na de visdag ingevuld in de brievenbus deponeren. (Zie pick-nicktafels aan schuilplaats achteraan of aan de parking beneden)

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 11:30 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL
Gebruikers-avatar

vraagje,

hoeveel en wanneer word er vis uitgezet???

gr. Jan

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 12:14 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

fariojan schreef:
vraagje,

hoeveel en wanneer word er vis uitgezet???

gr. Jan

Jan, voorlopig werden foreluitzettingen voorzien op:
400 Kg wordt uitgezet in de week van 14-18 maart en 400 kg in de week 18-22 april. In mei en juni volgen dan opnieuw uitzettingen.

Vissen tussen 800 gr en 1,2 kg /st.
Door het koude weer en in het verleden met weinig resultaat, werd nog een tweetal weken gewacht met visuitzetting. De eerste twee weken is het dus op de "overwinterde forellen" te doen.

p,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 13:28 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

De overwinterde forellen zijn vaak wel de mooiste om te vangen :D

TL Arjan Maat

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 14:19 
FF-Junk
FF-Junk

ik ga er dit weekend eentje proberen vangen 8)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 14:25 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Succes Jolan, maar met jou ervaring op Kluizen zal dat best wel eens gaan lukken :D

TL Arjan Maat

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2011 19:23 
FF-Junk
FF-Junk

iemand geweest ?????

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2011 19:55 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

ben ook wel benieuwd, tis nog serieus koud ... ik ga nog wat mountainbiken in de ardennen en daarna gaan we terug eens vissen

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2011 13:38 
FF-Junk
FF-Junk

Ik ben gisteren een paar uur geweest en niets gezien.
Het water staat op zijn hoogste punt ongeveer. De temperatuur aan de oppervlakte was 5-6° en in het midden op de bodem rond de 11°C dus ze zullen daar wel zitten . Misschien lukt het vanuit de belly al zal het wel koud zijn :p

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 16:19 
FF-Junk
FF-Junk

Het was weer stil dit weekend, de watertemperatuur is nog altijd rond de 6°C, de vis zit waarschijnlijk nog passief tegen de bodem want buiten een enkele vis is er nog niets te zien aan de oppervlakte.
Zondagnamiddag rond 17u dan toch 1tje kunnen strikken met een di7 lijn en 2 boobies, heel traag achtjes binnenvissend. Het is duidelijk dat de vis nog niet actief is want van een dril was er nauwelijks sprake.
Wachten op warmer weer dat het water opwarmt dus :)

Afbeelding
groetjes

Jolan

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 16:30 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL
Gebruikers-avatar

petje af voor je inzet Jolan,

gr. Jan

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2011 13:20 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

jolan1212 schreef:
Het was weer stil dit weekend, de watertemperatuur is nog altijd rond de 6°C, de vis zit waarschijnlijk nog passief tegen de bodem want buiten een enkele vis is er nog niets te zien aan de oppervlakte.
Zondagnamiddag rond 17u dan toch 1tje kunnen strikken met een di7 lijn en 2 boobies, heel traag achtjes binnenvissend. Het is duidelijk dat de vis nog niet actief is want van een dril was er nauwelijks sprake.
Wachten op warmer weer dat het water opwarmt dus :)

Afbeelding
groetjes

Jolan

Allé proficiat! De vangst moet zowat geweest zijn ietsje na wij waren vertrokken. Inderdaad slechts enkele vissen aan de oppervlakte te bespeuren. Laten we hopen dat het water vlug een graad of tien bereikt en misschien doen de forellen uit verse zettingen het de eerstvolgende weken...

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2011 22:00 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Vandaag 19/03 werd 400 kg forellen uitgezet op Kluizen.
't is maar dat je 't weet...

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Apr 2011 08:43 

Vandaag 4 april heb ik iets minder dan 1 kilo van de 400kg gezien. (1 forel rond de kilo gevangen :D ). Moeilijk!!! Een par missers en dat was alles. Naar het eind van de dag hebben we meer activiteit gezien, ze begonnen te stijgen achter iets, waarschijnlijk kleine buzzers die anthatchen waren. Maar ook niet met buzzers!
Grtjs
Pedro

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Apr 2011 17:39 
FF-Junk
FF-Junk

Zaterdag nog eens naar kluizen geweest.
Stralend weer al een paar dagen, maar door de koude nachten blijft het oppervlaktewater rond 6.5°C. Bijna geen vis aan de oppervlakte dus.

Vanaf de kant blijft het moeilijk, 2 vissen gevangen, 1 forel en 1 baars(je). De vis blijkt nog altijd diep te zitten want vanuit de belly werden ze beter gevangen( 6 stuks en evenveel missers), allemaal rond de 9m geloof ik.

Afbeelding

groetjes

Jolan

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Apr 2011 21:48 
Moderator
Moderator

Toch een heel groot water daar in kluizen zo te zien.
Maar een dezer dagen moeten ze daar ook loskomen,als je er dan bent kun je daar denk ik een leuke dag beleven.
Leuke foto zo met die achtergrond erbij.

Klaas

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Apr 2011 22:53 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Volgende week (18-22/04) verse lading 400 kg forellen voor Kluizen!

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Apr 2011 13:52 
FF-Junk
FF-Junk

ok dit weekend naar bewl en daarna kom ik ook eens af 't is er dit jaar nog niet van gekomen :( , verlang er reeds naar;
@ Jolan , was het alemaal verse vis die werd gevangen of werden er ook oudere en dus grotere exemplaren gevangen vanuit de belly

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2011 01:40 
FF-Junk
FF-Junk

Vorige week allemaal nieuwe geloof ik. De oude zitten gewoon op jou te wachten :D.
Kheb er wel al een paar hele mooie zien boven komen.
Bruine zitten er ook nog altijd op. Er is er bij mijn weten al minstens 1 gevangen dit jaar, ik heb er al 1 aan gehad en vorige week een volger ( je kon duidelijk zien dat het een bruine was.

Afbeelding

groetjes :)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2011 12:28 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

filip schreef:
ok dit weekend naar bewl en daarna kom ik ook eens af 't is er dit jaar nog niet van gekomen :( , verlang er reeds naar;
@ Jolan , was het alemaal verse vis die werd gevangen of werden er ook oudere en dus grotere exemplaren gevangen vanuit de belly

Filip,

Laat me eens weten hoe het vissen in Bewl zoal was? Wij gaan nl. 30/04 en 1/05. Heb trouwens zopas van een Bewl bezoeker vernomen dat het behoorlijk vissen is op dit ogenblik. Veel "Daphnia" aanwezig. Er zitten nu ook een andere kweeksoort regenbogen > blauwruggen genaamd.

Bewl Report 07/04
An excellent week for fishing, with a rod average of 4.77 and most anglers catching full or part limits.
A cold strong wind kept many fishermen away during the early part of the week,but those that braved it had
fair returns.
Generally, the fish have not stayed as close to the banks as last year, but boat anglers report the best fishing is
within 100 yards of the bank.Fish are feeding on the daphnia which is always on the move so be prepared to
try different areas to locate the fish.
Two contrasting methods have been successful. Green bodied Cormorants, white and green, coral and bright
coloured boobies fished on an intermediate or DI3 line with a slow figure of eight retrieve. Or if you prefer
fishing with smaller flies, then a team of Buzzers on a midge tip, again with a slow retrieve.
Bank fishing has been quite good by the dam at Rosemary Lane - the oaks to Goose Creek, Hatherals Bay,
Bramble Bay and seven Pound Creek. Water temp.9.4c water level 98%

Paul,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2011 16:15 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

k'heb den indruk dat ze los aan't komen zijn in kluizen.
Greetz

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 12:05 
FF-Junk
FF-Junk

Ben juist klaar met al mijn vissen te kuisen en in de vriezer te stoppen om dan volgend jaar ergens weg te geven aan een of ander familielid, zo gaat het trouwens ieder jaar , maar swat , het vissen ,

rond 9.30 uur begonnen met vissen aan chinglley wood, helemaal alleen lagen we daar , bij de eerste worp bingo , mijnkompaan had er al eentje , en ik ook de mijne speel ik kwijt na een halve minuut, tien minuten later ik terug een en weer los, mijn kompaan vangt er terug een, zo ging dat het eerste uur verder ,had zeven vissen aan , zes gelost en één gebroken :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: mijn kompaan had er dan al vier, dan was het mijn beurt kon er ééntje pakken , nog ééntje en nog ééntje en nog ééntje enz toe kregen we bericht dat Dhr Pépé om 11.00 reeds hun limiet had :? wij zaten dan aan 10 , verder gevist richting dam, rond 16.00 hadden wij ook onze limiet , vier regenbogen en de rest blauwe , enorm sterke vissen , daarna zijn we nog even Bryant's inlet gaan vissen, voor de laatste uurtje , nog een vijf tal terug gezet

2+2 = 3 :?
Bij onze laatste worp samen , heb ik een doublet aan en mijn kompaan één aan zijn punt vlieg , wij staan te drillen en onze vissen zwemmen naast elkaar , mijn vis aan de punt pakt de dropper van mijn kompaan tijdens de dril .Dus hadden we allebij een een doublet, maar samen maar drie vissen:lol: :lol:

natuurlijk wil je ook graag weten welke vliegen hé , wij hebben de meeste vissen gepakt op een two tone blob orange ,enkele op een zwarte zonker , gans de dag gevist met een fast glas en redelijk vlug gevist, andere goede systemen waren de drijvende lijn en beestje
al bij al een goede dag , van de 18 boten waren er een drietal die de limiet hadden, maar ook enkele zonder vis , het is gewoon even zoeken naar de vis en goed kijken want bij stil weer kan je mooi zien waar de vissen tailen

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Apr 2011 13:19 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik hoop dat Filip en Co. voor ons nog wat forellen op Bewl Water heeft laten zitten? :P

Wat Kluizen betreft kon ik er gisteren vier mooie het net in krijgen, enkele waren me nog ontsnapt + een aantal aanbeten. Weliswaar vanuit de belly boat. Allemaal mooie en onbeschadigde forellen van 45-50 cm. Zeer sterk trouwens. Ik ving ze aan een D3 lijn maar soms direct binnenstrippen. Cormoran's, Cat's Whisker en goudkop damsel deed de rest. Een andere kompaan ving eveneens vier stuks maar mankeerde er ook nog een aantal. Ik neem aan de de forellen stilaan op dreef komen. De watertemp° is al ietsje hoger maar glashelder. Veel buzzeractiviteit en... Hawthorns.

Deze week nieuwe visuitzetting.
p,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2011 23:51 
FF-Junk
FF-Junk

Ben deze namiddag voor het eerst dit jaar nog eens een half dagje naar kluizen geweest, bij aankomst kon je de verse vis goed zien rondzwemmen relatief dicht uit de kant. ben dan ook begonnen vanaf de oever. kon er ééntje vangen op een nimfje en brak op een doublet, enorm veel volgers maar bijten wilden ze niet. dan maar vanuit de belly en
na wat zoeken de vissen gevonden , vissend met de fast glas , blob en twee cormorans (rode en groene) had ik rond 19.00 de daglimiet , enorm sterke en puntgave vissen waaronder enkele mooie regenbogen van tegen de 50 cm, ook meerdere blauwe gevangen, geen enkele vis had schade van aalscholvers, De watertemp bedroeg reeds 17.7 °c en het kraakheldere water staat nog op volle diepte , De ganse dag zeer veel oppervlakte activiteit soms grote groepen vissen( die waren bijna niet te pakken, nietwaar jolan) soms ook enkelingen die waren dan beter te pakken.
ziet er goed uit voor deze zomer denk dat we nog veel mooie dagen zullen hebben op kluizen

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2011 10:30 

Ik was zondag 24 april in kluizen geweest. Ze zijn al los. Ik ben begonnen rond 13:30. 15 gevangen waarvan 3 kleine 60cm. 4 of 5 kwijt, veel beten gehad. Volgens miij half van de vissen waren van de oudere, met en super mooie start. 2 of 3 van de blauwe gevangen. Ze hadden de mond vol van daphnia en kleine muggen larvae. De opervlakte was vol van Hawthorn vliegen maar ze tonden geen interesse voor. Gevist vanuit de belly met een slow intermediate en booby met kleine oogen bijna statis. Een andere visser heeft ook goed gevangen (rond 10) met een irish duck fly gevist met en drijvende lijn in een team van twee of drie. Een super mooie dag!

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2011 14:44 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Wat een mooie lente al niet kan doen, zelfs op Kluizen!

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Apr 2011 17:30 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL
Gebruikers-avatar

vraagje of twee???

hoe was het vandaag en hoe laat mag ik morgen aan de poort staan???

Gr. Jan

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Apr 2011 19:36 
FF-Junk
FF-Junk

Morgen kan je binnen tussen 8u en 10u (smorgens) en tussen 12u en 13u30.

Ik laat hier nog iets weten hoe het vandaag geweest is als ik een berichtje gekregen heb van iemand die er vandaag was.

Groetjes

Jolan

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Apr 2011 19:41 
FF-Junk
FF-Junk

Vanuit de belly had iemand er een stuk of 10 krijg ik te horen, vanaf de kant minder maar ook vis.

Als je morgen komt, tot morgen Jan :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mei 2011 07:20 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL
Gebruikers-avatar

Awel , het was leuk.
al heb ik slecht gevist tot 12h , een 7 tal beten gehad , 5 gemist , 1 af voor het net en 1 geland ( dat beest was toch wel rond de 55cm), dan waren de baterijen wel juist leeg zeker van mijn fototoestel.

maar deze foto's heb ik wel kunnen nemen

Afbeelding

hier had hij al zijn limiet denk ik onze Filip???

Afbeelding

en dan onze controleur Jolan, een dikke chapeau wat die jongen doet voor de federatie.

Afbeelding

Afbeelding

mooie strakke lijnen

Afbeelding

in de namiddag was ik incognito

Afbeelding

Gr. Jan

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mei 2011 16:45 
FF-Junk
FF-Junk

Ja 'twas jammer dat ik om 13.30 naar huis moest want ik ben geeindigd met 14 vissen ,(er was wel ééntje gepekelt ) anders had ik de limiet wel gehaalt , de meeste vis zat op een 80 meter uit de kant een kleine meter diep , af en toe zag je vis boven happen achter ????? als je die aanwierp en kon vangen waren het meestal mooie regenbogen van +50cm de andere waren "blauwe" , allemaal enorm sterke vissen
Integenstelling tot maandag , nu bijna allemaal op de blob gevangen ,mijn cormorantjes werden niet geproefd, tegen de middag viel het even stil en er werd geen vis meer gevangen , een andere visser probeerde dan met de d5 en kon er terug regelmatig ééntje pakken, zo zie je maar dat het op kluizen vlug kan veranderen ,dat is ook wat ik mijn vrouw verteld heb , nu het goed is zal ik vlug nog enkele keren gaan :wink: , en als het goed blijft dan heb ik het toch gehad hé :lol:
één negatief puntje ,heb er ééntje gevangen die een groot gat in z'n zij had :( ,en in de namiddag kwamen er plots een 20tal cormorans op het reservoir , :evil:

@ jan ; Heb inderdaad enkele keren , godverd..., milja..., 't is toch nie waar é, d'ju, maor allé, gehoord achter me , maar ik denk dat dat aan je bril lag die je aanhad ,'kzou zelf ook verschieten moest ik een vis zijn :lol: :lol:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2011 10:27 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Leaderbreuk... Gisteren nog maar eens van een aantal vissers op Kluizen moeten horen dat ze een aantal keren leaderbreuk hadden opgelopen. Hoe zwaar ze visten? 20%.
Bij het streamervissen en vooral met zinkende lijnen mag je gerust wat dikker gaan en ga niet alleen voort op de trekkracht van de lijnen. Met een drijvende lijn en buzzers o.d. = subtielere visserij, kan je iets lichter vissen. De forellen op Kluizen zijn sterk en meestal in de grote van 45-55 cm. De vangsten zijn behoorlijk, vooral voor wie systeem en diepte heeft gevonden... Kluizen II staat nog altijd boordevol glashelder water.
Verse vis eind deze maand.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2011 22:16 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Vandaag (zondag) was het weer schitterend vissen op Kluizen. Ondanks behoorlijk veel wind. Zowel vanuit de belly, als vanaf de kant. Allemaal grote (45-55 cm) en supersterke forellen (als je me niet geloofd informeer maar eens bij de IJzervallei vliegvissers> Dirk en Co).
Washing line (D3 of D5) met (geel/oranje) booby aan de punt. Maar ook aan drijvende lijn en glaslijn werd goed gevangen. Vis niet te dun want gegarandeerd gaan er een aantal door je lijn! Deze week wordt er trouwens nog 400 Kg forellen (800-1,2 kg/st) bijgezet. Tight Lines!

