Forum.Vliegvissen.Be

Het Belgisch Vliegvis Forum
Het is momenteel 18 Nov 2017 08:25

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 Aug 2012 21:10 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ondertussen al enkele "ondermaatse" Kluizenvisdagen beleefd, vorige zondag zelfs geen enkele aanbeet...
Waar zitten ze toch die forellen of hoe moeten we ze vangen want zelfs drijvend, D7, D5 en intermediate lijnen gaven geen krimp! Ook zo bij jullie? :(

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2012 13:08 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik was er vorige week zondag en het was beestig moeilijk. Ik heb er twee gevangen. Allebei tergend traag op DI5 aan de toren. Er waren slechts een handvol vissers en ik denk niet dat er 5 vissen in totaal zijn bovengehaald. Geen enkele beweging aan het oppervlak. Geen insect te bespeuren op het water. Ook de afwezigheid van vogels is me opgevallen. Geen gans, waterhoen, etc te zien op Kluizen II ... Het water is zeer helder. Heb ook geen speldaas gezien, noch jacht. Het is nu iets kouder en er is wat regen gevallen deze nacht en deze morgen ... misschien brengt dat terug wat leven in de brouwerij? Het is bewolkt ook ... Ik hoop dat diegenen die vandaag gaan iets laten weten!
J.J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012 17:28 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

flempike schreef:
Ik was er vorige week zondag en het was beestig moeilijk. Ik heb er twee gevangen. Allebei tergend traag op DI5 aan de toren. Er waren slechts een handvol vissers en ik denk niet dat er 5 vissen in totaal zijn bovengehaald. Geen enkele beweging aan het oppervlak. Geen insect te bespeuren op het water. Ook de afwezigheid van vogels is me opgevallen. Geen gans, waterhoen, etc te zien op Kluizen II ... Het water is zeer helder. Heb ook geen speldaas gezien, noch jacht. Het is nu iets kouder en er is wat regen gevallen deze nacht en deze morgen ... misschien brengt dat terug wat leven in de brouwerij? Het is bewolkt ook ... Ik hoop dat diegenen die vandaag gaan iets laten weten!
J.J.

De stilte op Kluizen is volgens ik verneem, niet meer of minder dan op de meeste reservoirs omstreeks deze tijd. Waarschijnlijk de hoge temperatuur van het water en hiermee weinig activiteit van vis. Ook op de rivier waren zeer weinig insecten of activiteit te bespeuren de laatste weken. Vanaf september betert het meestal.
Wat Kluizen betreft is een nieuwe uitzetting voor deze week voorzien.

P,

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]