Forum.Vliegvissen.Be

Het Belgisch Vliegvis Forum
Het is momenteel 19 Nov 2017 01:16

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 55 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 Feb 2012 23:57 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Hallo friends,
Ter herinnering, aanstaande zaterdag 3 maart opening 2012 reservoir Kluizen!
vanaf 9.00 u tot ...

't is maar dat je 't weet :o

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2012 04:37 
FF-Junk
FF-Junk

ik zal er zijn!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2012 13:09 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

Gisteren was het dan zover,openingsdag Kluizen.Iedreen benieuwd wat het zal worden in opvolging van het toch wel schitterend seizoen dat we vorig jaar beleefd hebben.Met ongeveer 10man gingen we er tegenaan in de hoop er een felverwerende kluizen-forel te haken.Ikzelf met medevisser Woody(Koen verkimpe)besloten in het kommetje aan de toren te vissen.De rest van de bende besloot om achteraan aan de inkom te vissen.Al direct bij de eerste blik over het water werdt er een head and teal opgemerkt.Yes...ze zitten er!Vol goede moed werdt er opgetuigd.Onze posities werden ingenomen en al gauw gingen onze ''magic fly's'' te water.Totaal onverwacht kreeg ik na amper 4worpen al reactie op de traag en diep geviste booby's.Amper twee minuten later gevolgd door mijn eerste kluizen-forel v.h.seizoen.Opmerkelijk was dat er verschillende bloedzuigers op het vissenlijf te bespeuren waren.blijkbaar waren de forellen er nog niet volledig los en vertoefden ze nog gedeeltelijk passief op de bodem rond de stenenmassa.Ondertussen werdt het grijze wolkendek doorbroken door menig zonnestraal wat meteen gevolgd werdt door een hooger actief v.d.forellen.Op korte tijdspanne werden er door ons tweeèn nog 6 vissen bijgevangen en enkele verspeeld!!Als hoogtepunt v.d.dag kon ik er na 6jaar kluizen,er mijn eerste bruine forel (56cm) landen :P :D Helaas niemand fototoestel bij :mrgreen: Al bij al kon mijn dag niet meer stuk.na de middag eens polshoogte gaan nemen aan overkant vh.water.Ook daar was er al tamelijk gevangen.Opmerkelijk was wel het feit dat daar alle vis gevangen was in de oppervlakte en niet zoals bij ons plat tegen de bodem.Je zag ze daar dan ook regelmatig in het oppervlak rondzwemmen.Kortom, tegen dat ik er vertrok waren er in totaal al zo'n 20 vissen gevangen waren!!Dit was een resultaat wat er sinds jaren op openingsdag niet meer gebeurd was!Super,echt super om zo het seizoen te starten!!Dus gasten,als jullie een kans willen wagen ga er dan onmiddelijk voor!!

Goede vangst toegewenst...

t'Vliegsken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2012 19:43 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

Merci voor de update vliegsken.
Ben content dat ge uw eerste kluizen bruine forel beet hebt!!!

GR
Fish Pimp

What is life....but a series of casts

No luxury, only hardcore flyfishing in amazing landscape!!

The next best thing to fly-fishing is reading John Gierach's essays about it.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2012 19:54 
FF-Junk
FF-Junk

Hoort er fantastisch uit! Ooit geraken we er zeker! :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2012 20:15 
FF-Junk
FF-Junk

Het was inderdaad onverwacht goed. Normaal komt het maar goed en wel op gang vanaf april maar gisteren en vandaag direct super. Mooi grote overwinterde vissen en af en toe een 60+er die al duidelijk een paar jaartjes op het spaarbekken vertoeven waren geen uitzondering.
Gisteren gemiddeld 4 vissen per man, vandaag was er iets minder oppervlakte activiteit maar waren ze wel dieper nog te vangen

dit is er 1 van vandaag
Afbeelding

tot volgende week!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2012 22:18 
FF-Junk
FF-Junk

Mooie vangsten!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2012 12:17 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Zouden ze bij vergissing al forel gezet hebben... :lol:
(Nee, toch niet nog 14 daagskes geduld) maar het is wel sterk dat met de opening in maart al goed wordt gevangen, dat beloofd alvast voor de toekomst! (Mijn dagje komt ook nog wel want ik kon er nu niet bij zijn :? )