(En Jolan die zit te studeren...)

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011 10:48 
FF-Junk
FF-Junk

Toch leuk om te horen, zolang het niet gedaan is met bijten tegen volgende maand is het goed :)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011 10:55 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

moet verschrikkelijk zijn, als ik er zelf al aan terugdenk ... maar zoals je zelf al zegt, 30 dagen op de tandjes bijten en dan pluk je de vruchten !

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Mei 2011 23:04 
Vliegvisser
Vliegvisser

er gaat toch niets boven het studentenleven? :D

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 09:53 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

En Jolan... :? Vandaag verse stockies op Kluizen! :P

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 11:38 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Paul,

kluizen volgende week een lang weekend open ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 14:41 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Admin schreef:
Paul,

kluizen volgende week een lang weekend open ?

Inderdaad! OLH > Don-Vr-Zat-Zondag.
De week nadien Sinksen > zat-zon-maandag.
Als het zo goed gaat als vorige zondag, smeer je lijnen al maar in en vis zeker niet te dun! Tight Lines.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2011 08:56 
FF-Junk
FF-Junk

Zondag waren er een beetje golven :? , je moets fors doorstampen om ter plaatse te kunnen blijven ,maar als je af en toe een visje vangt voel je die pijn niet meer :lol:
Dit was mijn grootste,(niet gemeten)
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2011 13:15 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

filip schreef:
Zondag waren er een beetje golven :? , je moets fors doorstampen om ter plaatse te kunnen blijven ,maar als je af en toe een visje vangt voel je die pijn niet meer :lol:
Dit was mijn grootste,(niet gemeten)
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb iemand gesproken die er 13 had gevangen en verschillende nog kwijt gespeeld. Je moest wel met het juiste systeem vissen...? (Washing line :idea: ) Zelfs met 26%(!) kapot getrokken wist hij te vertellen.
De vissen dit jaar zijn van uitstekende kwaliteit en grote. Er zijn nu ook minder aalschovers te bespeuren. De ene dag is echter de andere niet :wink:

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2011 13:27 
FF-Junk
FF-Junk

Heel mooie vis!
Was er vanaf de kant ook te vangen en wat was je systeem zondag ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2011 14:37 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

jolan1212 schreef:
Heel mooie vis!
Was er vanaf de kant ook te vangen en wat was je systeem zondag ?

Zelf niet geweest Jolan. Meer weet ik er niet van, was niet zo gemakkelijk maar blijkbaar vonden sommigen wel het systeem en misschien de plaats. Weliswaar vanuit de belly.
Iedereen blijkt wel tevreden met de kwaliteit van de (zalm)forellen.

We duimen voor je examens :!:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2011 23:49 
FF-Junk
FF-Junk

Allemaal gevangen met d3 zwarte booby zonker op de punt en een blob op de dropper traag binnengevist en heel traag uitliften ( de helft gevangen terwijl mijn dropper reeds uit het water was
Heb de ganse tijd ( 5uurtjes) gevist met 18 /00 fluocarbon en heb één maal gebroken omdat ik geen geduld meer had , de vis bleef maar bonken en ik bood een beetje teveel weerstand en pats;;
Had er in totaal 10 ,twee kwijt en één gebroken , We waren met 6 belly's en een 6 tal vissers vanaf de kant. 'tis niet om te pochen maar er werden in totaal maar 11 vissen gevangen , Ik had van Robby (die controleur was) gehoord dat er de ganse voormiddag nog niets werd gevangen bij de paddestoel en iedereen ontzag het om bij de toren in de wind te vissen, maar het was daar dat de vissen zaten , dus vind ik dat je daarmoet vissen ,ook al is het niet gemakkelijk
Zondag nog een keertje , hopelijk met iets minder wind

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2011 19:38 

filip schreef:
Allemaal gevangen met d3 zwarte booby zonker op de punt en een blob op de dropper traag binnengevist en heel traag uitliften ( de helft gevangen terwijl mijn dropper reeds uit het water was
Heb de ganse tijd ( 5uurtjes) gevist met 18 /00 fluocarbon en heb één maal gebroken omdat ik geen geduld meer had , de vis bleef maar bonken en ik bood een beetje teveel weerstand en pats;;
Had er in totaal 10 ,twee kwijt en één gebroken , We waren met 6 belly's en een 6 tal vissers vanaf de kant. 'tis niet om te pochen maar er werden in totaal maar 11 vissen gevangen , Ik had van Robby (die controleur was) gehoord dat er de ganse voormiddag nog niets werd gevangen bij de paddestoel en iedereen ontzag het om bij de toren in de wind te vissen, maar het was daar dat de vissen zaten , dus vind ik dat je daarmoet vissen ,ook al is het niet gemakkelijk
Zondag nog een keertje , hopelijk met iets minder wind

Iets gevangen vandaag op kluizen?
mooie foto's btw :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2011 23:32 
FF-Junk
FF-Junk

Heb eerst een vraagje aan alle personen die donderdag, vrijdag of zaterdag naar kluizen zijn geweest; Vorige week zondag ben ik mijn flippers vergeten aan het water, niet ver van de toren , indien er iemand is die ze gevonden heeft gelieve een pb te sturen dan kom ik ze ophalen , alvast bedankt

Vandaag was het niet gemakkelijk ,ten eerste ik had geen flippers ,dus heb een tijdje aan het anker moeten vissen, Ben begonnen bij de toren maar kon er geen te pakken krijgen , de vis zat duidelijk zeer hoog maar op een paar volgers na niets gezien , na de middag heb ik de flippper mogen gebruiken van een vriend die moest stoppen , ben dan om 3.30 gaan vissen aan de paddestoel ( de wind blies naar daar)heb er gevist met sinktip en drie invicta's (naturel, silver en paerl) aan een lange laeder, heb er zo een 8 -tal kunnen vangen , nog verschillende gemist , 'twas een leuke visserij

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Jun 2011 09:35 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

pinkstermaandag open ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Jun 2011 19:02 
FF-Junk
FF-Junk

ik ben donderdag middag eventjes geweest maar niets gezien. Nochthans daar gevist. Er stonden wel al een paar auto's van smorgens misschien hebben die ze gevonden, onder andere friete51 van het forum. Of mischien een werknemer vant spaarbekken zelf, als ze daar rond de toren lagen lijkt dat me het meest voor de hand liggende.

Donderdag was het zeeer moeilijk om er eentje te strikken, de forel zat er nochtans, volop aan het jagen op de enorme scholen kleine visjes zo'n 5 a 10 m uit de kant, maar streamers pakken deden ze niet of nauwelijks, ze hadden natuurlijk meer dan genoeg voedsel. Heb er 2 aangehad in de namiddag en allebei gebroken. K had alleen 20/100ste en dat bleek niet bestand tegen de agressieve aanbeten.

groetjes

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Jun 2011 00:19 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Admin schreef:
pinkstermaandag open ?

Inderdaad! Er kan worden gevist.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2011 21:30 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Filip,

Ik heb je flippers gevonden en heb ze kort voor de middag afgegeven aan de toezichter F.V.V. op donderdag 2 juni hemelvaartdag.

Het is een slanke heer met snorretje die algemeen beschaafd antwaarps spreekt, die meestal aan de paddestoel op de bijou (boothelling) staat te vissen en die met een kleine donkere wagen met automaat rijdt.

Ze komen wel terug terecht bij jou.

Tot genoegen,

Wilfried.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 23:09 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

friete51 schreef:
Filip,

Ik heb je flippers gevonden en heb ze kort voor de middag afgegeven aan de toezichter F.V.V. op donderdag 2 juni hemelvaartdag.

Het is een slanke heer met snorretje die algemeen beschaafd antwaarps spreekt, die meestal aan de paddestoel op de bijou (boothelling) staat te vissen en die met een kleine donkere wagen met automaat rijdt.

Ze komen wel terug terecht bij jou.

Tot genoegen,

Wilfried.

Als het correct is, was Achiel Vandenbossche op donderdag 2 juni van dienst. (ter vervanging van Jan Mertens)
GSM 0474/680975

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 23:13 
FF-Junk
FF-Junk

Achiel heeft ze inderdaad gevonden en later aan mij gegeven , heb pm gestuurd naar Filip.

Iemand dit weekend naar kluizen geweest ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 23:19 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Gisteren (Pinksteren) gevist. Meer verspeeld dan gevangen (drie) maar enfin. Pas na de middag kwam er schot in de zaak, reden was gewoon meer bewolking en de forellen kwamen hoger te zitten. Gevist met Di3 en Di5 washing line met booby op de punt. Soms ietsje dieper dan weer heel hoog. Ze vlogen er soms zo geweldig op en toch ontsnapten er me een aantal... Eén keer dropper gebroken, één keer haak open geplooid en nog een aantal gewoon los na efkes drillen. Ook met een drijvende lijn (en zelfs beter) kon er op "actie" forellen worden gevangen. Allemaal vissen +- 50 cm. Vanuit de belly boat maar aan de toren werd er ook vanaf de kant goed gevangen met floating fry of booby. Het water staat nog altijd hoog.

p,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Jun 2011 21:27 
FF-Junk
FF-Junk

alvast bedankt voor het terug vinden van mijn flippers, :D vind het tof dat er met zoveel mensen wordt samen gewerkt om deze terug bij mij te krijgen :D

Ben zelf dit weekend niet naar kluizen geweest omdat ik met Janus naar bewl geweest ben zondag , Hoe het geweest is? Awel we zijn geregend geweest tot op ons vel , had s'morgens nog gedacht van mijn korte broek mee te nemen maar ben dan gelukkig op tijd verzind, je kan al raden hoe goed we voorzien waren op hevige regen. Dus 'smorgens bij aankomst geen wind en een open hemel, tegen dat we onze boot ter beschikking kregen was het al goed aan het waaien en kwamen de wolken al goed opzetten, begonnen met vol vertrouwen bij de kooien enkele driften te doen en gevist met sinktip en drie verschillende invicta's, een viertal flauwe aanbeten in de eerst twee uren was het resultaat, dan naar de dam geweest en op de eerste drift kon ik er ééntje pakken op een zwarte straemer, maar de golven waren zo hoog dan we bijna niet meer terug konden varen zonder kletsnat te zijn dus na enkel driften opgeven en terug naar de kooien om daar voor anker te liggen ( was de enigste plaats wwar het niet waaide) ,Janus verspeelt er daar eentje voor het net. Rond 3 uur hookstraet tot op het einde gevaren en bij aankomst zagen we al dat het hier veel beter zou zijn , het was slechts een metertje diep en de forel was goed aan het azen op fry's dus konden we tegen 7 uur eindigen met elk zeven forellen in het net , zeker elk nog een tiental volgers gehad tot voor onze neus , nog enkele verspeeld of gebrokken
Al bij al een toffe dag in goed gezelschap enkel jammer van het stront weer ,en het ergste was toen we de tunnel inreden was het in engeland nog steed aan het regenen en als we de tunnel uitreden geen druppel geregend :evil:

Zal proberen volgende week naar kluizen te gaan om mijn flippers op te halen en om te vissen natuurlijk :lol:
nogmaals bedankt allemaal

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Jun 2011 21:07 

Afgelopen maandag naar Kluizen geweest , was gewoon SUPER

en uiteraard vanaf de kant gevist , behoorlijk wat forel van 50 plus

gevangen !!

Was nog iemand mee met mij voor de eerste maal op Kluizen

had er ook een achttal !

Dus mannen medebroeders komende tijd met zijn allen naar KLUIZEN .

groet JC

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Jun 2011 22:35 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

filip schreef:
omdat ik met Janus naar bewl geweest ben zondag

ah ... Janus zat weer in Bewl ... hij zou beter wat verder lassen aan men BBQ :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2011 06:33 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

piet schreef:

ah ... Janus zat weer in Bewl ... hij zou beter wat verder lassen aan men BBQ :wink:

Je moet het ijzer smeden terwijl het heet is :? :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Jun 2011 18:27 
FF-Junk
FF-Junk

juist terug van een namiddagje kluizen en het was weer leuk!
De vis zit hoog en dicht tegen de kant, bijna allemaal op floating fry gevangen: Gewoon laten drijven en ze kwamen ze pakken.
Smorgens was het het best, maar ze beten eigenlijk de hele dag.
Morgen nog eens maar dan tot 's avonds, kijken wat dat geeft. :)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jul 2011 11:47 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Om de zomer goed door te komen, aanstaande woensdag 06/07 nieuwe uitzetting van forellen 800-1200 gr /st.
Dit jaar werden dan al 1600 kg mooie regenbogen uitgezet! Tight Lines.

P,

De forellen zitten er op, mooie grote rainbows.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2011 12:15 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ondanks een behoorlijk natte namiddag (Irish rain), gisteren zaterdag 16/07 heel goed gevist op Kluizen. (Sorry, maar de drang naar vis vangen was groter dan proberen niets te vangen... :) )
Hoewel weinig vis in de oppervlakte viel te bespeuren bleek de beste techniek vissen met een drijvende lijn, floating fry (fidget) of booby aan de punt en een oranje blob als topdropper. Drie vliegen was niet nodig. Snel binnenstrippen met een beetje kabaal in de oppervlakte deden de forellen zoals "Jaws" uit het niets achter je vliegen aanzitten. Soms namen ze de puntvlieg, soms de blob. Allemaal vissen van 50-55 cm en meer en ongeloofelijk sterk. Echt prachtige vissen en aan de staarten te zien van sommige grote forellen waren deze al behoorlijk volgroeid. Ik vermoed zelfs dat forellen van +55 cm vissen zijn van de eerste uitzettingen 2011 en goed gegroeid en dik zijn geworden op Kluizen.
Wij visten zelf vanuit de belly boat maar Jolan kon er vanaf de kant eveneens een zevental het schepnet in krijgen. De gemiste en losgeschoten forellen niet meegerekend want dat zijn er ook heel wat.
Kluizen momenteel topreservoir! :!:

P,

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Jul 2011 20:59 
FF-Junk
FF-Junk

inderdaad zeer leuk dezer dagen op kluizen, vooral omdat je bijna alles droog kan vangen (langs de kant toch). Hopelijk morgen weer zo goed!

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2011 22:27 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Was weer top vandaag! Vooral vanuit de belly's mooie vangsten.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2011 16:39 
Vliegvisser
Vliegvisser

Inderdaad! Zondag ben ik voor het eerst sinds 2 jaar nog eens naar Kluizen geweest en ik was heel aangenaam verrast door de goede vangsten voor een 'gelegenheidsreservoirvisser' als ik.

Bedankt aan alle controleurs, Paul en de anderen die het mogelijk maken om voor de prijs van amper 15 euro een plezante visdag te beleven.

"La chasse est plus belle que la prise."

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2011 16:55 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

Morgen ne keer proberen! Het zal waarschijnlijk iets droger blijven dan vandaag?
Weet iemand hoe de vangsten waren dit week-end?
gr

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2011 18:17 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Morgen ... kluizen ... ben nog maar één keer geweest (met Fly Only)... zonder belly ... nu met :) ... ben echt benieuwd eigenlijk. Nog tips misschien? Dank bij voorbaat.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2011 08:50 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

flempike schreef:
Morgen ... kluizen ... ben nog maar één keer geweest (met Fly Only)... zonder belly ... nu met :) ... ben echt benieuwd eigenlijk. Nog tips misschien? Dank bij voorbaat.
J.J.

