Forum.Vliegvissen.Be

Het Belgisch Vliegvis Forum
Het is momenteel 19 Nov 2017 01:13

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2012 21:52 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ze zitten er op, de nieuwe stockies! Nu vangen maar :wink:

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2012 17:59 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

Heb ik al gedaan! :D :) :lol: :P :twisted:
Teddi

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2012 18:36 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

teddi schreef:
Heb ik al gedaan! :D :) :lol: :P :twisted:
Teddi

Met als resultaat...? :?:
P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2012 11:37 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

Wanneer worden die duikboten van 2kg+ juist uitgezet?Deze week of in de loop van volgende week? T'is kwestie van planning.K,ga namelijk binnenkort eens naar kluizen met iemand die er nog nooit gevist heeft.Een directe goede indruk is meegenomen hè. Zal mijn armen maar al insmeren :lol:

Grtz,Robby.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2012 14:33 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Op brouke lake zitter er nu +3Kg
Greetz
Beni :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2012 11:19 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

t'vliegsken schreef:
Wanneer worden die duikboten van 2kg+ juist uitgezet?Deze week of in de loop van volgende week? T'is kwestie van planning.K,ga namelijk binnenkort eens naar kluizen met iemand die er nog nooit gevist heeft.Een directe goede indruk is meegenomen hè. Zal mijn armen maar al insmeren :lol:

Grtz,Robby.

Dat zou deze week moeten zijn.

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2012 11:24 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

beni schreef:
Op brouke lake zitter er nu +3Kg
Greetz

Waarschijnlijk zwemmen er op kluizen ook wel van 3 kg rond - niet (pas) uitgezet :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2012 19:08 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

daar twijfel ik niet aan, ze vangen is een ander paar mouwen.
Greetz

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2012 19:43 
FF-Junk
FF-Junk

Ik zal zaterdag voor de eerste maal dit jaar naar kluizen trekken, kan niet mee met de club naar Bewl omdat ik 'savonds weg moet , dus zal ik die kluizenbakken maar eens proberen te pakken, kijk er al naar uit :D :D :D :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2012 20:49 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

filip schreef:
Ik zal zaterdag voor de eerste maal dit jaar naar kluizen trekken, kan niet mee met de club naar Bewl omdat ik 'savonds weg moet , dus zal ik die kluizenbakken maar eens proberen te pakken, kijk er al naar uit :D :D :D :D

Morgen verse stockies (Sssssst!) :o
P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2012 20:32 
FF-Junk
FF-Junk

zaterdag op kluizen, de (nieuwe) vis zat niet echt los. Je zag ze amper in de oppervlakte en diep kreeg ik ook al niet veel beten. Het enige wat werkte waren zonkers rap binnenvissen, dan kreeg je beten (wel heel voorzichtig). Tot mijn grote verbazing waren het geen 2kg vissen die ik ving maar weer kleine forellen van onder de 40 cm, eerst zo 2 en dan nog 1 die ongeveer even groot was maar wel veel mooier van kleur en een mooie staart. Verder nog een gewone forel gevangen. Ik denk dat er dus tamelijk veel kleine vis is opgezet wat niet gevraagd was :(, spijtig...
Oja, ik heb nog een snoek beet gehad ook!

groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2012 20:39 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

Zelf ben ik niet naar kluizen geweest dit weekend.Eerst had ik spijt dat ik niet kon komen wegens omstandigheden.Er zou immers deze week een zetting nieuwe grote vissen op kluizen gedaan zijn.Nu,als ik hoor wat er afgelopen weekend gevangen is van stocky's......regenbogen van ongev.40cm!!! D.w.z.,terug enkele honderden euro's rechtstreeks voor de aalscholvers!!!Pas op,op zich vindt ik ze niet minder plezant om vangen hoor,maar op lange termijn is het gewoon verloren moeite deze uit te zetten vindt ik.T'is ondertussen toch al meermaals bewezen dat je het jaar nadien niets meer terugvindt van dit slag forellen.T'is door enkel grote forellen uit te zetten dat je op kluizen een bestand kunt opbouwen.bewijs is een schitterende openingsdag met meer dan 20 gevangen vissen dit jaar!Er waren nogthans grote vissen gevraagd lijkt me :? Het kan mischien wat flauw van mezelf lijken,maar ik ben wat teleurgesteld deze keer.Moest ik er bijgeweest zijn bij de uitzetting dan had ik op z'n minst geprobeerd om waar voor ONS geld te krijgen :x .Maar ja....wie zijn wij hè.... :cry:

Grtz,

Robby.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2012 12:09 
FF-Junk
FF-Junk