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2012 14:30 
FF-Junk
FF-Junk

Goeie Robby, jammer ik kon er niet bij zijn.
Zal voor een volgende keer zijn

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2012 22:50 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Dat er nog altijd bruine forellen worden gevangen op Kluizen is wel een teken dat dit reservoir er een zeer geschikt water voor is gezien de laatste zettingen al dateren van verschillende jaren geleden. De maat van 50-60 cm werd trouwens nooit uitgezet. Het waren steeds kleinere forellen in de grote van 25-30 cm en hele grote (slechts een dertigtal) vissen van 50-70 cm die mijn inziens al lang de dood hebben gevonden gezien hun leeftijd bij uitzetting. Wat wel ooit werd uitgezet zijn een dertigduizend "vingerlinge" die we eigenlijk later nooit meer hebben waargenomen. Of daar ondertussen iets van terecht is gekomen is ook maar de vraag gezien de vele forellen en baarzen op Kluizen.

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2012 23:34 
Moderator
Moderator

Mooie gezonde forel,als ze daar zo tevoorschijn komen uit de winter is het een prima water.

Klaas

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2012 20:24 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

En ik kan jullie verzekeren dat mijn bruintje van zaterdag er kerngezond uitzag.Mooie intacte vis met een perfecte staart zo groot als een slagschip(je).Er was zelfs geen enkel litteken te bespeuren van aalscholvers, wat bij mijn regenbogen wel het geval was.Wat wel opvalt,is dat alle vissen goed in hun vet en eieren zaten.Had ik wat spek bijgehad,ik had me gerust een grote omelet kunnen maken :lol: .

Grtz,

Robby.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2012 22:45 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

t'vliegsken schreef:
En ik kan jullie verzekeren dat mijn bruintje van zaterdag er kerngezond uitzag.Mooie intacte vis met een perfecte staart zo groot als een slagschip(je).Er was zelfs geen enkel litteken te bespeuren van aalscholvers, wat bij mijn regenbogen wel het geval was.Wat wel opvalt,is dat alle vissen goed in hun vet en eieren zaten.Had ik wat spek bijgehad,ik had me gerust een grote omelet kunnen maken :lol: .

Grtz,

Robby.

Die overwinterde forellen zijn gewoonlijk de mooiste en binnenkort ook de sterkste forellen! Zij hebben de winter goed doorstaan en zullen gretig op zoek gaan naar voedsel en hun vetreserve nog verder aandikken. Aangezien deze forellen goed doorvoed blijven moeten ze ook tijdens de winter genoeg voedsel vinden. Hopelijk hebben die zwarte vogelbeesten niet veel impact meer op onze grotere forellen. Het lijkt alvast zo.

Tight Lines,
P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2012 14:28 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

amai ... Ik ging hier juist eens komen vragen of er al iemand geweest was naar Kluizen dit jaar na de opening ... en dan lees ik dit allemaal ... Fantastische start van het seizoen! Die vingerlingen, denk je dat die allemaal verdwenen zijn? 30.000 stuks. Kan die gevangen bruine daarvandaan komen, denk je? J.J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2012 21:18 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Een "knappe" overwinteraar gevangen door Freddy VDW zondag op Kluizen.
De staart mag nog wat doorgroeien maar voor de rest een supervis. Ben benieuwd wat het zal brengen na de viszetting van deze week...

P,

Bijlagen:
P3110416_copy.jpg
P3110416_copy.jpg [ 246.95 KiB | 28679 keer bekeken ]

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2012 20:06 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

Ons ''Fredje,, is terug goed bezig zie ik hier!! Hopelijk mag hij er zondag in Tienen(tight-lines)ook zo een paar in zijn net loodsen. :wink: Als het nu al zo goed loopt op kluizen,wat zal het dan wel niet zijn volgend weekend met die nieuwe vissen erbij.Kan er spijtig genoeg niet bij zijn....wedstrijd in Tienen.Voor diegenen die gaan....Vang ze!!