En, resultaat? Ben er zelf dit weekend niet geraakt, zal voor volgend weekend zijn. Eind deze maand of begin september verse stockies...! :P

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2011 12:24 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

resultaat ... subliem. Kluizen is top. Er was vrij veel volk overigens, vakantiedag én goed weer, maar dat merk je nauwelijks op zo'n plas. 20/00 bleek te weinig .... eerste aanbeet en 't was al kapot getrokken. De toezichter riep van de kant om direct naar 25/00 te gaan. Weinig oppervlakte activiteit te bemerken, weinig wind. Toch boobies en kleine gurglers bleven niet onopgemerkt aan drijvende lijn, en kabaal maken .... verassende aanvallen ... Mijn vrouw heeft er drie gevangen ikzelf zes, waarvan drie tussen 19H30 en 21H00. Je zag vis stijgen tegen de avond, soms meerdere tegelijk, aanwerpen met kleine gurgler of soort chernobyl ant ... en daar gingen ze keihard voor. Snel trekken een paar keer, dan stoppen, dan terug trekken en Pats! Wel vreemd dat ze er dikwijls drie vier keer naar grepen en misten. En ja, die forellen in Kluizen zijn supersterk. Ieder keer denk je een monster gehaakt te hebben, toch steeds forellen van om en bij de 50 à 55 cm ... allemaal precies op anabole steroide. Ze gaan me nog veel zien in Kluizen. Iedereen had een andere optiek gisteren, de toezichter viste met en DI3 zinklijn en ving ook vis. Ik denk dat er goed gevangen is door zowat iedereen, ook van de kant, wat wel wat moeilijker scheen. Mijn vrouw had een forel van zo'n 55 en die had een lelijke open wonde over de ganse zijkant van een aalscholver duidelijk. Beest teruggezet en ging er als een trein vandoor. In de namiddag was er een beetje wind ... en dan verandert die plas ineens wel. Ik hoorde dat ze nu het water gaan laten weglopen en slechts een drietal meter water gaan behouden en dit voor afbraak van de toren (naar het schijnt een hotspot). Ik vraag me af of er dan nog kan worden gevist in Kluizen. De toezichter vertelde me dat maar wist niet wanneer dit zou gebeuren. Wellicht weet Paul dit. Ik heb Kluizen te lang links laten liggen, we hadden het hier over reservoirs, wel dat is er nu één, en dan nog voor 15 euro vissen op 55 Ha van 8 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds ... en dan nog op geen 40 minuten rijden van bij mijn deur ... We hebben wel geen foto's, want de pillen van het toestel waren leeg :(, gemerkt bij de eerste poging tot foto :(
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2011 12:44 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

Ik ben er maar een paar uur geweest in de voormiddag. Het was niet gemakkelijk! Er stond toen haast geen wind. 2 kunnen landen. Gevist met slow-glass en 2 boobies ( heel hoog dus ). Wel heel leuk vertoeven daar in kluizen!
@flempike; jammer dat uw pillen plat waren :wink:
gr

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2011 13:00 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

juist, water was volledig plat bijna, enkel als de wind wat aanwakkerde, en er een golfje verscheen, scheen te vis te bewegen. Vreemd genoeg, 's avonds, was het water nog platter en de vis werd zowat gek ... super als ze die oppervlakte vliegen komen pakken. Bloedstollend bijna!
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2011 13:49 
FF-Junk
FF-Junk

Inderdaad een prachtige avond gisteren. Toch spijtig dat er maar tot 21uur gevist mag worden.
De laatste weken worden er trouwens ook regelmatig baarzen gevangen, een leuke afwisseling toch. Als je een school gevonden hebt kan je elke worp baars vangen :)

Afbeelding

groetjes

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2011 15:55 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Binnenkort zijn er werken aan de gang op Kluizen:

* Plaatsen zonnepanelenpark aan vijver Kluizen I
* Plaatsen van een nieuw bijgebouw.

Mogelijk is er wat hinder voor ons, er komt op het gazon (rond punt) bovenaan tussen vijver I en II een (tijdelijke) werkruimte en barakken. Achteraan (paddestoel) komen werkbarakken e.d. te staan.
Ook op zaterdag zou er gewerkt worden. Of er om bepaalde reden het water extra laag moet komen staan werd ons niet meegedeeld.

Hopelijk is er voor ons geen hinder en kunnen (mogen) auto's nog achteraan geplaatst worden, anders is het zoals vroeger (tijdelijk) terug auto plaatsen op de parking. Je wordt op de hoogte gehouden bij vordering van de werken.

Laatste week augustus / september nog 400 kg verse "zalmforellen".

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2011 15:59 
FF-Junk
FF-Junk

Vanaf volgende week wordt het waterpeil van kluizen 2 naar beneden gehaald. Men gaat de toren afbreken en er een nieuwe plaatsen.
Het waterpeil zou tot op 3m gebracht worden geloof ik.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2011 00:28 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

wadde !! 3 meter diep nog maar? of 3 meter zakken?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2011 01:08 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

3 meter en dus in de geulen 5 meter. Weet niet of nog toegang is voor bellies dan? Kluizen 1 staat heel laag, ik veronderstel dat ze water van Kluizen 2 naar 1 gaan overbrengen? Reservoir Kluizen 2 is 13 meter diep ongeveer zoals het nu is, dus indien er 3 meter overblijft, is 75 % van het watervolume weg, misschien beter om niet te vissen dan? Let wel ... nog steeds en MASSA water .... Mvg,
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2011 13:57 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

enig nieuws wanneer ze eraan gaan beginnen aan die werken? En vooral wanneer ze het water laten zakken? Fly Only gaat op 24 september naar ginder. En ik hoop te kunnen gaan volgend weekend. Ben benieuwd naar de resultaten dit weekend. Goed weer vandaag. Ik kan niet :( Mvg,
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2011 11:51 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

flempike schreef:
enig nieuws wanneer ze eraan gaan beginnen aan die werken? En vooral wanneer ze het water laten zakken? Fly Only gaat op 24 september naar ginder. En ik hoop te kunnen gaan volgend weekend. Ben benieuwd naar de resultaten dit weekend. Goed weer vandaag. Ik kan niet :( Mvg,
J.J.

Het zijn werken aan de toren van Kluizen I, dus het waterpeil van Kluizen II zal alleen zakken naargelang de behoefte aan waterproductie.
De voorbereidende werken voor de zonnepanelen zijn al aan de gang. Anders dan eerst werd gedacht komen die toch te staan langsheen de grasboorden van Kluizen II. Er wordt dan ook uitdrukkelijk gevraagd jullie wagen alleen nog te parkeren aan de "paddestoel" en nergens anders. Kwestie van de wegen vrij te houden voor de aannemer. Tevens moeten we problemen op dit vlak vermijden met de VMW.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2011 11:59 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Zondag gevist op Kluizen. Voormiddag aartsmoeilijk, geen vis te lokaliseren ondanks verschillende systemen. Namiddag, wind iets gedraaid en een beetje bewolkt, plots verandering. Forel in de oppervlakte en duidelijk aan het azen, vooral op fry. De eerste forellen werden dan ook al gauw gevangen, ook vanaf de kant en soms zelfs beter dan vanuit de belly. De forellen jagen immers regelmatig in de kant op kleine baarsjes. Zelf ving ik er 3 op mini cat's whisker, 2 op floating fry en één op een cruncher. Drijvende lijn. Ook nog wat missers natuurlijk.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2011 12:12 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Bedankt, Paul, voor de verduidelijking ivm de werken.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2011 14:40 
FF-Junk
FF-Junk

Gisteren is er ook weer een bruine van +- 60 cm en 3 kilo gevangen. De derde in 3 weken. Vis in topconditie

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2011 16:12 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Om alle foute berichten uit de wereld te helpen:

Van VMW:
Er volgen komende maand(en) werkzaamheden op het spaarbekken. Er zullen twee werven plaatsvinden.
1. Bouwen technische ruimte op watervangtoren1 in spaarbekken1. Deze werken starten in week 33 en eindigen voor de zomer van 2012. Het rond punt tussen de bekkens in zal voorzien worden als werfzone (werfkeet, stapelplaats materialen en gereedschappen). In het weekend zal de toegangsbaan vrij zijn.
2. Aanleggen van een zonnepark op het vlak gedeelte van de dijken van spaarbekken 1 en spaarbekken2. Deze werken starten in week 34 en eindigen +/- 30 september. In deze periode zal op het spaarbekken door deze aannemers van dit project intens gewerkt worden. Plaatsen zonnepanelen, sleuven delven voor HS kabels, enz… . Deze aanneming krijgt ook in het weekend toegang om zijn werken uit te voeren. Er is dus mogelijks hinder voor de vliegvissers. Oa. werfverkeer tijdens de toegangsuren van de vliegvisserij. Er zouden enkel montagewerken uitgevoerd worden in het weekend. De lawaaihinder zal dus tot een minimum beperkt worden. De werfzone (werfkeet, stapelplaats materialen en gereedschappen) is mogelijks voorzien op de Noordelijke uithoek van spaarbekken2 en/ of rond de schuilhut op middendijk tussen de spaarbekkens.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2011 16:15 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

jolan1212 schreef:
Gisteren is er ook weer een bruine van +- 60 cm en 3 kilo gevangen. De derde in 3 weken. Vis in topconditie

Dat moeten "bijna" wilde bruine zijn, destijds uitgezet aan +- 25-30 cm. Ondertussen al een hele poos geleden.
Geen foto van genomen?

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2011 16:49 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Vangstresultaten maart > juli 2011 (Via link Acrobat Reader)
https://acrobat.com/app.html#d=*T4WBCCOhk1t1kJ3gaauuA
> Hele link copiëren

PS. Belangrijk om steeds jullie vangstkaart in te vullen en in de brievenbus te deponeren (zie picknicktafel aan schuilplaats) of op de parking.

Laatst gewijzigd door GCS5300 op 23 Aug 2011 08:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2011 20:32 
FF-Junk
FF-Junk

ik heb een paar foto's, zal ze posten als ik mijn fototoestel terug heb.

Profiel  

Titel: Kluizen
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2011 21:43 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Zondag 21/8/11 Kluizen.

Zes stuks gevangen allemaal heel sterk en boven de 50 cm met de bellyboot maar slechts 50 meter uit de oever aan de paddestoelzijde.

5 gevangen na 18 uur met regenboog flashers aan sink (clear) tip lijn . Traag achtjes maken.

Heb me goed kunnen bezig houden. Groeten aan Pedro de Chileen en zijn echtgenote.

Een kantvisser heeft daar tussen 13 uur en 19 uur 12 stuks gehaakt waaronder die bruine waarvan Jolan melding maakt. meestal met streamertjes.

Op Kluizen I vlogen er op een bepaald moment 24 aalscholvers weg.

Tot nog eens.

Wilfried de Oostendenaar.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2011 08:58 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Vangen jullie nog regelmatig door aalscholvers beschadigde forellen, of is het eerder uitzonderlijk? Met de uitzettingen van grotere forellen zou dit althans een beter resultaat moeten geven.

Nieuwe uitzetting voorzien eind augustus.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2011 20:17 
FF-Junk
FF-Junk

De laatste maal dat ik geweest ben had ik er ééntje( op twaalf) die (oude) grote schade vertoonde van aalscholvers, het was ook de kleinste die ik toen gevangen had die grotere ,oude forellen hebben meestal geen schade, heb er die dag een gevangen van eind de zestig cm!!(lees 69cm) , heb hem nagemeten met Jolan op de dwarslat van mijn belly, die was puntgaaf en enorm sterk , niet zo explosief als die vijftigers maar toch goede vechters. Het valt op dat de vangsten goed tot zeer goed zijn dit jaar , misschien door de koudere zomer, of door de constante diepte van het reservoir, Zondag nog eens proberen :D :D

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Aug 2011 08:45 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

filip schreef:
De laatste maal dat ik geweest ben had ik er ééntje( op twaalf) die (oude) grote schade vertoonde van aalscholvers, het was ook de kleinste die ik toen gevangen had die grotere ,oude forellen hebben meestal geen schade, heb er die dag een gevangen van eind de zestig cm!!(lees 69cm) , heb hem nagemeten met Jolan op de dwarslat van mijn belly, die was puntgaaf en enorm sterk , niet zo explosief als die vijftigers maar toch goede vechters. Het valt op dat de vangsten goed tot zeer goed zijn dit jaar , misschien door de koudere zomer, of door de constante diepte van het reservoir, Zondag nog eens proberen :D :D

Ga er normaal ook zijn :wink:
P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2011 16:35 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik hoor graag de resultaten. Morgen is het onwerachtig, dus niet te best om te gaan en zondag kan ik niet :( heb vergeten mijn vangstkaart in de bus te steken vorige keer, moet ik die ergens opsturen ofzo? Eigenlijk is het totaal simpel 9 vissen met twee, waarvan 1 met open wonde van een aalscholver. Alle vissen zijn teruggezet. Ik denk dat de overlevingskansen van die gebeten vis groot zijn. Hij was sterk, nam volop een streamer, en zwom weg als een trein. Wat doen jullie met zo'n vissen? De opzichter zei dat het beter was beschadigde vis te verwijderen. Ik heb al veel vis gezien, met mooi genezen flanken, van duidelijke aalscholver beten. Die grote bruine forellen die worden gevangen, die intrigeren mij wel, worden die op dezelfde manier gevangen als de regenbogen? Ik bedoel daarmee, wordt daar door sommige 'specialisten' speciaal NAAR gevist met specifieke methodes? Moet fantastisch zijn er zo één te kunnen vangen (en terugzetten).
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2011 16:46 
FF-Junk
FF-Junk

flempike,

Ik kan een dagkaart voor je invullen met de 9 vissen op. Welke dag was dat nu weer ?
Ik denk niet dat je gericht op bruine forel op kluizen kan vissen, daarvoor zitten er nog te weinig op want het is uitzonderlijk geworden om 1 te vangen. Waarschijnlijk zijn de 3 vangsten van de voorbije weken 2 vissen. Want de eerste 2 werden op de zelfde plek gevangen (wel op verschillende manieren, di7 met streamer en droog) Alhoewel ik het moeilijk heb om dat op die droge te geloven.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2011 19:51 

He Jolan ,

die bruine 60 a 65 cm een pracht van een forel is wel degelijk

droog gevangen !!!!!!

groet van degene die hem heeft gevangen !!!

jc

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2011 22:11 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

een droge hollander dus :-) (we hebben nog samen eens gevist op BroukLake en gewonnen met 1 vis)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2011 22:15 
FF-Junk
FF-Junk

Ok, doorgaans worden de bruintjes diep gevangen. Nog nooit gehoord van één die droog gevangen werd daarmee ;) .

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2011 10:54 
FF-Junk
FF-Junk

//

Laatst gewijzigd door jolan1212 op 28 Aug 2011 12:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2011 12:57 
FF-Junk
FF-Junk

Bogadrip vissers oei verbieden dat zulke mensen nog forel mogen vangen

Bogagrip kaken brekers en sadist die gene die hem gebruik

weerhaakje is taboe maar bogagrip ??????

