Forum.Vliegvissen.Be

Het Belgisch Vliegvis Forum
Het is momenteel 21 Nov 2017 17:44

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: 29 Juli
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2012 21:08 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Vandaag nog eens naar Kluizen geweest ... amai ... geen wonder dat er hier geen woord meer verschijnt. Al aan de poort vernam ik dat het sinds drie weken reeds bijzonder moeilijk was en dat hoorde ik nog ee paar keer aan de paddestoel. Volgens een zeer geregelde Kluizen visser zit er een ENORME MASSA speldaas. Ik heb er twee kunnen strikken, mijn vismaat Bert ook twee ... Ik heb een grote dikke zien vangen vanaf de kant (geschept door Jolan). Misschien is die explosie van speldaas de reden? Ik heb ook bijna niets gezien aan de oppervlakte, en ook geen jacht eigenlijk. Er ws geen lijn in te trekken ... Kluizen is een misterie!
J.J.

Profiel  

Titel: Re: 29 Juli
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2012 14:41 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

flempike schreef:
Vandaag nog eens naar Kluizen geweest ... amai ... geen wonder dat er hier geen woord meer verschijnt. Al aan de poort vernam ik dat het sinds drie weken reeds bijzonder moeilijk was en dat hoorde ik nog ee paar keer aan de paddestoel. Volgens een zeer geregelde Kluizen visser zit er een ENORME MASSA speldaas. Ik heb er twee kunnen strikken, mijn vismaat Bert ook twee ... Ik heb een grote dikke zien vangen vanaf de kant (geschept door Jolan). Misschien is die explosie van speldaas de reden? Ik heb ook bijna niets gezien aan de oppervlakte, en ook geen jacht eigenlijk. Er ws geen lijn in te trekken ... Kluizen is een misterie!
J.J.

Inderdaad. Even een "moeilijke" periode. Niet zinkend, niet drijvend of toch bijna geen beet. Ook zeer weinig vis waar te nemen in de oppervlakte. Het zou wel eens kunnen dat de forellen het kleine speldaas "ergens" volgen en zich niet laten zien. Het oppervlaktewater zal ook +20° C zijn wat het er niet gemakkelijker op maakt. Eind jul & augustus een typische off periode op reservoir. De volhouder(s) winnen misschien :D

P,

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]