Grtz, Robby.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2012 20:56 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Als de vis wilt, wil ik ook wel mijn best doen :D :D
Greetz
Beni :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2012 15:32 
FF-Junk
FF-Junk

Zondag was het een pak lastiger. Er was ook maar 2 man en toen ik toekwam 's middags had niemand al iets gezien.
Ook in de oppervlakte was er bijna geen beweging, van de uitgezette vis geen spoor.
Ik ben dan maar tegenwind begonnen aan de toren en al bij de eerste worp een aanbeet maar niet rap genoeg gereageerd dus mis. Goed begin dacht ik, maar op een 2-tal volgers na bleef het daarbij. Dan maar terug naar de overkant waar je uit de wind kon vissen en het dus wat aangenamer was. Geen vis te zien dus besloten om net boven de bodem te vissen, heel traag 8-tjes draaien. Dit werkte, na een paar worpen de eerste, een tiental minuten later de tweede. Dan een paar missers en dan weer in een tijdspanne van 10 minuten 2 vissen. Allemaal oude vis, de nieuwe die is spoorloos.

Afbeelding

groetjes

Jolan

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2012 16:29 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

geen enkele bleodzuiger te bespeuren, ben je zeker dat dit overwinterde vis is ? Deze van millennium was nml vergeven van de bloedzuigers ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2012 17:25 
FF-Junk
FF-Junk

je ziet altijd heel duidelijk het verschil tussen nieuwe en oude...
De nieuwe hebben overal krassen (oppervlakkig), hebben nauwelijks een staart en zien er veel minder uit, trouwens deze zat zo dik of iets van ik weet niet wat.
Ik heb de voorbije weken al beide gevangen, met bloedzuigers en zonder, ook toen er nog geen vis was opgezet.
Oja, je ziet af en toe vis verschillende keren helemaal uit het water springen, waarschijnlijk om zich van de bloedzuigers te ontdoen :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2012 18:36 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

hmm nice to know, ook vis zonder bloedzuigers en voordat er zetting was, dat maakt de zaak nog moeilijker om te onderscheiden wat nu de reden is ... waarom hebben er sommige wel en anderen geen bloedzuigers
Dat springen kan ik alleen maar onderschrijven, bloedzuigers, luizen, ... ik lees hier en daar ook om gevaar te ontkomen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2012 20:19 

afgelopen zaterdag , weinig beweging toch een stuk of acht geland ,

sterke overwinterde vis allemaal met bloedzuigers op en ook wel

allemaal gepakt geweest van aalscholvers !!

JC

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2012 21:07 
FF-Junk
FF-Junk

echt ? van de vissen die ik de afgelopen weken gevangen heb had er maar 1 aalscholverschade.
Allemaal met de bung en buzzer gevangen? Diep ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Mrt 2012 01:13 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

JC schreef:
afgelopen zaterdag , weinig beweging toch een stuk of acht geland ,

sterke overwinterde vis allemaal met bloedzuigers op en ook wel

allemaal gepakt geweest van aalscholvers !!

JC

Het verwonderd me enigzins dat al jouw gevangen vissen beschadigd werden door aalscholvers gezien de grote van de vissen tegenwoordig. Zelf heb ik er nog weinig van gemerkt. Er zijn ook veel minder aalscholvers aanwezig t.o.v. vorige jaren. Ze hebben wel alle vis op Kluizen I weggevreten door die lage waterstand. Ben je zeker dat het "oude" forellen waren die je hebt gevangen?