Admin verwijder zulke dier onvriendelijke foto's AUB

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2011 13:25 
FF-Junk
FF-Junk

mooie vis jammer van dat stuk metaal op de foto

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2011 14:27 
FF-Junk
FF-Junk

meen je dat echt ?
Ik zei het nog tegen die man maar hij zei dat het absoluut geen kwaad kon voor de vis

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2011 15:11 
Daar gaan we weer,Heerlijk dat OFF topic gaan :shock:
Wat is er mis met een boga grip,notabene een wijd verspreid WETTELIJK toegestaan hulpmiddel :!:
Admin.niet de foto moet verwijderd worden maar wel de forum gast die hier ongedefinieerde onderbuik gevoelens lostlaat op een mede forum ganger en uitmaakt voor dierenbeul en sadist.
A.U.B. laat nu eens de bestaande forumregels gelden :!:

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2011 15:18 
FF-Junk
FF-Junk

toegestaan middel maar voor forel totaal over kill

en oke pleur mij maar van het forum

zelf ook toevallig zo'n boga in de hand gunther ook bang voor die tandjes

dan ok jij stoppen met vissen

vis je op vis met echte tandjes oke maar snoek snoekbaars of forel
not done zo'n boga

weerhaak is totaal niet oke hier maar boga dus wel kaken die breken gaten in de onderkin infectie is dus allemaal oke

pleur mij er dan maar af hier zak mijne broek van af zoveel hypocrisie
maak je nog maar zelden mee

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2011 15:28 
FF-Junk
FF-Junk

ik wil hier wel benadrukken dat ik alleen de foto heb getrokken, de vis heb ik niet gevangen en heb dus ook niets te maken met die grip hoor!!

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2011 15:38 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Een "bogagrip" hoeft nu echt niet op forel! Daar ben ik het alvast mee eens. Het is trouwens ook de eerste keer dat ik daar iemand mee bezig zie bij het vissen op forel. Iedereen heeft toch wel een (ruim) schepnet voorhanden zeker? Voor snoek heb ik zo'n bogagrip al eens gebruikt maar eigenlijk viel dit gewoon tegen. (Het was wel een namaak). De bogagrip kon een redelijke snoek niet vasthouden en loste nog voor hij uit het water was getild. Ik heb ook gemerkt dat snoeken pas heftig reageren wanneer ze aan die bogagrip hangen, terwijl ze met een handgreep redelijk kalm uit het water waren te heffen. Misschien is zelfs nog het beste, ook voor snoek, een behoorlijk schepnet mee te nemen want zelfs met een handgreep zou je een snoek van + 75 cm met je andere hand moeten ondersteunen en zo uit het water tillen.
Ik zou zeggen, laat die bogagrip gewoon thuis en zeker bij het vissen op forel. Voor de rest was het natuurlijk een mooie bruine op Kluizen.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2011 18:55 

Paul ,

Iedereen heeft toch wel een (ruim) schepnet voorhanden zeker , wat je hier veronderstelt over dat schepnet , ik zie tegenwoordig op Kluizen
dat er vanaf de kant gevist wordt"ZONDER NET OF MET EEN RIVIERNETJE "
zonder net een forel landen en op de stenen onthaken !!!!

ZONDE

jc

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2011 18:57 
FF-Junk
FF-Junk

Jolan zeker niets persoonlijk hoor maar vind het mooier zoals vele vliegvissers , met de vis in de hand. (Zoals jij met dietwee baarsjes ) Of dat dan beter is voor de vis, waarschijnlijk niet ,maar ja

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2011 21:01 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Een bougagrip voor forel? zeker schrik om de vingertjes pijn te doen?
Greetz

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2011 12:55 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

onthaken ZONDER schepnet, in het water enkel de haak pakken is m.i. nog steeds DE beste manier om een forel te onthaken
Een schepnet blijft een doorgeefluik voor ziektes
Uiteraard van de kant is het lastig

FTR: we halen GEEN fotos weg van niemand, tenzij het illegaal materiaal is

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2011 20:06 
Prima boga-grip probleem opgelost :lol:
Toch een prachtige vis.

Waar is de foto dan gebleven :?:

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2011 21:01 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Toch een prachtige vis, vindt ik ook.

Die collega heeft er die dag 12 gehaakt en ze zijn allemaal gezond en wel terug gezet hoor, die bruine inbegrepen. Niemand deed beter.Zeker een bekwame vliegvisser.

Tot een volgende aangename dag op Kluizen. Laat ik het daar, "on topic", bij houden.

Wilfried.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2011 22:00 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

JC schreef:
Paul ,

Iedereen heeft toch wel een (ruim) schepnet voorhanden zeker , wat je hier veronderstelt over dat schepnet , ik zie tegenwoordig op Kluizen
dat er vanaf de kant gevist wordt"ZONDER NET OF MET EEN RIVIERNETJE "
zonder net een forel landen en op de stenen onthaken !!!!

ZONDE

jc

Inderdaad, het zou niet mogen! Zoals op bijliggende foto in een ruim schepnet, netjes onthaakt en terug in zijn element.

P,

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2011 00:18 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

Deze email is vandaag bij me toegekomen... :cry:

Ik citeer even letterlijk

Citaat:
Ik , (naam verwijderd), ben op zondag,28/08/11,naar het spaarbekken 2 van Kluizen gaan vissen.
Ik heb met eigen ogen gezien hoe ze spaarbekken 1, aan het leegmaken zijn voor herstellingen aan de toren.
Ik weet al van in het verleden dat het daar heel goed vissen was,grote baars,grote zeelt,paling enzv.
Het waterniveau staat onder 1 meter,je kan wel denken dat het nu kermis is voor de aalscholvers.
Ik heb zelf vernomen van mensen die daar werken,dat ze vis meetrekken met de pompen,(vooral baars) ze worden gewoon kapot gemixt door de pompen.
Het is een schande dat al die vis die op het spaarbekken aanwezig is ,zomaar mag verloren gaan!!
Is het niet door de aalscholver,dan door de pompen!
Ik zou graag hebben dat er iets aangedaan word.
Kan de Vlaamse visserijcommissie dan niet ingrijpen?
Om die vis ergens anders over te plaatsen,of een net voorzien dat de vis niet meegezogen word?
Kortom ;doe iets!!!!!

We wisten dat ze werken gingen uitvoeren, maar dit is er toch serieus over!

They say a fishing rod is just a long pole with a hook on one end and an idiot on the other.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2011 10:10 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Jolan,
Wat betreft mijn visdag, dat was 15/08, in totaal negen vissen gevangen en allemaal teruggezet, allemaal regenbogen, waarvan één een nieuws aalscholverwonde had op de flank. Als het niet te moeilijk is om een dagkaart voor me te regelen, zodat FVV op de hoogte is van de vangsten, etc, zou dat echt tof van u zijn. Vang ze nog daar .... En bedankt op voorhand,
Mvg,
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2011 11:57 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

DocSalmo schreef:
Deze email is vandaag bij me toegekomen... :cry:

Ik citeer even letterlijk

Citaat:
Ik , (naam verwijderd), ben op zondag,28/08/11,naar het spaarbekken 2 van Kluizen gaan vissen.
Ik heb met eigen ogen gezien hoe ze spaarbekken 1, aan het leegmaken zijn voor herstellingen aan de toren.
Ik weet al van in het verleden dat het daar heel goed vissen was,grote baars,grote zeelt,paling enzv.
Het waterniveau staat onder 1 meter,je kan wel denken dat het nu kermis is voor de aalscholvers.
Ik heb zelf vernomen van mensen die daar werken,dat ze vis meetrekken met de pompen,(vooral baars) ze worden gewoon kapot gemixt door de pompen.
Het is een schande dat al die vis die op het spaarbekken aanwezig is ,zomaar mag verloren gaan!!
Is het niet door de aalscholver,dan door de pompen!
Ik zou graag hebben dat er iets aangedaan word.
Kan de Vlaamse visserijcommissie dan niet ingrijpen?
Om die vis ergens anders over te plaatsen,of een net voorzien dat de vis niet meegezogen word?
Kortom ;doe iets!!!!!

We wisten dat ze werken gingen uitvoeren, maar dit is er toch serieus over!

Ik vrees dat de aalscholvers op Kluizen I al mooi hun buikje hebben gevuld! De laatste maanden zaten soms massa's aalscholvers op Kluizen I (Ten voordele van Kluizen II?)
Momenteel wordt er niet meer gepompt en de pompen worden niet meer aangelegd. Het probleem met de aalscholvers is voorlopig in Vlaanderen niet op te lossen en vermoedelijk zal - met de werken aan Kluizen I - en de zeer lage waterstand, deze dan ook een stuk visarmer zijn geworden.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2011 18:14 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

oplossing aalschoverprobleem: doodschieten

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2011 20:36 
FF-Junk
FF-Junk

gisteren even gaan kijken tot beneden, het krioelde van de aalscholvers die zich goed aan het vullen waren , met tiental zaten ze in een hoekje vis aan het eten , er waren ook een vijftien tal reigers die kunnen nu bijna gans de put door lopen , ik heb met mijn waadpak een eindje in het water geweest en ik denk dat het nu nog een halve meter diep is, als je daar beneden staat en rond je kijkt zie je pas wat een enorm volume water dat is , Hopelijk is die toren op kluizen vlug hersteld en moeten ze kluizen twee niet zo laag laten komen om voldoende drinkwater te hebben , ze zijn nog maar beginnen pompen en ze laten niet al nieuw(vuil) water in, van waar komt dat water eigenlijk, zoveel visjes die meekwamen ( of kwam dat nog van kluizen 1)
Over het vissen kunnen we redelijk kort zijn, iets minder dan de voorbije weken , enkel Johan kon er een zestal pakken , de rest moest tevreden zijn met twee a drie vissen (die eigenlijk al redelijk is ), tezij dat er 'savond nog veel is bijgevangen??

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2011 21:30 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

filip schreef:
gisteren even gaan kijken tot beneden, het krioelde van de aalscholvers die zich goed aan het vullen waren , met tiental zaten ze in een hoekje vis aan het eten , er waren ook een vijftien tal reigers die kunnen nu bijna gans de put door lopen , ik heb met mijn waadpak een eindje in het water geweest en ik denk dat het nu nog een halve meter diep is, als je daar beneden staat en rond je kijkt zie je pas wat een enorm volume water dat is , Hopelijk is die toren op kluizen vlug hersteld en moeten ze kluizen twee niet zo laag laten komen om voldoende drinkwater te hebben , ze zijn nog maar beginnen pompen en ze laten niet al nieuw(vuil) water in, van waar komt dat water eigenlijk, zoveel visjes die meekwamen ( of kwam dat nog van kluizen 1)
Over het vissen kunnen we redelijk kort zijn, iets minder dan de voorbije weken , enkel Johan kon er een zestal pakken , de rest moest tevreden zijn met twee a drie vissen (die eigenlijk al redelijk is ), tezij dat er 'savond nog veel is bijgevangen??

Inderdaad was het een stuk moeilijker. Het frissere weer(?) of wie zal het zeggen... Ik moest het ook stellen met een tweetal, weliswaar knappe + 50er forellen. Woensdag nieuwe lading stockies!

P,
Afbeelding

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2011 21:35 
Top prachtige gave vis.

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2011 22:36 

Voor mij zondag had mijn verhaal een happy end, na veel zoeken en prutsen, heb ik rond 18:30 de oplosing gevonden, en een 7 tal vissen kunnen landen (waaronder een van 65cm en eentje van ietske meer dan 70cm), 2 afgebroken tijdens de drill, en 4 kwijt ook tijdens de drill plus een aantal beten, en 12 tal schone baarsjes. Altijd met die zonker van mij.

Ik was ook bezorgd vorige week voor het aantal dode vissen die vanuit de uitgang van water kwamen, ik wist echt niet wat dat kon zijn?

Grts.
Pedro

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2011 23:13 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Pedro schreef:
Voor mij zondag had mijn verhaal een happy end, na veel zoeken en prutsen, heb ik rond 18:30 de oplosing gevonden, en een 7 tal vissen kunnen landen (waaronder een van 65cm en eentje van ietske meer dan 70cm), 2 afgebroken tijdens de drill, en 4 kwijt ook tijdens de drill plus een aantal beten, en 12 tal schone baarsjes. Altijd met die zonker van mij.

Ik was ook bezorgd vorige week voor het aantal dode vissen die vanuit de uitgang van water kwamen, ik wist echt niet wat dat kon zijn?

Grts.
Pedro

Proficiat Pedro! +70 cm waw. :roll:

p,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2011 08:45 

Ik denk dat van de 7 vissen was maar een die minder dan 50cm was.
(Zijn ze alemaal oude dan? hoe groot zijn de niuewe vissen aan het moment van uitseting in kluizen?) De twee groote waren echt en plezier om te kijken, start en vin zoals en echte wilde vis! Gewoon de kleiner die had duidelijk tekenen van aalsholvers.
Grtjs
Pedro

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2011 09:09 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Pedro schreef:
Ik denk dat van de 7 vissen was maar een die minder dan 50cm was.
(Zijn ze alemaal oude dan? hoe groot zijn de niuewe vissen aan het moment van uitseting in kluizen?) De twee groote waren echt en plezier om te kijken, start en vin zoals en echte wilde vis! Gewoon de kleiner die had duidelijk tekenen van aalsholvers.
Grtjs
Pedro

We bestellen "lachsforelle" 800-1200 gr / st.
Ik denk dat deze gemiddeld rond de 45 cm zullen zijn. Het valt me wel op dat na enkele weken na uitzetting veel van deze vissen al de 50 cm overschrijden! Dikwijls zijn het ook goed gevulde forellen en een bewijs dat er meer dan voldoende voedsel aanwezig is. Anders kregen we na enkele maanden blanke, magere forellen die veel van hun kracht hebben verspeeld.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2011 22:24 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

De nieuwe stockies zitten er op! Onze vriend Jolan heeft ze al kunnen aanschouwen en het zijn weer mooie , super grote lachsforelle.

* Zal ze aanstaande zondag (proberen) eens aan de tand te voelen :lol:

Tight lines!

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2011 23:03 
FF-Junk
FF-Junk

zalmforel : commerciële benaming voor een gekweekte variëteit van de regenboogforel, die door toediening van speciaal voer (zie CIT) een zalmroze kleur heeft gekregen

super grote regenboogforellen dus

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2011 08:36 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

sexyloops schreef:
zalmforel : commerciële benaming voor een gekweekte variëteit van de regenboogforel, die door toediening van speciaal voer (zie CIT) een zalmroze kleur heeft gekregen

super grote regenboogforellen dus

Weten we wel hoor, maar de visleverancier maakt onderscheid :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2011 10:49 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

ik dacht eens op kluizen te komen vissen zondag as. nu geven ze verdekke zeer slecht weer :-(

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2011 11:51 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Admin schreef:
ik dacht eens op kluizen te komen vissen zondag as. nu geven ze verdekke zeer slecht weer :-(

In Ierland zeggen ze "er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleren" :P

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2011 13:42 
FF-Junk
FF-Junk

inderdaad er zaten enorme forellen bij tot 55-60cm, maar ook een paar kleintjes van rond de 20 cm.
Maar geen zalmforellen hoor als dat al bestaat, gewone regenboogforellen.

@admin kluizen en slecht weer, daar heb ik bijna altijd goede ervaringen mee! :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2011 14:32 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

jolan1212 schreef:
@admin kluizen en slecht weer, daar heb ik bijna altijd goede ervaringen mee! :wink:

:twisted: Admin mag van zijn vrouw niet buiten als het regent :twisted:

They say a fishing rod is just a long pole with a hook on one end and an idiot on the other.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2011 14:37 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

jolan1212 schreef:
inderdaad er zaten enorme forellen bij tot 55-60cm, maar ook een paar kleintjes van rond de 20 cm.
Maar geen zalmforellen hoor als dat al bestaat, gewone regenboogforellen.