Ik heb eerlijk gezegd niets gemerkt van die kleine vis , heb er zeven gevangen, allemaal boven de 50 cm , met als grootste een oude van 64 cm prachtig beest , de verse vis was enorm sterk maar moeilijk te pakken , heb waarschijnlijk nog 15 a 20 lichte snokjes gehad zonder verder gevolg, het water bij de inlaat was zeer vuil en daar zat de meeste vis ook , ik heb mijn vissen eigenlijk over gans kluizen gevangen , wel dicht tegen de kant, zonder de kantvissers te storen weliswaar :mrgreen: ,wel had ik liever naar Bewl geweest, er werden enorme vangstresiltaten behaald ,tot 50 vissen per boot :shock: :shock: , bijna iedereen had zijn limiet , 330 vissen met een 38 man , niet slecht hé,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2012 12:10 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

t'vliegsken schreef:
Zelf ben ik niet naar kluizen geweest dit weekend.Eerst had ik spijt dat ik niet kon komen wegens omstandigheden.Er zou immers deze week een zetting nieuwe grote vissen op kluizen gedaan zijn.Nu,als ik hoor wat er afgelopen weekend gevangen is van stocky's......regenbogen van ongev.40cm!!! D.w.z.,terug enkele honderden euro's rechtstreeks voor de aalscholvers!!!Pas op,op zich vindt ik ze niet minder plezant om vangen hoor,maar op lange termijn is het gewoon verloren moeite deze uit te zetten vindt ik.T'is ondertussen toch al meermaals bewezen dat je het jaar nadien niets meer terugvindt van dit slag forellen.T'is door enkel grote forellen uit te zetten dat je op kluizen een bestand kunt opbouwen.bewijs is een schitterende openingsdag met meer dan 20 gevangen vissen dit jaar!Er waren nogthans grote vissen gevraagd lijkt me :? Het kan mischien wat flauw van mezelf lijken,maar ik ben wat teleurgesteld deze keer.Moest ik er bijgeweest zijn bij de uitzetting dan had ik op z'n minst geprobeerd om waar voor ONS geld te krijgen :x .Maar ja....wie zijn wij hè.... :cry:

Grtz,

Robby.

Mogelijks werden inderdaad geen 2 kg forellen uitgezet want op de factuur staat 800-1200 gr/st.
Reden kan zijn dat je voor heel de levering eenzelfde grote dient te bestellen, maar misschien waren er ook geen beschikbaar.
Dat er al eens een iets kleinere forel tussen zit is natuurlijk altijd mogelijk maar het gemiddelde zou toch 800-1200 gr moeten zijn.
Je hangt natuurlijk altijd af van de visleverancier en wat hij levert. In dit geval kan deze uit verschillende kwekerijen voorkomen.

Laten we even afwachten op het verdere resultaat.

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2012 12:25 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

filip schreef:
Ik heb eerlijk gezegd niets gemerkt van die kleine vis , heb er zeven gevangen, allemaal boven de 50 cm , met als grootste een oude van 64 cm prachtig beest , de verse vis was enorm sterk maar moeilijk te pakken , heb waarschijnlijk nog 15 a 20 lichte snokjes gehad zonder verder gevolg, het water bij de inlaat was zeer vuil en daar zat de meeste vis ook , ik heb mijn vissen eigenlijk over gans kluizen gevangen , wel dicht tegen de kant, zonder de kantvissers te storen weliswaar :mrgreen: ,wel had ik liever naar Bewl geweest, er werden enorme vangstresiltaten behaald ,tot 50 vissen per boot :shock: :shock: , bijna iedereen had zijn limiet , 330 vissen met een 38 man , niet slecht hé,

Wij gaan dit weekend met 28 clubleden op driedaagse naar Bewl Water, maar eigenlijk hoeven de vangsten niet veel "meer" dan normaal te zijn. Daar ga je immers voor naar het Britse Bewl Water. 50 stuks per boot is dan ook x3 wat vangstlimiet betreft :oops: Vooral Cath's Whiskers en consoorten kunnen de verse stockies soms op hol doen slaan. Ik "probeer" het alvast loch style. Nat vliegje, buzzers... en gewoon genieten. Al zien de weergoden er dit weekend ook weer niet optimistich uit. We zullen zien.

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2012 19:54 
FF-Junk
FF-Junk

er mag toch catch en relaese verder gevist worden, of moet je stoppen na 8 vissen per persoon , dan ging een groot deel van de club rond de middag mogen stoppen, weet niet of dat de bedoeling is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2012 21:20 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

filip schreef:
er mag toch catch en relaese verder gevist worden, of moet je stoppen na 8 vissen per persoon , dan ging een groot deel van de club rond de middag mogen stoppen, weet niet of dat de bedoeling is?

Naar mijn weten moet je stoppen bij 8 stuks (en verplicht te dode vissen) indien een "normale" vergunning (£ 23) werd gekocht. Je kunt evt. wel een tweede vergunning aankopen.
Zie:
Anglers are bound strictly by the terms and conditions stated on their permit relating to number of
fish that may be caught and the manner in which caught fish are dealt with.
Second permits, when available, may only be purchased by an angler returning to the Fishing
Lodge to have their first catch recorded prior to recommencing fishing.

Sinds een paar jaar kan echter een no-kill vergunning worden gekocht (£ 20) waarbij nog twee forellen mogen worden meegenomen.
(mogelijks verplicht weerhaakloos vissen)

P,

Profiel  

Titel: bewl
BerichtGeplaatst: 27 Apr 2012 08:59 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

http://www.bewlbridgeflyfishers.com/report.html

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]