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2012 11:52 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Gisteren naar Kluizen geweest. Het was verdomd koud 's morgens. Er hing een soort mist die pas wegtrok tegen de middag. Er waren een stuk of tien bellies en een man of drie vier (misschien meer) gisteren. Er was wat wind. Belly in en weg. Ik hoorde dat een 'roze' vlieg (streamerding) de job klaarde deze dagen. Heel de dag door geen activiteit aan de oppervlakte. Ik heb verschillende vissen verspeeld tijdens de dril, die verdomme, na het haken en wat getrek, als onderwatertorpedos naar de belly kwamen ... onmogelijk (voor mij) om bij te houden. Vele aanbeten gemist. Wel gevist met alle mogelijke combinaties buzzers. (echt geen zin om streamers te trekken, nadat de hele winter al te hebben gedaan ...) Beste was aan intermediate. Er werd veel gevangen vlak voor de aanlegplaats van de belly boten. (Misschien de nieuwe vis op een hoop? )En daar waren veel bellies :) uiteraard. Ik heb iets vreemds meegemaakt. Ik zag een rugvin en staartvin van een vis bovensteken en vaarde erheen. Daar lag een grote regenboog, die echter traag wegdook. Een 5 tal minuten later zag ik hem weer. Mooi rechtop vinnen boven water en ik heb hem geschept met het net. Een grote regenboog, met herstelde strepen van aalscholverbek, met bloedzuigers, maar de kleuren waren niet optimaal. Hij had geen vlieg ofzo in de bek. Ik zette hem terug en hij ging er als een speer vandoor. Om terug op te duiken een eind verder. Ik weer ernaartoe, en als een raket was hij weg. Toch vreemd. Ik heb foto's genomen van dat beest, die ik later zal posten. Wat zou er zijn geweest met dat beest? Iemand een idee? J.J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2012 12:04 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

Hello,

Ik was er ook gisteren.
6st gevangen, met allerlei streamers & blobs aan slow intermediate, in de oppervlakte
Redelijk lang met bung & buzzers geprobeerd, niks gezien, misschien viste ik ze te diep?
Vond het al bij al relatief moeilijke dag, vis zat idd geconcentreerd op die ééne plek achteraan.
Zag hier en daar wat vis op visvinder op 3-4m, daarom ook met zinkende lijnen D3 en D5 geprobeerd, maar zonder succes...
In de namiddag nog 2 uur vooraan aan de toren gedobberd, maar daar was niks te beleven.

Gr
Fish Pimp
Gino

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2012 16:49 
FF-Junk
FF-Junk

6 stuks is toch mooi ? Waarschijnlijk nog een aantal missers er bij dus je bent toch bezig.
Je zag idd amper vis in de oppervlakte en ben dan dus ook maar diep begonnen, al bij de eerste worp een misser maar daarna niets meer. Rond 4uur dan 2 vissen gevangen op korte tijd, waarvan 1 een mooi oude van rond de 60 cm. Daarna was het weer stil en ben ik een tijdje gestopt met vissen wachtend op de avond. savonds nog 1 gevangen, konden er allicht nog meer geweest zijn want het was op mijn 2e worp, maar ik moest gaan eten...

Afbeelding

Groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2012 18:45 
Moderator
Moderator

Das weer een mooie forel,goed in de kleuren en vinnen.

Klaas

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2012 18:57 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

neig ... staart is wa aan de kleine kant, was het een nieuwe forel ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 09:47 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

@jolan

6st vangen op Kluizen is idd mooi en ik was dan ook best tevreden.
Ik ben misschien een beetje verwend geraakt door de aantallen op m'n Hawthorn thuiswater :wink:
Toen ik zei dat ik het moeilijk vond, was dat eerder omdat ik geen "vangend systeem" gevonden had....

Gr
Gino

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2012 09:07 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Je weet toch dat op Engelse reservoirs een vangstgemiddelde van +-4 stuks een behoorlijk goed resultaat is en 6 stuks super is? Meestal wordt er dan nog vanuit boten gevist. "Gemiddelden" wil natuurlijk ook zeggen dat er vissers zullen zijn met bv. 10 stuks en anderen noppes. We zitten hier bij ons nogal dikwijls opgescheept met "verwennerij" en heeft veel te maken met onze mini reservoirs en de aanwezige forellen per Ha. Kijk maar eens naar Oostvoorne waar je al serieus uit je pijp moet komen om enkele forellen het net in te krijgen. (Buiten enkele superdagen) In dit verband doe ik trouwens een oproep aan alle Kluizenvissers om steeds hun vangstkaart in te vullen en in de brievenbus (parking of aan de pick-nick tafel) te steken.