Zalmforellen (Oncorthynchus mykiss) of regenboogforellen zijn dezelfde soort. Soms (meestal) geven ze in de kwekerijen andere voeding waardoor het vlees zalmkleurig is. De leverancier levert de grote regenbogen als "lachsforelle", de kleinere als regenboogforellen. Identiek zoals je ze in de winkels als consumptie vissen aantreft.

p,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 14:00 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

De regenboogforel (Oncorhynchus mykiss, voorheen ook bekend als Salmo gairdneri) is een van de Pacifische zalmen van het geslacht Oncorhynchus. De twee hoofdvormen zijn "Steelhead" (staalkop) en "Redband" (roodband). De "Steelhead" is een anadrome vorm, de "Redband" een zoetwatervorm die in een flink aantal lokale ondersoorten voorkomt. De bekende kweekforellen zijn veredelde "Steelheads". Speciaal voor de consumptie gekweekte regenboogforellen wordt vaak verkocht als zalmforel. ER bestaat volgens mij zelfs geen wetenschappelijke naam voor Zalmforl, vermits het slechts gaat over dezelfde vis, en er dus geen onderscheid kan worden van gemaakt met de Regenboog.

merkwaardig toch ... ''veredelde', schrijft men vereldeld enkel in zijn commercieel gehalte .... salmo trutta. De enige soort forel eigenlijk. Allemaal dezelfde vis, maar verschillend door habitat en het Darwin principe van evolutie, dus aanpassing. Daardoor het verschillende DNA, waar de engelse en de ieren zo aan gehecht zijn, en wij ook, blijkbaar, de 'wilde' originele Belgische versie van Salmo Trutta, is diegene die sommigen, anderen weten wel beter, hopen, of droomden te vangen. Of hopen dat die nog rondzwemt. Volgens een artikel in ons blad, is die quasi onbestaand hier, en toch ... denken of dromen sommigen ervan dat ze in de Ardennen, dat slag DNA vissen vangen, die die het artikel hebben gelezen, zullen allicht verstaan dat dit onmogelijk, of vrijwel onmogelijk is.

Om het ''verslechteren' of het 'uitroeien' van het zogenaamde dna van 'echte wilde salmo trutta van ons' in onze rivieren te vrijwaren, is het uitzetten van exclusief zogenaamde 'triploids' ofte, bruine (Salmo Trutta Fario), die geslachtsloos is, en die dus het huidige bestand, indien bestaande in voldoende mate, niet op een DNA kan beinvloeden, wegens het wegnemen van het risico dat de triploid kan paren met de echte DNA 'strand' van hier. Dit wil zeggen dat de uitgezette triploids enkel en alleen hetzelfde habitat van onze 'forel' inneemt, alsook zijn al dan niet natuurlijk voedsel, maar dat het DNA niet 'verzwakt' of wegebt door interbreeding. Het is gebleken uit testen in Engeland en Ierland (vooral natuurlijk in rivieren), dat het NIET uitzetten van forel, de populatie en de grootte doet stijgen.

Neem nu Millenium Lake, daar zit veel forel, blauwe, regenboog, etc. ofte, allemaal gewone 'Salmo Trutta' .... daar is elk jaar sinds het ontstaan van de club, 1000 kg forel opgezet. Waarom? Niemand die het weet. Het is gewoon 'standaard' dat er ieder jaar 1000 kg wordt uitgezet. Er zijn geen 'catch' reports, ofte meeneem gegevens voorhanden, niemand weet wat eruit gaat op een jaar, niemand weet ook wat er sterft, niemand heeft een idee van de 'populatie' van Millenium. Niemand weet de gegevens, en toch wordt er ider jaar 1000 kg ingesmeten. Millenium zit VOL vis. Vermits onze vriend Salmo Trutta hier toch zich niet kan voortplanten, heeft het geen belang .... en de visser gaat met meer vertrouwen naar de vijver, omdat hij weet dat er veel vis is en gezet wordt. Maar niemand weet het. Waarom dan vis nog uitzetten?
Kluizen is wat anders .... Boga Grip :) off topic, dus zal ik een ander topic starten, wegens een artikel dat ik vanmorgen las, en waarvan ik vindt dat het moet geweten zijn .... en ik had graag jullie reacties ... of ervaringen. Want het is effectief een belangrijk onderdeel van onze viservaring.
Mvg,
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 14:25 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

flempike schreef:
Neem nu Millenium Lake, daar zit veel forel, blauwe, regenboog, etc. ofte, allemaal gewone 'Salmo Trutta' ....

Hier ga je véél te kort door de bocht zulle.

Aan de kant van de Pacifische Oceaan:
- Westen van Canada
- Noord-westen van de VS & Alaska

Stealhead is gewoon de zeegaande vorm van regenboogforel. Oorspronkelijk werd de regenboog tot "Salmo" gerekend, maar dat was verkeerd. Vandaar de naam "Salmo gairdneri"... Maar ja, ze wisten toen ook nog niet dat stealhead ook regenboogforel is. Nu is de zaak uitgeklaard. Het is allemaal Oncorhynchus mykiss.

Heeft dus niets meer met Salmo of Salmo trutta te maken. Trouwens "blauwe forel" is gewoon een kweekvariant van de regenboogforel.

Aan de kant van de Atlantische Oceaan:
- Europa
- Noord-Afrika (bvb Atlas gebergte)
- Arabische wereld (bvb Turkije, bovenloop van Tigris & Eufraat in Irak, etc)
- Oosten van Canada
- Noord-oosten van de VS

Hier komt de ons bekende bruine forel voor. Afhankelijk van het gebied waar hij leeft heb je nog een extra onderverdeling (zeeën aan de Atlantische Oceaan, de Middelandse Zee of de Zwarte Zee). In elk van deze 3 gebieden komt de forel voor in een aantal vormen (een vorm die naar zee trekt, een vorm die in meren leeft en een vorm die op rivier voorkomt).

Dat is dus allemaal Salmo trutta. En merk op dat Salmo ook de Atlantische zalm (Salmo salar) omvat.

Samengevat:
- Alle forel en zalm nabij de Pacifische (Stille) Oceaan = Oncorhynchus
- Alle forel en zalm nabij de Atlantische Oceaan = Salmo

Vanuit de wetenschappelijke benaming kan je dus niet letterlijk gaan vertalen of het zalm of forel is. Dat onderscheid is waarschijnlijk gegroeid in de volkstaal: de zalm is groot en de forel is klein.

Een "zalmforel" is enerzijds iets puur commercieel (regenboogforel die een speciaal dieet krijgt waardoor zijn vlees roze wordt en dus meer op zalm gelijkt).

Anderzijds kan een "zalmforel" slaan op char (Salvelinus). Maar dat is nog een andere salmonidensoort.

Afbeelding

Laatst gewijzigd door DocSalmo op 01 Sep 2011 16:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 14:51 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Mooi en wetenschappelijk weergegeven "Doc"!

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 15:51 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

en over welk gebied heb ik het, Doc?
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 16:08 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

Lees deze zin nog eens...

flempike schreef:
Neem nu Millenium Lake, daar zit veel forel, blauwe, regenboog, etc. ofte, allemaal gewone 'Salmo Trutta' ....

Zo te zien bestempel jij "alle forel" op Millenium Lake als "gewone Salmo trutta"...

Het is niet omdat je een van oorsprong Pacifische soort hier uitzet, dat die ineens van wetenschappelijke naam verandert 8)

Vraagje ter info: zit er ook bruine forel op Millenium Lake? Of enkel regenboog?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 16:55 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik ken de oorsprong niet van de intussen 11000 kg uitgezette forel in Millenium, die werden her en der aangekocht, zoveel is duidelijk, en ik durf veronderstellen dat noch de koper, noch de verkoper / kweker, de echte originele DNA oorsprong kent, want die is wellicht gediversifieerd over de tientallen of meer jaren dat forel wordt gekweekt en verspreid en verhandels en versjaggerd. En ja, er schijnt bruine forel ooit uitgezet geweest te zijn in Millenium. Ik heb nog geen enkele bruine daar gevangen, en ook nog nooit een bruine weten vangen. En ik vraag dat aan iedereen die ik daar tegenkom of ze ooit een bruine hebben geklist. Antwoord is steevast nee ... en moeilijk ... en bruine dit en bruine dat. Er werd mij gezegd dat 'bruine forel geen goed rendement heeft' (ofte niet gevangen, of dood, of weet ik veel, of monsters geworden misschien) en dat er daarom geen bruine forel meer wordt uitgezet. Zijn er nog bruine forel in Millenium? Wie zal het zeggen ... Ik weet het niet. Maar wellicht wel ...

maar je hebt gelijk, en dit indien de twee soorten altijd, eeuwig en overal, nooit zijn gekruist geweest om de gene poel te vergroten en/of het commercieel te verbeteren, is er een verschil ... tussen de twee genoemde soorten. Het blijkt toch wel een heus debat, tevens over echte specialisten, en wetenschappers, wat nu de soorten en ondersoorten zijn. Daarom dat Troploid verhaal, om het DNA van oorsprong te handhaven. No sex please, we're triploids.

Lijkt mij een toffe avond met pintjes te kunnen zijn, en daarover uit te wijden. Ik heb zoveel gelezen, zoveel gezocht, en alles, of vrijwel alles spreekt elkaar min of meer tegen. En laat dan nog de zeeforel buiten beschouwing :) allez ... doc ... vuur maar af :) ik heb al veel geleerd (en afgeleerd) op dit forum).

Afin, punt is ook, dat P. zegt 'zalmforel' te zetten in Kluizen, goed wetende dat ... waarom dan niet gewoon forel, zeggen, of regenboog. De beestjes intrigeren ons klaarblijkelijk (te) veel, als ze maar bijten. en als ze we goed kunnen terugzetten.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 20:31 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Hier wordt wel een en ander door elkaar gehaald. Ofwel spreken we van een Salmo trutta (bruine forel) ofwel van een regenboogforel (Oncorthynchus Mykiss). 90% - 95% op Millenium is gewone of variaties van regenboogforel. Ook op Kluizen en waarschijnlijk op ieder als reservoir bedoeld vliegviswater. Zalmforel = regenboogforel, hier al eerder aangehaald.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 20:35 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Millennium heeft nog bruine, maar ze pakken is geluk hebben ! 3 jaar geleden heb ik er eens 2 gepakt op het ganse seizoen. Bruine is nu eenmaal een zeer agressief en solitair geval

Betreffende de viszetting op millennium, die honderdduizenden forellen zijn volgens jouw nog allemaal levend aanwezig op Millennium ? Ik snap echt niet wat je wilt zeggen hoor ? Er word vis meegenomen (ik heb dat al meerdere malen gedaan) mijne maat doet dat ook, ik heb het zien gebeuren en niet alleen dat ik zie ook een bepaalde vogelsoort dat doen alsook zijn er bepaalde vissoorten die dat doen, en natuurlijke sterfte is er ook, al eens een maag van een forel ontleed op Millennium ?

... of wil je iets anders zeggen ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Sep 2011 08:50 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Admin schreef:
Millennium heeft nog bruine, maar ze pakken is geluk hebben ! 3 jaar geleden heb ik er eens 2 gepakt op het ganse seizoen. Bruine is nu eenmaal een zeer agressief en solitair geval

Betreffende de viszetting op millennium, die honderdduizenden forellen zijn volgens jouw nog allemaal levend aanwezig op Millennium ? Ik snap echt niet wat je wilt zeggen hoor ? Er word vis meegenomen (ik heb dat al meerdere malen gedaan) mijne maat doet dat ook, ik heb het zien gebeuren en niet alleen dat ik zie ook een bepaalde vogelsoort dat doen alsook zijn er bepaalde vissoorten die dat doen, en natuurlijke sterfte is er ook, al eens een maag van een forel ontleed op Millennium ?

... of wil je iets anders zeggen ?

Waw, dat zou pas leuk zijn, want dan zitten op kluizen minstens 25000 forellen (2000 kg / jaar) :P Nee, alle gekheid op een stokje, hoeveel zouden er nog overblijven na een winter??
Kijk naar Bewl water waar men +- 50.000 stuks / jaar uitzet en slechts een klein percentage overwinterde forellen worden gevangen.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Sep 2011 11:45 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

met dit verschil dat in Kluizen en Bewl vangstkaarten zijn en dat de beheerder dus bij benadering weet hoeveel stuks en gewicht aan forel wordt meegenomen, buiten de malafide vissers en stropers (op Kluizen en Bewl is de laatste categorie uitgesloten (malafide is wat anders). Ik heb nog maar één keer geblankt. en dat was vorige week, tussen 2 en 5 ongeveer. De slechtste momenten. Ik wil maar zeggen dat in Millenium het 'beheer' van de stock volledig op buikgevoel wordt gedaan. ieder jaar 1000 kg en dat was het dan. ER wordt geen rekening gehouden met sterfte of niet, geen rekening gehouden met wat er is meegenomen wegens geen weet darvan. Die 1000 kg, niemand weet waarom 1000 kg ... allicht ooit besloten in functie van budget ... en dat is al elf jaar zo nu. Ooit las ik 'vertrouw nooit een forel 'reservoir', waar er geen ten minste poging bestaat, om de stock bij te houden, en dit met vangstkaarten en meegenomen vis' en dit lijkt me logisch ook. Het zou toch simpel zijn om per web op één of andere manier de vissers te laten weten wat ze hebben gevangen en wat ze meenamen of niet. à la KLuizen, maar dan electronisch. of met kaarten eventueel. Er was dit jaar een verhaal van een visser, die tegen het reglement in Millenium aan de slag ging met een visvinder. Hij heeft (naar 't schijnt) 45 stuks gevangen. Toch ni mis ... Toch zal er weer vis worden gezet in Millenium ... Misschien kan de club de middelen voor andere doeleinden investeren, en niet tegen wil en dank, 1000 kg per jaar vis poten ... Een paar iddekes, dat is alles. Off topic intussen ... :) maar zo gaat dat nu eenmaal in een gesprek. Nee? Ik ben 17/09 en 24/09 (Fly Only) op Kluizen. Spijtig dat ik weinigen van het forum kan herkennen ...
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Sep 2011 12:59 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

mss dat je best deze vragen eens stelt op een algemene vergadering van Millennium ....

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Sep 2011 20:32 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Het is natuurlijk niet slecht om vangstgegevens en het evt. meenemen van vis bij te houden. Anderzijds is dit geen wondermiddel om al naargelang deze bevindingen ja dan nee vis uit te zetten. Hier spelen meer factoren een rol en vooral, de vissers willen vis vangen. Zoniet is het zagen en zeuren... Niet gemakkelijk dus.
Wat Kluizen betreft hebben wij de indruk dat op min of meer regelmatige basis (+- 2 maandelijks) een visuitzetting van 400 kg een behoorlijk vangstresultaat geeft. Beter dan bv. in één keer 1000 kg uitzetten. Hoeveel vissen daar uiteindelijk rondzwemmen zal spijtig genoeg niemand ons kunnen vertellen en dat geldt ook voor andere waters. Dit in tegenstelling op rivier of polder waar men af en toe elektrisch afvist om de visstand te controleren over een bepaald traject. Wat ik wel al heb geleerd is dat veel aanwezige vis daarom nog niet staat voor veel vis vangen!

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Sep 2011 09:47 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik hoop dat er dit weekend goed gevangen zal worden .... in Kluizen :) voor de gelukkigen die kunnen : Vang ze!
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Sep 2011 19:33 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Aan alle Kluizenaars,

Hoe waren de vangsten vandaag op Kluizen met dat mooie weer?

