Forum.Vliegvissen.Be

Het Belgisch Vliegvis Forum
Het is momenteel 23 Nov 2017 07:40

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: 16 juli
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2013 16:50 
FF-Junk
FF-Junk

Vandaag na lang nog eens naar kluizen geweest.

In juli lag de vis heel stil, langs de kant was er (naar het schijnt amper vis te vangen)
Vanuit de bellyboot wel, maar dan tegen de bodem gevist.

Nu hoorde ik van de laatste weken al veel beterschap dus vandaag maar eens mijn visgerief meegenomen.

Alle vis zat samengepakt aan de inlaat, er stroomde volop water in en waarschijnlijk zat er daar meer zuurstof.
Daar kon je dus redelijk makkelijk je limiet vangen maar daar bleef het ook bij. Ik vond de vissen niet zo fit en ze waren ook helemaal beschadigd (misschien van in de stroming te zitten). Hard trekken deden ze ook al niet. Ik heb dan maar beslist voor ze een aantal weken met rust te laten. Het waren wel allemaal enorm grote vissen

Afbeelding

Profiel  

Titel: Re: 16 juli
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2013 10:14 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

jolan1212 schreef:

In juli lag de vis heel stil, langs de kant was er (naar het schijnt amper vis te vangen)
Vanuit de bellyboot wel, maar dan tegen de bodem gevist.

Nu hoorde ik van de laatste weken al veel beterschap dus vandaag maar eens mijn visgerief meegenomen.

Alle vis zat samengepakt aan de inlaat, er stroomde volop water in en waarschijnlijk zat er daar meer zuurstof.
Daar kon je dus redelijk makkelijk je limiet vangen maar daar bleef het ook bij. Ik vond de vissen niet zo fit en ze waren ook helemaal beschadigd (misschien van in de stroming te zitten). Hard trekken deden ze ook al niet. Ik heb dan maar beslist voor ze een aantal weken met rust te laten. Het waren wel allemaal enorm grote vissen

Afbeelding

Dat de forellen op reservoir nu minder hevig zijn bij de dril neem je overal waar. De watertemperatuur te hoog en zuurstof juist voldoende. Op Millennium moest ik twee vissen opnieuw scheppen en doden omdat ze gewoon bleven drijven na de dril. Op OVM zag ik ooit in de zomer ons gevangen vissen de dieperik in gaan en op de bodem blijven liggen. Even de mindere warme dagen en wat regen afwachten zal het beste zijn denk ik.

In de Ardennen staan de rivieren nu op minimum waterniveau, al even slecht want alleen in de iets diepere pools zijn nog wat vissen te strikken. Barbeel op sommige plaatsen kan wel voor wat sport leveren.

P,

Profiel  

Titel: Re: 16 juli
BerichtGeplaatst: 21 Aug 2013 22:49 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

GCS5300 schreef:
jolan1212 schreef:
Barbeel op sommige plaatsen kan wel voor wat sport leveren.

P,

Heb ik vant weekend nog ondervonden 8)

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]