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2012 09:38 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

Hallo,

Idd, grote waters vergen een andere aanpak en mentaliteit.
Ik zou er voor tekenen telkens 6 vissen te kunnen vangen op kluizen :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2012 11:21 
FF-Junk
FF-Junk

De dagen dat ik op kluizen meer dan 6 vang kan ik op 2 handen tellen denk ik :p ,
weliswaar altijd vanaf de kant. Binnenkort komt daar allicht verandering, waarvoor dank, Paul!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Apr 2012 11:02 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

hola,binnenkort den Jolan ook in de belly! Ik vindt het nogthans het leukst om op kluizen vanaf de kan te vissen!Door er mobiel te zijn kan je er ook vanaf de kant mooie vangsten boeken.mijnen belly komt dan hoogst uitzonderlijk eens uit de kast tijdens de zomermaanden,

als de vis wat verder uit de kant te vinden is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Apr 2012 21:29 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

t'vliegsken schreef:
hola,binnenkort den Jolan ook in de belly! Ik vindt het nogthans het leukst om op kluizen vanaf de kan te vissen!Door er mobiel te zijn kan je er ook vanaf de kant mooie vangsten boeken.mijnen belly komt dan hoogst uitzonderlijk eens uit de kast tijdens de zomermaanden,

als de vis wat verder uit de kant te vinden is.

Zelfs al heb je de belly bij de hand doe je nog wat je op het ogenblik het liefste doet! maar je kàn natuurlijk altijd vanuit de belly...
Wat mij betreft is de kantvisserij het moeilijkste maar zeker niet minder attractief. Wat vangsten betreft heb ikzelf uit ergernis ook al enkele keren de belly de kant opgegooid en beter vanaf de kant gevist.

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Apr 2012 18:22 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

ben vanmorgen naar Kluizen geweest ... leek wel het club water van FLY ONLY :) vele bekende gezichten.
Ik heb gevist tussen 9H15 en 12H00 en heb drie kleppers gevangen. Allen aan een oranje onverzwaard streamertje aan slow glass. En ze wilden snelheid! Ben dan naar huis gekeerd, voeld me ni goede ... 't is the zeggen, ik had een enorme kater :) en die heeft gewonnen ...
J.J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Apr 2012 22:16 
FF-Junk
FF-Junk

Ik ben deze namiddag geweest, moet je net gemist hebben want ik kwam rond half 1 ongeveer binnen.
Er zat tamelijk veel vis in de oppervlakte en relatief dicht tegen de kant. Had ik gevonden wat ze juist aten, muggenlarven ofzo en de juist imitatie dan was ik zeker aan de limiet gekomen maar niet gevonden wat ze juist pakten. Heb er 5 gevangen op zonkers/flashers snel binnengevist en 1 met een bung en buzzers, trouwens de eerste forel die ik ooit gevangen heb op buzzers met de bung.
Ik vond het wel spijtig, nu de kantvissers eens wat vissen vingen dat die vanuit de bellyboat voor ons kwamen liggen en daar vissen terwijl er toch wel genoeg plaats is om te vissen uit de buurt van de kantvissers. Het is nu ook niet dat er alleen vis zat waar wij zaten. Ben dan maar zelf weggegaan en op een andere plaats ving ik ook vis...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2012 17:57 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

jolan1212 schreef:
Ik vond het wel spijtig, nu de kantvissers eens wat vissen vingen dat die vanuit de bellyboat voor ons kwamen liggen en daar vissen terwijl er toch wel genoeg plaats is om te vissen uit de buurt van de kantvissers. Het is nu ook niet dat er alleen vis zat waar wij zaten. Ben dan maar zelf weggegaan en op een andere plaats ving ik ook vis...

Hebben jullie dan verplichte afstand tussen kantvissers en BB'ers?

Groetjes,

René

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2012 19:15 
FF-Junk
FF-Junk

In het reglement staat er dat je met de bellyboat minstens 50 meter uit de kant moet blijven. Nu dat hoeft niet van mij zolang er geen kantvissers in de buurt zijn. Het is gewoon soms frustrerend dat ze vlak voor jou komen varen als je eens beter vangt terwijl 9 van de 10 keer je vanuit de bellyboat veel beter vangt en het spaarbekken groot genoeg is om uit de buurt van de kantvissers te blijven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2012 21:55 
Moderator
Moderator

Dat is dan toch makkelijk te controleren als je vanaf de kant vist,kun je een bellyboot aanwerpen met je vlieg dan vist die te dichtbij :wink: .
Maar verevelend als je staat te vissen vanaf de kant en een visser in een bellyboot komt voor je vissen,is er geen beheerder aanwezig of iemand anders waar je je beklag kunt doen als zoiets gebeurd???