Wilfried.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Sep 2011 22:42 
FF-Junk
FF-Junk

awel, het was weer fantastisch.
Met dank aan de forellen die dinsdag uitgezet zijn. Desondanks moeilijke omstandigheden (bijna geen wind en volle zon) zwommen de forellen actief rond in scholen van soms meer dan 20 stuks en pakten ze, meestal wel voorzichtig streamers die je voor een school presenteerde. Dit duurde wel maar een paar uurtjes. De forellen bleven langskomen maar de scholen werden alsmaar kleiner en hoe kleiner de school hoe kleiner de kans dat er eentje beet maar toch leuk om te zien hoe de forellen aan het rondcruisen waren.
Ik denk dat de kantvissers beter vingen dan de bellyboaters maar ben niet zeker want de vis zat echt tegen de kant ( de nieuwe toch)

groetjes

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2011 10:17 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Gisteren, zondag was het al een stuk minder of tenminste "moeilijker". De eerste uren waren nog enige scholen nieuwe stockies te ontdekken, maar na een uur of twee waren ze verdwenen. Blijkbaar waren de forellen ook wat dieper gaat zitten. De kantvissers aan de waterinlaat waren nog het beste af want daar steeg met regelmaat nog een dikke forel. Belly boaters moesten wachten op de schaarse aanbeten en nogal wat missers. Bij de verse forellen waren enkele +60 ers blijkbaar want zelfs een behoorlijke sterke Tiemco haak plooide gewoon open na een korte maar hevige dril. Waarschijnlijk zullen de scholen forellen tegen volgend weekend uit elkaar zijn en valt er terug "normaal" te vissen :roll:

PS. Men is er volop bezig met het plaatsen van het zonnepanelen park of tenminste het metalen onderstel. Zowel achteraan (volledige graskant), als vooraan op de berm van Kluizen I.
Gelieve in geen geval meer de auto te parkeren op de grasstroken naast het zonnepanelenpark. (dus niet meer op de grasstrook waar de weg naar het water loopt en de belly"s te water gaan) Plaats je auto aan de schuilplaats (paddenstoel). Daar werd toelating voor gegeven. Nog een opmerking: boten (kajak) en elektrische motor op belly boat is niet toegelaten door de VMW!

p,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2011 12:02 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

GCS5300 schreef:
Nog een opmerking: boten (kajak) en elektrische motor op belly boat is niet toegelaten door de VMW!

wat is de motivering van die beslissing eigenlijk ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2011 13:13 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Het lijkt me beter om wat de VWM heeft vooropgesteld te respecteren, in samenspraak met het FVV. Nu ook met de parkingtoestand rond het water. Ik hoop dat de aannemer geen last van 'ons' heeft wegens wildparkeren, en dus niet moet gaan klagen bij VWM. Zo blijven we dat water behouden. We hebben het nu. Laat ons het zo houden. En erv van genieten.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2011 16:44 
FF-Junk
FF-Junk

Zondag namiddag ook geweest, was dikke drie uur voor ik mijn eerste had ,een verse uit een school die voor mijn neus voorbij kwam ,dan maar dieper gaan vissen bij de toren en daar zaten de oude, nog vijf kunnen pakken tegen 8 uur allemaal 55+ , ééntje net boven de zestig,de meeste onder hen braken kleine baarsjes uit van ongeveer een 8 a10 cm sommigen tijdens de dril andere in het net , ook tweemaal rats door ,zonder enig verweer,je moest je stok echt in een hoek van 90° houden tov je lijn of je was de pineut,

Hopelijk hebben ze vlug gedaan met die werken want die palen inkloppen is tot wel luidruchtig, Voor de kant vissers zullen die zonnepanelen nog behoorlijk in de weg staan indien het water hoog staat , ik veronderstel dat een tungsten kop wel een gaatje kan maken in dat glas (van een auto lukt dat ook , spreek uit ondervinding :? )

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2011 17:41 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Verwacht u dan maar aan extra regels in het reglement, want als er zo panelen sneuvelen zal 't vlug gedaan zijn met vissen.
Greetz

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2011 18:22 
FF-Junk
FF-Junk

Doe de kat de bel niet aan, Filip...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2011 18:40 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Daar zeg je me net wat Filip.

Inderdaad allemaal dingen waar we als gastvissers rekening zullen mee moeten houden. Zelfs als het water minder hoog zal staan meen ik dat niet teveel gaten zullen mogen gemaakt worden in die zonnepanelen, wat, mijns inziens, zijn consequenties zal hebben op de plaatsen waar nog veilig ( zonder schade en gerommel) kan gevist worden.

Maar ik ben niettegenstaande dat alles, nog steeds gelukkig om op Kluizen te mogen komen vissen.

Vriendelijke groeten aan alle regelmatige Kluizenaars.

Wilfried.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2011 20:37 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Admin schreef:
GCS5300 schreef:
Nog een opmerking: boten (kajak) en elektrische motor op belly boat is niet toegelaten door de VMW!

wat is de motivering van die beslissing eigenlijk ?

Het is eigenlijk al uniek in Vlaanderen dat we op een drinkwaterreservoir mogen vissen en de visserij nog zelf beheren ook. Dit heeft destijds veel moeite en overleg gekost om dit mogelijk te maken. Dit in tegenstelling tot de UK waar dit bijna overal als normaal wordt beschouwd. We zijn zelfs al van ver gekomen gezien er wekelijks belly boaten mogen gebruikt worden, de wagen ter plaatse kan worden geparkeerd, Vision wedstrijd met tenten e.d. We mogen dus niet klagen. Boten zou het natuurlijk nog mooier kunnen maken maar tot nogtoe is dit een NJET.
Laat ons zeggen een combinatie van verschillende redenen waaronder op de eerste plaats (volgens hun) veiligheid.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2011 20:44 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

filip schreef:
Zondag namiddag ook geweest, was dikke drie uur voor ik mijn eerste had ,een verse uit een school die voor mijn neus voorbij kwam ,dan maar dieper gaan vissen bij de toren en daar zaten de oude, nog vijf kunnen pakken tegen 8 uur allemaal 55+ , ééntje net boven de zestig,de meeste onder hen braken kleine baarsjes uit van ongeveer een 8 a10 cm sommigen tijdens de dril andere in het net , ook tweemaal rats door ,zonder enig verweer,je moest je stok echt in een hoek van 90° houden tov je lijn of je was de pineut,

Hopelijk hebben ze vlug gedaan met die werken want die palen inkloppen is tot wel luidruchtig, Voor de kant vissers zullen die zonnepanelen nog behoorlijk in de weg staan indien het water hoog staat , ik veronderstel dat een tungsten kop wel een gaatje kan maken in dat glas (van een auto lukt dat ook , spreek uit ondervinding :? )

Allé Filip, het was je dan toch nog gelukt aan de toren! :lol:
Ik heb het omstreeks 17.00u opgegeven met twee gevangen forellen, één opengeplooide haak en vis weg en een drietal missers.
Ik denk dat de zonnepanelen nog ver genoeg staan vanaf de waterkant, of we moesten allemaal 40+ kunnen werpen 8)

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2011 20:50 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

merci voor de toelichting, tis duidelijk dat ze niet weten waarover ze praten ...

zijn er pogingen ondernomen naar andere reservoirs ? is er aan de juiste touwtjes al getrokken, zo een reservoirke dichterbij voor de brabanders en limburgers zie ik wel zitten !

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2011 21:08 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Het is door erover te praten dat we van elkaar bijleren over een onderwerp dacht ik zo...Kwetsende en irrelevante tussenkomsten storen me erg...

De beste stuurlui staan blijkbaar nog altijd aan de wal...

Dit is toch een forum met vrije meningsuiting als het "on topic" is nietwaar, soms zou je daar sterk aan twijfelen en het is NIET de eerste keer dat ik dit ervaar ...hoewel ik zeer weinig tussenkom op het forum.

Wie het schoentje past die trekt het maar aan...en trekt er zijn conclusies uit.

Wilfried.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2011 23:23 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Admin schreef:
merci voor de toelichting, tis duidelijk dat ze niet weten waarover ze praten ...

zijn er pogingen ondernomen naar andere reservoirs ? is er aan de juiste touwtjes al getrokken, zo een reservoirke dichterbij voor de brabanders en limburgers zie ik wel zitten !

Je kunt altijd eens proberen hé Philippe? :wink:
Apropos, het is nu al uiterst moeilijk een reservoir te bevolken met behoorlijk wat forellen, dus vergeet het maar van twee of drie of...

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Sep 2011 08:43 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Niemand naar Kluizen geweest dit weekend? J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2011 22:20 

Als het weer het toelaat, probeer ik zondagnm eens een visje te vangen in kluizen... iemand een aanrader van vlieg?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2011 23:29 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik laat even verstek tot volgende week zaterdag wanneer we met de club Fly Only een dag komen vissen. Zondag dagje vissen op vriend(in) "esox" voor een dikke mama... :lol:

P,

De "dikke mama" is er niet bij te pas gekomen... De snoeken lieten het afweten. Slechts één kleine en een misser. Ook mijn vismaat één misser. De snoeken waren duidelijk niet op dreef. Volgende keer beter :?

P,

Laatst gewijzigd door GCS5300 op 19 Sep 2011 10:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel  

Titel: zaterdag
BerichtGeplaatst: 18 Sep 2011 17:48 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Zaterdagnamiddag naar Kluizen geweest met de bellyboot. Resultaat 7 regenbogen gevangen en 3 ontsnapt.Slechts eentje onder de vijftig cm.
Geen aalschoverschade opgemerkt.

Niet veel regen gehad zaterdag 17/9/11. Tegen 18h30-1900 kruisten de vissen vlag onder het wateroppervlak en kon je ze met een grote boobie aan een sinktip lijn heel vlot haken.

Weer een aangename dag gehad. Groeten aan Jan Mertens van Fly only.

Jan, dit is het meen ik

http://www.northforkoutdoors.com/2011catalog/page7.html

groeten.
Wilfried.

Profiel  

Titel: Re: zaterdag
BerichtGeplaatst: 19 Sep 2011 08:34 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

friete51 schreef:

Ja, dat is hét 8)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Sep 2011 10:25 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

was tof zaterdag op Kluizen ... vrij veel volk. Belly of 8, een stuk of zes kantvissers en iedereen heeft gevangen ook. Zelf had ik er zes en een paar kwijtgespeeld. In de namiddag was het wel en stuk moeilijker geworden. Vis effectief in topvorm. Weer kaart vergeten binnen te doen. Maar zal volgende week terug zijn met Fly Only, zal ze dan binnensteken.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Sep 2011 16:28 
FF-Junk
FF-Junk

waar heb je ze op gevangen Flempike :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2011 09:27 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

dat is geheim :) ... U begrijpt wat ik bedoel :)
Machtig is het.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2011 09:46 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

sexyloops, wat ik wel nog kan meegeven is dat ze 4,99 cm lang zijn :)
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2011 10:00 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

flempike schreef:
dat is geheim :) ... U begrijpt wat ik bedoel :)
Machtig is het.
J.J.

Zullen we zaterdag wel ontfutselen... :wink:

P,

Profiel  

Titel: Re: zaterdag
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2011 11:30 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

friete51 schreef:
Weer een aangename dag gehad. Groeten aan Jan Mertens van Fly only.

Jan, dit is het meen ik

http://www.northforkoutdoors.com/2011catalog/page7.html

groeten.
Wilfried.

Aan Jan & Wilfried

Mijn maatje FishPimp zag deze tweedehands-advertentie. Lijkt zo een beetje het type boot dat jullie zoeken...

http://www.2dehands.be/sport-fitness/wa ... c_id=&afd=

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2011 12:15 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Doc

Bedankt voor uw antwoord. We bekijken het.

met vriendelijke groet.

Wilfried.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2011 15:50 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

De nieuwe pontoon boot van Jan Mertens is een type zoals een Zodiac, dus zonder binnenblaas. Stevig buitenmateriaal, maar niet goedkoop > import uit de USA. Kan volgens mij ook op rivieren gebruikt worden zoals in USA & Canada gebruikelijk is. Merk van boot weet ik niet.
Zaterdag is hij wel van de partij op Kluizen.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2011 16:06 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Dag Paul,

Het merk is North Fork Outdoors. Afgekort NFO. Eigenaar Dave Scadden Cananda. http://www.northforkoutdoors.com/2011catalog/page7.html

Het model zoals van Jan Mertens is the Outlaw Escape die is iets groter en breder dan de conventionele Belly's die wij gewoon zijn. En je kan ermee roeien ook.

Ik vraag me af of er Europese verdelers werden aangesteld? Weet iemand dit soms. Zoniet gaan we Dave Scadden dat misschien ook even vragen.

Het kan echter een avontuur vol financiële verassingen zijn om zo'n vaartuig naar Belgie te laten versturen, ingevolge de gewijzigde douane wetgeving. Vooral daar ik ook verneem dat de uitbater soms nogal nonchalant kan tewerk gaan.

http://www.eccbelgie.be/kopen-in-het-bu ... s40851.htm

Ik heb het vaartuig gezien en het kan ook wildwater rivieren aan, voor gebruik op Kluizen dus zeker al zeer veilig.

groeten

Wilfried.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2011 17:01 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Lapsus de firma bevindt zich niet in Canada maar in de USA staat UTAH stad Ogden.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2011 19:14 
FF-Junk
FF-Junk

4.99 cm oei dat is echt maar net aan hoor

moet nu toch meer aandacht besteden aan de maat blijkt

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Sep 2011 12:11 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Bijna weekend ... bijna KLuizen! Zaterdag met fly only. Ben weer eens benieuwd wat het worden zal.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Sep 2011 11:13 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

flempike schreef:
Bijna weekend ... bijna KLuizen! Zaterdag met fly only. Ben weer eens benieuwd wat het worden zal.
J.J.

Redelijk druk!... :P

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Sep 2011 11:29 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Met hoeveel zijn we, Paul?
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Sep 2011 21:50 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

flempike schreef:
Met hoeveel zijn we, Paul?
J.J.

30 > dertig > maar Kluizen kan wel meer aan zeker?

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Sep 2011 10:39 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik had het HEEL moeilijk gisteren op dit prachtige water. Van de kant slechts één forel weten vangen. Met lichte aalscholverschade. Aan een buzzertje op een zinklijn. Het was precies zomer, geen wind, veel zon, blauwe hemel. Maar een prachtclubuitstapje, met veel volk! Denk dat de bellies het beter hebben gedaan als de kantvissers.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Sep 2011 12:18 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Vaststelling: grote forel heeft wel degelijk invloed (zoals op Kluizen) wat overlevingskans betreft tengevolge aalscholvervraat. In kg werd dit jaar evenveel forel uitgezet, in stuks misschien de helft en toch zijn de vangsten een stuk beter. Gewoon omdat de vissen té groot zijn voor (vijand) aalscholver. Hopelijk kunnen viskwekers nog volgen indien al die forellenvijvers grote forellen willen aankopen?
(De kg prijs zou anders wel eens de hoogte kunnen ingaan...)

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Sep 2011 15:53 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik denk toch ook dat de aalscholvers in Kluizen met een wel gevulde, over de grond slepende pens en niet in staat om nog te vliegen, met maagzuur, aan de oever van de andere vijver, lagen te boeren en te slikken na de vreetpartij die ze daar konden meemaken ... hopende op ne goeie pousse cafe en nen alka seltzer ... waarom nog achter snelle forel gaan op diep water bij FVV ... :)
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Okt 2011 08:15 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Benieuwd naar de resultaten van dit weekend ... J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Okt 2011 15:12 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

flempike schreef:
Benieuwd naar de resultaten van dit weekend ... J.J.

Gloeiend warm, "flat calm", weinig vissers... (Waarschijnlijk allen opgeeist?) :)
Alle gekheid op een stokje, 's morgens ving iemand van CCF binnen de twee uur 6-7 grote forellen. hij bleek te vissen met Di7 en grote zonker. Zelf moest ik het s' morgens stellen met één aanbeet. (Drijvend of glaslijn) Na de middag (beetje wind) en naar Di5 overgestapt met aan de punt boobytje en op een behoorlijke afstand mini zonker à la (onze) Chileen. Het duurde niet lang of een eerste forel pakte de zonker. Niet veel later aanbeet, misser en dan redelijk snel nog een drietal gevangen. Allemaal aan dat "special" zonkertje (maken dus!).
Di5 inwerpen en traag binnenvissen, waarschijnlijk kwamen de forellen vanuit iets dieper water op de zonker gevlogen. Soms zeer hoog, soms iets dieper. 4 stuks gevangen en nog een vijftal aanbeten waarvan minstens twee losgeschoten. Niet zo slecht gezien tropische omstandigheden.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Okt 2011 19:09 
FF-Junk
FF-Junk

Welk speciaal zonkertje? :-)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Okt 2011 19:12 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

"iemand van CCF binnen de twee uur 6-7 grote forellen. hij bleek te vissen met Di7 en grote zonker"

:):):)

Meer uitleg heb ik niet nodig...das onze Freddy!! aka Mr Fluffy Bunny Rabbit

What is life....but a series of casts

No luxury, only hardcore flyfishing in amazing landscape!!