Klaas

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Apr 2012 19:57 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

jolan1212 schreef:
In het reglement staat er dat je met de bellyboat minstens 50 meter uit de kant moet blijven. Nu dat hoeft niet van mij zolang er geen kantvissers in de buurt zijn. Het is gewoon soms frustrerend dat ze vlak voor jou komen varen als je eens beter vangt terwijl 9 van de 10 keer je vanuit de bellyboat veel beter vangt en het spaarbekken groot genoeg is om uit de buurt van de kantvissers te blijven.

Als er kantvissers staan is de min. afstand 50 m uit de kant. Als kantvisser heb je het recht deze (onsportieve) belly boatvisser op het visreglement en sportiviteit te wijzen.
Het probleem (soms) situeert zich niet alleen op Kluizen hoor, ook op andere waters waar belly's of boten zijn toegelaten heeft men al eens met dat probleem te maken. Kwestie van wat meer fair play zou ik zeggen.

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Apr 2012 21:40 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Niet alleen fair play, maar ook respect voor andere vissers

Groetjes,

René

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2012 21:40 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

een snoek streamer en eens goed doorsleuren wil dat wel eens oplossen, je hoeft ze niet te raken, ze zullen het wel door hebben dat ze te kort aan het komen zijn als ze de streamer horen/zien :twisted: :twisted:
Greetz

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2012 11:19 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

Ja,ja,ken dat probleem er ook!Hèèl ambetant als je eerst een paar uren moet zoeken(werken)om er de vis te vinden.als je er dan de vruchten van kan plukken en plots komen ze dan met een paar boten voor je neus liggen......Stressy :mrgreen: Heb al meegemaakt dat ik vriendelijk vraag om wat meer afstand te houden en wat respect te tonen.....howww dan!!Het water is toch voor iedereen,krijg je dan te horen! spijtige zaak,maar ja......

grtz,

t'Vliegsken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2012 13:21 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

t'vliegsken schreef:
Ja,ja,ken dat probleem er ook!Hèèl ambetant als je eerst een paar uren moet zoeken(werken)om er de vis te vinden.als je er dan de vruchten van kan plukken en plots komen ze dan met een paar boten voor je neus liggen......Stressy :mrgreen: Heb al meegemaakt dat ik vriendelijk vraag om wat meer afstand te houden en wat respect te tonen.....howww dan!!Het water is toch voor iedereen,krijg je dan te horen! spijtige zaak,maar ja......

grtz,

t'Vliegsken.

De controleur van dienst heeft ook nog wel iets te zeggen hoor... Dus spreek die man dan maar eens aan.

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2012 14:31 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Citaat:
De controleur van dienst heeft ook nog wel iets te zeggen hoor... Dus spreek die man dan maar eens aan.

Als je hem kunt vinden en tegen die tijd zijn de onsportievelingen al weg :evil: :evil:
Greetz

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2012 15:24 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Eigenlijk zou je geen controleur nodig moeten hebben. Iedereen moet maar het fatsoen hebben om zich aan de regels te houden. Waarschijnlijk is dit gedrag een afspiegeling van wat er in de normale maatschappij gebeurt (de wet is er voor anderen, de uitzonderingen zijn voor mij)

Groetjes,

René

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2012 16:27 
FF-Junk
FF-Junk

gewoon lekker laten gaan maak je niet druk vliegvissen is om te ontspannen :wink:

tijdens andere bezigheden krijg je al genoeg stress

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2012 00:24 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

tijdens "bed-atletiek " heb ik anders nooit stress :D :D :D
Ik kan er inkomen dat iedereen vis wilt vangen daarom gaan we vissen, doch behandel anderen zoals je zelf wilt behandeld worden. Als die belly mannen langs de kant vissen en er komt een bellyboater voor hun liggen zullen zij ook wel lastig zijn en gaan klagen. Als ze eens een leader met streamers over hun gesmeten krijgen zullen ze wel weten dat ze te dicht op de kant drijven.
Greetz

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2012 11:07 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Misschien even vermelden: het reglement zegt dat belly boaters op 50 m uit de kant moeten blijven wanneer er kantvissers staan. het wil dus nog niet zeggen dat ze àltijd op 50 m uit de kant moeten vissen, maar de kantvissers hebben op deze regel voorrang.