The next best thing to fly-fishing is reading John Gierach's essays about it.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Okt 2011 19:14 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

zie : [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LlmaYbQaAwg[/youtube]

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2011 20:51 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Fish Pimp schreef:
zie : [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LlmaYbQaAwg[/youtube]

That's him! :wink:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Okt 2011 11:26 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

Hello,

Gisteren (zondag) naar Kluizen geweest.
6 stuks gevangen en vismaat Philippe ving er 11.
Zonkertjes aan slow intermediate en D3, niet te vlug strippen...

Goeie raad : plaats nooit hengels tegen uw auto, ze waaien gegarandeerd tussen deurportieren en als de volgende rukwind dan ook nog eens het deurportier dichtwaait.......

Gr
Pimp

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Okt 2011 20:41 
FF-Junk
FF-Junk

oei das minder, weet je of de kantvissers nog wat gevangen hebben ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Okt 2011 22:54 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

Hello Jolan,

Ik heb die 2 mannen aan de waterinlaat wel nu en dan eens een vis zien drillen, maar kan er geen getal op plaatsen.

De kwalteit van de vissen is echt super te noemen.
Sterk, dik,groot, gezond, zilver,enz......

Ivm de hengelbreuk, weinig aan te doen, als je er niet mee vist, kan er ook niks mee gebeuren...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Okt 2011 09:31 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Fish Pimp schreef:
Hello Jolan,

Ik heb die 2 mannen aan de waterinlaat wel nu en dan eens een vis zien drillen, maar kan er geen getal op plaatsen.

De kwalteit van de vissen is echt super te noemen.
Sterk, dik,groot, gezond, zilver,enz......

Ivm de hengelbreuk, weinig aan te doen, als je er niet mee vist, kan er ook niks mee gebeuren...

Achiel, 4 stuks "verspeeld" vanaf de kant.
(Niet abnormaal voor Achiel :) verspeelde ooit op Bewl Water "AL" zijn gehaakte forellen)

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Okt 2011 09:34 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Dat "Chileens" zonkertje wordt blijkbaar Kluizen-beroemd... :lol:

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 14:32 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Heb de vangststatistieken even bekeken ... heel snel .... is mei dan de topmaand in Kluizen? Of is dit enkel zo omdat er dan het meeste 'visbeurten' zijn? Er schijnt een enorm verschil te zijn tussen mei en juni. Ben benieuwd eigenlijk naar de statistieken van dit jaar. Ik vind het toch straf dat op dezelfde dag op Kluizen vissers vangen aan een DI7 terwijl anderen vangen aan de oppervlakte. Misschien zou het tof zijn om op die vangstkaarten te laten vermelden wat hoe werd gevangen. Oppervlakte / diepte gegevens en droog / niet lijkt me interessant ... Op dat meer in Vyrnwy in Wales lagen er dagboeken sinds mensenheugnis en daar werd dat ingevuld ... vlieg of pattern incluis. Was tof om door te bladeren omdat daar ook per dag de windrichting, windkracht, weer, temperatuur, etc opstaat, ingevuld door de vissers. Als je gaat vissen aldaar op 21 september, kan je vergelijken met pakweg september 21 in 1888 ... of 1922, of 1946.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 14:55 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

Op het meer van de Hawthorn houden wij ook vangstresultaten bij in een dagboek.
wanneer/wie/wat/hoe enz...

Eigenlijk interessant, vooral als je bvb een hele tijd niet geweest bent.

Is natuurlijk wel gemakkelijker te regelen/organiseren in een club van +-30 vissers.

Gr
Fish Pimp

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 15:10 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

flempike schreef:
Heb de vangststatistieken even bekeken ... heel snel .... is mei dan de topmaand in Kluizen? J.J.

Vanaf half april / mei zie je inderdaad de vangsten in Kluizen in stijgende lijn. Waarschijnlijk omdat vanaf dan de watertemp° 10-12° C bedraagt. Dit is ieder jaar al vastgesteld. Natuurlijk zijn er ook meer visbeurten.
Meer info op de dagkaarten is leuk maar... er vullen nu al maar de helft vissers hun vangstkaart in! Ik ben er zeker van als we alle vangstkaarten en correct ingevuld, nog een veel beter vangstresultaat kenden dan wat nu het geval is.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 15:27 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

wat direct in me opkwam : borg vragen, of korting geven bij een volgende beurt

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Okt 2011 12:01 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ja, Paul ... ben de eerste schuldige. Misschien kunnen de vangstresultaten ook op één of andere manier ingevuld worden hier op het forum? Voor de vergeetachtigen ... Ik bedoel (voor degenen die niet willen zeggen met wat ze gevangen hebben) niet 'verplichte' velden' met dat soort info : lijn, methode, vlieg, etc? Zou interessant zijn. Ook voor de beheerder van het water. J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Okt 2011 13:26 
FF-Junk
FF-Junk

op de kaartjes die je nu moet/ zou moeten invullen op kluizen hoef je die info niet te zetten. Alleen het aantal vis, de grootte (facultatief), of je vis meegenomen hebt en hoeveel vis er beschadigd was moet worden ingevuld.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Okt 2011 09:43 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Juist, daarom stelde ik voor om meer gegevens te vragen. Zoals ze in Hawthorn doen. Interessante gegevens voor iedereen die naar Kluizen gaat.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Okt 2011 11:02 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

flempike schreef:
Juist, daarom stelde ik voor om meer gegevens te vragen. Zoals ze in Hawthorn doen. Interessante gegevens voor iedereen die naar Kluizen gaat.
J.J.

De Hawthorn is maar een beperkt en eenzelfde groepje, dat is veel gemakkelijker. Op Kluizen kan zowat iedereen vissen en dan heb je daar minder vat op. Misschien hangt het brievenbuske wel een beetje verdoken aan die pick-nick tafel, maar eens je dat weet kan het toch geen probleem zijn. Anderzijds vind ik info zoals met welke vlieg(en), lijn e.d. maar een kleine indicatie die zelfs nog niet met zekerheid correct is.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Okt 2011 11:18 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

"De Hawthorn is maar een beperkt en eenzelfde groepje, dat is veel gemakkelijker."

Klopt volledig!
En zelfs met zo'n kleine groep is het niet altijd evident.
Wordt sporadisch ook wel eens vergeten....

'welke vliegen en manier waarop' zijn trouwens niet verplicht in te vullen.
We vragen minimum de naam van de visser + uur van aankomst en vertrek.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Okt 2011 10:09 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Gisteren met vismaat Bert afgesproken op Kluizen om 8H00. Daar aangekomen om 8 uur ... terug naar huis gemoeten, had mijn flippers vergeten :( dus beginnen vissen uiteindelijk rond 10HOO. Terwijl ik aan het optuigen was, ving er reeds iemand vanop de kant aan de waterinlaat, een mooie kluizenvis. Het was vrij koud 's morgens, blauwe hemel en een betje kabbel op het water. Eerste uur droog geprobeerd, tegen beter weten in, want er was geen enkel spoor van beweging. DI3, nog steeds niets te bespeuren. Het water is wel al goed afgekoeld. Bert stapte over op DI7 en ving aan een zwart streamertje. Het werd een bizarre twee uren. Tientallen aanbeten voor ons twee, op iedere worp, zonder ook maar een forel te kunnen snappen. Tik na tik. Heel vreemd. Toen begon ik te versnellen, echt razendsnel binnenhalen en toen werd er wel vis gehaakt. Al snel had ieder er twee gevangen. Een keer 22/00 kapot en Bert gaf me een stuk van zijn Fluoro ... 20/00 van Orvis.Toen heb ik voor de grap, nog nooit eerder gedaan, aan rolley polley gedaan, en de lijn stopte, zonder beweging. Ik zat precies vast. En toen begon het te trekken, langzaam maar zeker naar beneden en te bonken. Met 20/00 fluoro, (dus 22 in werkelijkheid :) )deed ik het kalm aan en de vis kwam boven, ik zag zijn zilveren flank in het bruine oppervlaktewater. Aan het net, bleek hij nog niet klaar en trok de gehele lijn uit mijn handen in een lange run. Dan gedrild op de reel. EEN BEEST! Bert kwam al aan geflipperd. De rug van die vis was hoger dan de lengte van mijn hand, vingers in kluis. Zijn kop op het ene kussen van de belly, zijn staart op het andere kussen. We hadden geen meetlat :( en de belly gaat maar tot 18 inch) en geen fototoestel. Zeker dikke 65 cm. Puntgaaf, zilvergroen, mooi dieproze op de flank. Bij het terugzetten keerde bij belly up. Ik heb hem terug geschept en lang gereanimeerd. En hij vertrok terug als een speer en als bedanking spatte hij me nog helemaal nat ook nog. Bert zei 'precies een ronde bleek forel'. Alleszins die Fluoro an Orvis schijnt goed te zijn. Ik heb er in totaal zes gevangen en Bert vier. Om 5 uur zijn we vertrokken. Mooie warme visdag. En we hebben de kaartjes in de bus gstoken :)
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Okt 2011 15:15 
FF-Junk
FF-Junk

ach dat was jij dus waar ik gisteren even bij stond :) .

Vanaf de kant was het dit weekend wel lastig. Veel zon en veel wind (beter dan geen wind natuurlijk). Overdag af en toe vis te zien aan de oppervlakte, vooral zaterdag en daar dan ook op gevangen na soms een half uur gewoon inliggen met kleine vliegjes.
Zondag was er overdag minder beweging aan de oppervlakte maar savonds kwamen er enorme hoeveelheden kleine mugjes uit en die zetten de forellen wel aan om naar boven te komen. Vanop de brug kon je de forel gewoon zien zwemmen/azen, vooral grote (60+ers)- oude. Maar ze vangen was iets anders. Vooral genoten van de prachtige avond en zonsondergang.

Afbeelding

Afbeelding

groetjes, Jolan

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Okt 2011 15:27 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Zijt jij Jolan van 't forum ... dat weet ik dan weer ... Wel cool, met de fiets kan je daar snel van stek veranderen. Ik zag inderdaad twee of drie mensen vissen vanop de 'brug' als ik vertork. Hoe halen ze die dikke zestigers of andere vis eruit dan? Vanaf die brug ... 't beest helemaal mee naar de kant treken vanuit de hoogte, dan naar beneden klauteren en scheppen? Lijkt me geen goed idee. Maar je hebt daar wel goed overzicht. Ik heb erop gestaan met de clubuitstap van Fly Only, en effectief daar zie je ze van ver afkomen en cruisen.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Okt 2011 19:54 
FF-Junk
FF-Junk

vanof je 1 beet hebt naar de kant gaan en vanaf daar uitdrillen

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Nov 2011 16:37 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Wie gaat er naar Kluizen dit weekend? ... Ik ga proberen voor zaterdag. Hoop dat het lukt .... lang niet zeker :(
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Nov 2011 17:15 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Hoi Jan, Kluizen zal niet gaan lukken dit weekend, ik ben zaterdag de gehele dag op de Ronde Bleek ;-) het jaarlijkse uitstapje met http://www.flyfishing-central.nl/

Als je zin hebt.....kom af

TL Arjan Maat

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Nov 2011 19:45 
FF-Junk
FF-Junk

ik kom zaterdag, en zondag ook maar niet om te vissen, dan sta ik aan de poort.

groetjes

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Nov 2011 11:28 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik vrees dat het weer druk zal zijn op DRB met Flyfish Central. Toffe website trouwens. Als ik kan gaan vissen, zal het Kluizen worden, Arjan. Maar laat weten hoe het ging en de groeten aan Jan K.
En vergeet niet die eerste 1m+ eruit te drillen :)
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Nov 2011 13:45 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Kluizen open volgende week vrijdag ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Nov 2011 21:02 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Admin schreef:
Kluizen open volgende week vrijdag ?

11 november is officiële feestdag = kluizen open.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Nov 2011 16:22 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Gisteren met het vrouwtje naar Kluizen tegen een uur of één. De man op post wist te zeggen dat hij er één had gevangen en één verspeeld en veel activiteit aan het oppervlak. Dat was ook zo. Veel beweging overal op het oppervlak. Head to tail rises. Vinnetjes overal. Er was een hatch aan de gang. Toch bleek het moeilijk te zijn. Ik zag een paar mensen met bellies aan't strippen op zinklijnen. Na een tijdje de waslijn uitgehangen :) floating fry op punt en twee buzzertjes eronder. Meteen prijs. Ik dacht de taktiek te hebben gevonden. Vrouwtje ook overgeschaleld op dezelfde techniek. Ik ving er nog ééntje, ditmaal aan de floating fry ... en dat was het gedaan. Twee mooie vissen voor mij, iets over de 50, mijn vrouwtje heeft geblankt. Het was raar weer. Erg warm eigenlijk, volledig windstil. lage wolken. En ... wat is het toh vroeg donker tegenwoordig ... Benieuwd naar de resultaten van anderen.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 18:36 
FF-Junk
FF-Junk

Het gaat dezer dagen goed vanuit de belly. Gisteren iemand met 21 vissen en nog ontelbare missers(1 vis van tegen de 70cm). De vis zit hoog, aast net onder de oppervlakte
Vanaf de kant gaat het wel veel moeilijker.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 18:42 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Goed voorbeeld .... er is toch nog steeds een vangstlimiet van 15 vissen per visser per dag van kracht? 21 lijkt me 6 te veel ... Onmogelijk te controleren uiteraard.
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 19:42 
FF-Junk
FF-Junk

Die regel is totaal verouderd. De keer dat je eens meer dan 15 vissen vangt op kluizen ga je toch echt niet stoppen.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 21:14 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

jolan1212 schreef:
Die regel is totaal verouderd. De keer dat je eens meer dan 15 vissen vangt op kluizen ga je toch echt niet stoppen.

Soms zijn zulke regels nodig, soms overbodig en soms oncontroleerbaar.
Als er 30 vissers zijn waarvan 20 vissers 15 stuks zouden vangen (gehaakte, kapot en losgeschoten niet meegeteld) zijn er zomaar eventjes 300 forellen gevangen! Als er dan geen limiet is kunnen het er nog meer zijn. Ik weet natuurlijk wel dat dit utopie is.
Op Bergerven (30 Ha), waar slechts 8 stuks mogen worden gevangen wordt daar veel strenger op toegezien, ook door medevissers.

Een reglement dat niet 100% te controleren valt heeft anderzijds ook weinig zin, zowel vanaf de kant als vanuit de belly boot is dit immers op een groot water zoals Kluizen bijna onmogelijk.

Eigenlijk is dit een stukje uit het reglement dat iedere vliegvisser voor zichzelf moet uitmaken wat hij (zij) er mee doet. Val je in een pak forellen en vang je binnen de paar uur 10 vissen zou je bv. van stek kunnen veranderen en toch sportief blijven verder vissen. Je kunt ook eens experimenteren door andere vistechnieken uit te proberen. Maar het blijft aan de visser en ik weet zelf wel hoe moeilijk het is wanneer de forellen goed op dreef zijn er de brui aan te geven wanneer 15 forellen zijn gevangen.

P,

Profiel  

Titel: l
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 21:41 
FF-Junk
FF-Junk

Ik kan het goed begrijpen dat deze regel er in de beginjaren van kluizen was, toen +10 vissen doorgaans geen uitzondering was is het normaal dat er een limiet van 15 vissen is gesteld.
Zelf heb ik nog nooit aan die limiet gezeten (max is 9 vissen in het net, vanaf de kant altijd weliswaar). Maar ook vanuit de belly hoor ik maar weinig vissers die aan de 15 vissen geraken.
Voor mij hoeft die regel niet te veranderen, maar als er eens ooit een dag is dat ik 15 vissen vang zal ik ook niet stoppen. Gewoon omdat die zeer uitzonderlijk zijn op kluizen.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 22:18 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Dan komen er mensen vissen die 15 vissen vangen voor maandag,15 voor dinsdag, 15 voor woensdag, 15 voo ....
als je hen er dan op wijst dat die dag-limiet niet kan opgespaart worden zijn ze lastig, want ze kunnen niet elke dag komen vissen. Er was zo'n geval bij ons bekend.
Greetz

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Nov 2011 15:44 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Als ik lees wat de 'gedragscode' is van de vliegvisser ... respect voor natuur, etc ... dus respect ook voor de collega visser, de mensen die het allemaal regelen ... lijkt me logisch om dat te respecteren. Dus ook reglement, zelfs indien je er niet mee akkoord bent, of er een andere mening over hebt. En Paul heeft overschot van gelijk ... je valt in een pak en vangt veel ... laat anderen ook op die plaats ... deel het!
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Nov 2011 22:07 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

beni schreef:
Dan komen er mensen vissen die 15 vissen vangen voor maandag,15 voor dinsdag, 15 voor woensdag, 15 voo ....
als je hen er dan op wijst dat die dag-limiet niet kan opgespaart worden zijn ze lastig, want ze kunnen niet elke dag komen vissen. Er was zo'n geval bij ons bekend.
Greetz

Het gaat wel duidelijk naar 15 stuks per visdag, waarvan min. 14 opnieuw ongeschonden het water in gaan. (kluizen)

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Nov 2011 22:15 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Het is misschien wat eigenaardig, maar vroeger toen bv. op Bewl water een vangst en verplichte meeneemlimiet van 6 forellen bestond, werd dit door bijna iedereen opgevolgd. Later kregen we 8 stuks en ik ondervond dat er al meer vissers de limiet overschreden en vis via allerlei trukjes terugzetten. Nog later is de no kill vergunning ingesteld en dit lijkt een vrijgeleide te zijn op het vangen no-limit. Hoe iets wat lang normaal werd beschouwd op relatief korte termijn van de kaart werd geveegd. Nu is het ook zo dat er vroeger véél meer tussentijdse controle was dan nu het geval is.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Nov 2011 09:51 
FF-Junk
FF-Junk

Zondag na de middag naar kluizen geweest de vis kon je zeeeer regelmatig zien stijgen op grote olijfgroene muggen , de persoon die er vrijdag was en er 21 ving had er nu 1 op het zelfde systeem en op honderd andere manieren , de vis wou de vliegen niet pakken ,ik had er drie op een blob vlug gevist in de oppervlakte, zo zie je maar dat die dagen van meer dan 15 stuks "uitzonderlijk " zijn

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Nov 2011 12:37 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

vlot vis vangen mag enkel tijdens wedstrijden, anders leer ik niks ( en da's nog niet genoeg ) het moet toch een beetje uitdaging hebben!
Greetz

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Nov 2011 15:47 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Goed of slecht nieuws? Op de bestuursvergadering FVV werd beslist de prijs van de visvergunningen vanaf volgend jaar 2012 lichtjes op te trekken tot € 17 (i.p.v. € 15).
Dit ten gevolge van aankoop duurdere forel en grotere vissen.
Tevens werd al sinds 2007 de prijs van € 15 gehanteerd. € 17 lijkt me nog een billijke prijs gezien de vissport wat Kluizen te bieden heeft én je mag desgewenst nog altijd één forel per visdag meenemen. Mogelijk kan er door de prijsverhoging nog een extra visuitzetting aan toegevoegd worden. De prijs van de jaarvergunning blijft ongewijzigd op € 170.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Nov 2011 12:53 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

t'ja nu zal ik toch eens moeten kijken of ik dat nog kan betalen :D :D :D
17€ voor één visdag is nog heeeel goedkoop en er zit tenminste vis.
Greetz

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Nov 2011 14:40 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik ben het eens met Beni ... blijft goedkoop en eindeloze mogelijkheden. 17 euro zal zelfs minder zijn dan de helft van de gehanteerde prijzen op alle andere 'reservoirs' in dit land. Het zou wel mooi zijn als er zou kunnen worden gevist ook tijdens de week :) met een code ofzo op de poort, zoals op Millenium. Utopie waarschijnlijk ...
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Nov 2011 21:56 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

Mijn dagje ronde bleek gisteren koste me 63 euro....en de vissen waren zeker niet groter of sterker dan de beruchte kluizen-beesten.We gaan op kluizen terug de goede weg op,nu er enkel maar grote vissen worden uitgezet.aangezien de forellen nu niet meer weggevreten worden door aalscholvers,kunnen we beginnen met het opbouwen van een mooi bestand dat hopelijk elk jaar aangevuld wordt met mooi formaat forellen.Daar we de forellen ook optimaal kunnen overzomeren (Voldoende diepte/zuurstof),ben ik eens benieuwd wat voor een formaat vissen er zullen uitgroeien!

Grtz, T'vliegsken.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Nov 2011 22:51 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Volgens mij is € 17 nog altijd een zeer democratische prijs en wie trouwens regelmatig gaat koopt beter een jaarvergunning aan € 170 of 10 visbeurten. Hoewel ikzelf al even afwezig ben op kluizen wegens "snoeken", doen de forellen het nog altijd zeer goed. Volgens bronnen waren er zondag weer ongelooflijke hatches van (redelijk) grote muggen. Je kon ze droog vangen aan bv. Shuttle cocks, Klinkhamer enz. maar ook kleine buzzernimfen. Eén moeilijkheid, er stond bijna geen wind en dat bracht dat de forellen zeer wantrouwig waren. Nog enkele weken en de forellen mogen gaan "rusten" en hopelijk komen ze de winter goed door zodat we begin maart 2012 de eerste overwinterde 60ers aan de lijn kunnen krijgen. Laatste visweekend 10 - 11 december 2011 :cry:

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2011 00:08 
FF-Junk
FF-Junk

inderdaad zondag ben ik eens gaan kijken en de forellen kwamen gretig de grote muggen van de oppervlakte plukken. Maar om ze droog te vangen was een andere zaak.
Vanuit de belly is goed gevangen met allerhande zinklijnen, de forel zit dus ook dieper.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2011 00:53 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

jolan1212 schreef:
inderdaad zondag ben ik eens gaan kijken en de forellen kwamen gretig de grote muggen van de oppervlakte plukken. Maar om ze droog te vangen was een andere zaak.
Vanuit de belly is goed gevangen met allerhande zinklijnen, de forel zit dus ook dieper.

De controleur Jan Mertens wist me nogtans te zeggen dat de forellen zeer hoog zaten. (Had er trouwens 8 gevangen met nog controle aan de poort).

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2011 15:05 
FF-Junk
FF-Junk

daarom dat ik zeg dat ze óók dieper zaten :) . Je zag veel beweging net onder de oppervlakte maar de visser in kwestie wou eens wat dieper proberen en dit lukte ook goed (11 vissen)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2011 22:51 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

en op Millenium zitten ze ook ... maar waar ... en hoe diep ... vier vissers, belly en bootjes ... geen tik gezien :(
Regen moeten we hebben, denk ik ... op millenium alleszins ...
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2011 23:10 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

op millennium worden alle vissen droog gepakt, dat is wat ik begrepen heb
toegegeven is uit 2de hand deze info

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Dec 2011 14:27 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

Gisteren voor de laatste keer dit jaar controlebeurt gehad op kluizen.Vèèl wind en regen bracht helaas weinig volk naar de kluizenoevers.Buiten 2 gekende Nederlanders uit het wedstrijdcircuit en ikzelf,was er niemand die zich aan een nat pak waagden.Tussen en na mijn schift toch een 3-tal uurtjes gevist vanaf de oever.Eerst poging gewaagd aan inkom van water waar ook de 2 nederlanders stonden.Wat me direct opviel was dat ze momenteel hèèl vèèl water aan het steken zijn.Je zag het baantje in de diepte nog net liggen maar er stond gemakkelijk anderhalve meter water bovenop.Na enkele worpen gedaan,knal van een beet en...24/00 naar de vaantjes!10 min later dan toch gevolgd door een hardvechtende regenboog van 50+cm.Magic :D Na de middag nog eens terug gekeerd.ondertussen hadden de twee vissers tesamen 1 vis kunnen strikken.Voor mij het teken om ergens anders mijn geluk te beproeven.Aan de toren,in het kommetje stond vèèl wind en hoge golven.Daar zou het wel eens kunnen lukken,mits ik mijn lijn door de wind kon werpen.Keuze:Di7+two-tone-booby-blob+zwarte booby.Methode:zover mogelijk werpen,direct na het landen vd vliegen direct trage rolly-polly.Resultaat:7regenbogen,2xlijnbreuk.Allen waren boven de 50cm,met als topper eentje van 59cm!Al bij al een hèèl geslaagde dag.

Many greets,
T'vliegsken.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2011 00:18 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

Goe gedaan vliegsken!

Gr
Gino

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2011 16:14 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Wou ook gaan naar Kluizen, maar toch niet gedaan wegens guur weer ... had misschien toch moeten gaan. Ik kan niet direct een gezicht op 'vliegsken' plakken als 'deurwachter' van Kluizen ... van Appetizers? Ik blijf erbij dat ne 'wie is wie' zoals voorgesteld in 'alles kan beter' een goed idee is J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2011 19:50 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

vliegsken is van de CCF casting club

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2011 23:49 
FF-Junk
FF-Junk

kzou beter ook eens wat meer pal tegenwind smijten, daar zitten ze blijkbaar altijd.
Zaterdag nog eens controleren en tzal dan ook de laatste keer zijn voor mij dit jaar. Hopelijk een mooie afsluiter van een geslaagd kluizen jaar :)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Dec 2011 09:46 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

jolan1212 schreef:
kzou beter ook eens wat meer pal tegenwind smijten, daar zitten ze blijkbaar altijd.
Zaterdag nog eens controleren en tzal dan ook de laatste keer zijn voor mij dit jaar. Hopelijk een mooie afsluiter van een geslaagd kluizen jaar :)

Als 't me lukt ben ik er ook nog eens :wink:

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Dec 2011 12:52 
FF-Junk
FF-Junk

Uiteraard zitten ze daar.
Ook het voedsel worden met de wind & de stroming
naar de oever meegevoerd.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Dec 2011 21:19 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

Heb het dit jaar meermaals meegemaakt dat ik mijn dag goed kon maken door bij zwaar weer,pal in de wind te gaan vissen.Wat opvalt:ik sta daar bijna altijd alleen als ne gek tegen de wind in te casten,de aanbeten zijn in deze omstandigheden heel aggresief en zonder de minste twijfel,je wordt er een betere caster van(komt dan weer goed van pas bij de wedstrijden die ik soms vis).Vindt het soms spijtig dat er op kluizen niet meer kantvissers zijn die de uitdaging aangaan om eens te vissen met de wind uit de andere richtingen dan alleen maar rugwind.Soms krijg je dan een verkeerd beeld wat vangsten betreft.En..wat gevangen vandaag vanop kant?Nee,nee,niemand wat gevoeld krijg je soms te horen.Dit terwijl iedereen in de luwte-kant stond terwijl de vis onder de kant zit waar de wind van rechts op staat.Veel kans dat er gans de dag niemand heeft staan vissen....

Grtz,

T'vliegsken.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Dec 2011 22:57 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

t'vliegsken schreef:
Heb het dit jaar meermaals meegemaakt dat ik mijn dag goed kon maken door bij zwaar weer,pal in de wind te gaan vissen.Wat opvalt:ik sta daar bijna altijd alleen als ne gek tegen de wind in te casten,de aanbeten zijn in deze omstandigheden heel aggresief en zonder de minste twijfel,je wordt er een betere caster van(komt dan weer goed van pas bij de wedstrijden die ik soms vis).Vindt het soms spijtig dat er op kluizen niet meer kantvissers zijn die de uitdaging aangaan om eens te vissen met de wind uit de andere richtingen dan alleen maar rugwind.Soms krijg je dan een verkeerd beeld wat vangsten betreft.En..wat gevangen vandaag vanop kant?Nee,nee,niemand wat gevoeld krijg je soms te horen.Dit terwijl iedereen in de luwte-kant stond terwijl de vis onder de kant zit waar de wind van rechts op staat.Veel kans dat er gans de dag niemand heeft staan vissen....

Grtz,

T'vliegsken.

Het is inderdaad zo dat veel vissers zich altijd op eenzelfde plaats ophouden. Ook belly boters. Het kan zeker geen kwaad eens de andere kant(en) van het meer te leren kennen en bevissen.

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Dec 2011 22:11 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Het zit er op voor 2011!
Vandaag zond 11/12 nog redelijk wat aanwezige vissers. Dé topvisser was andermaal Johan Crooymans met 7 knappe forellen aan de bung. Niet voor niets een kampioen! We duimen voor 2012 dat het seizoen minstens even goed mag verlopen op Kluizen.
Enkele reglementswijziging(en):
- Dagvergunning € 17
- Haakgrote max. 2,6 cm ipv. 1,6 cm. (Kan je een deftig zonkertje binden)

Tot in 2012 op het Kluizen spaarbekken!

Paul

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Dec 2011 16:59 
FF-Junk
FF-Junk

Inderdaad het zit er op
Zaterdag was het goed weer in vergelijking met de vorige weken, minder wind en meer zon.
We waren met een viertal kantvissers en over het algemeen is er nog redelijk gevangen, vooral 's morgens.

Hieronder Robby met een mooie forel (54cm)
Afbeelding

Kluizen, tot volgend jaar!

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Dec 2011 17:05 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

schoon visken Robby!

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2011 10:57 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

't is nog maar net gesloten ... en dan mijn vraag ...
Wanneer gaat het terug open? :)
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2011 17:11 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

volgend jaar :D :D
Greetz

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2011 19:01 
FF-Junk
FF-Junk

normaal het eerste weekend van maart zeker ?
Dus ofwel 3 maart ofwel 10 maart denk ik

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2011 22:26 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

jolan1212 schreef:
normaal het eerste weekend van maart zeker ?
Dus ofwel 3 maart ofwel 10 maart denk ik

3 maart opening Kluizen, eerste visuitzetting volgt (waarschijnlijk) in de loop van de tweede week (12-16) van maart. Half April een tweede uitzetting. Forellen van min +- 1 kg tot 2 kg /st. Ik hoop overigens dat een groot deel van de huidige populatie de winter goed overleeft. Dit zijn dé sportvissen van het voorjaar!

Overigens, allen een prettig eindejaar en een gelukkig en visrijk 2012! :!:

P,

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Dec 2011 00:19 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Hetzelfde voor U, Goede feesten en hou het veilig.
Greetz

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Dec 2011 11:19 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Prettige feesten voor allen en mooie vis volgend jaar. Het begint precies bij mij te kriebelen om nog eens naar Millenium te rijden vandaag ... mooi weer, beetje wind, koud en sneeuw. Maar ja, de chauffagist komt onderhoud van de ketel doen ... plat in de namiddag. Zal dus niks worden ...
J.J.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Jan 2012 11:19 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Voor diegene die regelmatig op Kluizen vissen toch eens overwegen voor aankoop van een jaarvergunning (€ 170). Vanaf de 11 è visdag vis je al gratis! Voordeel is ook dat je al eens gemakkelijker een half dagske gaat vissen wanneer het niet zo goed uitkomt.
Je kunt deze verkrijgen door € 170 te storten op de FVV "ledenrekening" IBAN - BE15 7775 9969 7930 --- BIC - GKCCBEBB met vermelding "jaarvergunning Kluizen". Tevens verstuur je een e-mail naar:
paul@vliegvissen.be met je naam en adres.

P,

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 252 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]