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2012 12:31 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Gisteren namiddag geweest ... was niet simpel. Heb er 6 gevangen op zes uur tijd, op allerhande manieren. En 2 gemist, waarvan één in éne ruk alles kapot trok. J.J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2012 20:36 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

flempike schreef:
Gisteren namiddag geweest ... was niet simpel. Heb er 6 gevangen op zes uur tijd, op allerhande manieren. En 2 gemist, waarvan één in éne ruk alles kapot trok. J.J.

Inderdaad gisteren beren moeilijk. De Noord-Oostenwind?
Het water voelde ook een stuk kouder aan dan pakweg een tweetal weken geleden, mogelijk zaten de forellen verscholen in warmere waterlagen en dus niet zozeer in de opervlakte, al ving ik twee dikke oude forellen aan een drijvende lijn en "prullen" van vliegskes. Oranje chipmann's buzzer en een natte vlieg à la black pennel met taling vleugeltje.
Het voelde berekoud aan in die noordenwind, waar blijft de lente :roll:

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2012 16:08 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL
Gebruikers-avatar

GCS5300 schreef:
flempike schreef:
waarvan één in éne ruk alles kapot trok. J.J.

P,

Ja ... Da's nou net het leuke aan vissen vind ik , zelfs al zag je hem niet.. het blijft toch een mooie herinnering
zo'n ruk aan je lijntje :shock: :shock: :shock:

Mvg
Luc

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2012 16:35 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

juist ... maar ik heb hem gezien ... een regenboog. hij knalde met vlieg en al de lucht in bij de aanbeet en crashte daarna terug het water in. Ik had nog maar net uitgeworpen en zag de vlieg landen op het water en toen zag ik hem ... fractie van een seconde en voelde hem ook in de hand. Maar ... dat was dan ook het laatste wat ik van hem zag of voelde. Maar ja, daar doen we het voor inderdaad. Daar zitten intussen echte grote forellen. En ze zijn allemaal beresterk. Ik denk dat er daar nog verrassingen zullen vallen qua vangsten in de toekomst, zoals die twee mooie bruine die we reeds mochten zien op dit topic. Het smaakt naar meer. Veel meer. Je hoort veel over lijnbreuk op Kluizen. Ik denk dat we misschien niet beseffen wat daar allemaal rondzwemt intussentijd.
J.J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2012 11:03 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

flempike schreef:
juist ... maar ik heb hem gezien ... een regenboog. hij knalde met vlieg en al de lucht in bij de aanbeet en crashte daarna terug het water in. Ik had nog maar net uitgeworpen en zag de vlieg landen op het water en toen zag ik hem ... fractie van een seconde en voelde hem ook in de hand. Maar ... dat was dan ook het laatste wat ik van hem zag of voelde. Maar ja, daar doen we het voor inderdaad. Daar zitten intussen echte grote forellen. En ze zijn allemaal beresterk. Ik denk dat er daar nog verrassingen zullen vallen qua vangsten in de toekomst, zoals die twee mooie bruine die we reeds mochten zien op dit topic. Het smaakt naar meer. Veel meer. Je hoort veel over lijnbreuk op Kluizen. Ik denk dat we misschien niet beseffen wat daar allemaal rondzwemt intussentijd.
J.J.

Lijntje zwaarder nemen is boodschap nr. 1. Maar dat ervaar je op Kluizen al vlug want ik hoor nog altijd spreken van 18% leaderpunt, misschien te doen bij statisch vissen maar bij een een streamertje aan de lijn kan je 't vergeten. Tenminste als het echte 18% betreft.
Vooral de hedendaagse strakke hengels kunnen lichte lijnen slecht aan en soms het manneke :roll:

P,

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 55 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]