Forum.Vliegvissen.Be

Het Belgisch Vliegvis Forum
Het is momenteel 19 Nov 2017 01:08

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten. U kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 09:19 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

sexyloops schreef:
reddingsvest ... gebruik ik eigenlijk nooit...

en als ik hem op kluizen verplicht moet dragen alé dan kom ik er maar nie meer

als je nie kan zwemmen dan niet in belly boot is mijn mening :idea:

Beste, het is de regel! Punt uit. Wat mij betreft mogen de controleurs harder optreden tegen bellyboters die niet in orde zijn.

Afbeelding

Een vestje zoals deze is maar een kleine moeite en zit echt niet in de weg!

Oei... Ik ga me bij een aantal niet populair maken, dat besef ik. Maar ik heb het moeilijk met jouw mentaliteit in deze zaak. Want als je zo bewust de regels aan je laars lapt, dan ben je een dikke egoïst. Waarom doen we dan nog controles??? Waar stopt dat? Laat iedereen dan maar zonder vergunning vissen. Smijt je afval waar je wil. Parkeer de wagen waar het niet mag. Geen gordel in de wagen. Geen helm op de moto. Je vraagt je niet eens af waarom die regel er is.

Stel, puur hypothetisch, dat er een bellyboter in de problemen komt en verdrinkt... Als dan blijkt dat die bellyboter geen reddingsvest droeg, dan is de controleur en FVV aansprakelijk. Geldboete, schadevergoeding, geen tussenkomst van de verzekering, eventueel strafrechterlijke veroordeling en gedaan met vissen op Kluizen. Merci!

Vergeet aub niet dat wij hier te gast zijn.

Koen Verkimpe is einde juni gestopt als controleur op Kluizen. Omdat een heleboel vliegvissers de regels en de controleurs toch niet respecteren. Spijtig hé.

They say a fishing rod is just a long pole with a hook on one end and an idiot on the other.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 13:00 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Citaat:
Koen Verkimpe is einde juni gestopt als controleur op Kluizen. Omdat een heleboel vliegvissers de regels en de controleurs toch niet respecteren. Spijtig hé

dan is er duidelijk een probleem, indien de regels niet gerespecteerd worden moet er ook gepast gereageerd worden, melding bij het bestuur en sanctie opleggen aan de overtreder en ook TOEPASSEN. Als er personnen zijn ( wie het schoentje past terkke het aan :roll: ) die vinden dat de regels voor hem niet van toepassing zijn en dan spreek ik over de brede zin van de regels ( weerhaken platknijpen, redingsvest aandoen, vuil in de vuilbak deponeren, ... :evil: ) kan die persoon beter elders gaan. Zo zijn er in het verleden allerhande reacties geweest op de opgelegde regels. Personen die zichzelf te goed voelen om ook maar een klein beetje de regels te volgen zijn inderdaad egoïsten, laat staan dat ze zelf eens in de problemen komen ( kon wel eens leuk worden :mrgreen: ) om dan op hun eigen uitingen te moeten terug komen ( als dat nog mogelijk is :idea: ). Commentaar genoeg maar de zelfdicipline opbrengen is er te veel aan, dan worden de andere uitgemaakt voor idioot of onozelaar van achter het klavier. Mijn mening over zulke mensen " zwakzinnig ", de regels zijn er niet alleen om te controleren maar ook in het voordeel van de algemeen gebruikers.

strenger controleren en onmiddelijk actie tegen de overtreders, sta ik 100% achter.
Greetz
Beni :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 13:08 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Doc, ik geef u gelijk wat het respecteren van de regels betreft, is het daarom niet beter het reglement aan te passen en "verplicht" best veranderd in "ten sterkste aangeraden"

laat de voor en nadelen maar komen, een reddingsvest zit wat mij betreft WEL in de weg, en zoals JJ al zei, in de zomer is dat een dikke miserie ! (ftr ik heb er een en zal die altijd op een nieuw water gebruiken)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 13:12 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

een beetje misserie is nog altijd beter dan verzuipen of je nu zwem-kampioen bent of niet, reglement inderdaad aanpassen met " indien geen reddingsvest in de belly-boat, onmiddelijke uitsluiting voor 5 jaar van de visserij op kluizen"
Greetz

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 13:29 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

geef eens 1 reden waarom een vest verplicht is en om het te duiden geef een voorbeeld

(ik heb het niet over mensen die niet kunnen zwemmen)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 13:54 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

Admin schreef:
geef eens 1 reden waarom een vest verplicht is en om het te duiden geef een voorbeeld

Artikel 21BIS van het Kluizen reglement is duidelijk genoeg: "Enkel met gebruik van een reddingsvest is het vissen vanuit een belly boat toegestaan."

http://www.vliegvissen.be/pdf/reglementen_2013.pdf

De vest is verplicht op dit moment. Punt. Dat wil zeggen dat je je aan die regel moet houden. Maar tegelijkertijd mogen we ook discussiëren over het nut ervan.

Ik weet niet van waar die verplichting komt.
- Is het de Belgische Wet die zegt dat het moet op een openbaar water?
- Is het de directie van Kluizen?
- Is het een FVV regel?

Ik ben zelf geen bellyboter. Heb dat slechts 1 keer gedaan in Ierland. Dus ik ben allerminst een ervaringsdeskundige. Als ik hier en daar eens navraag wat de reden is om geen vest aan te doen, dan hoor ik dikwijls "gemakzucht", "vergeten", "het zit in de weg", "het is zoals op de moto rijden zonder helm, je voelt je vrijer", ...

They say a fishing rod is just a long pole with a hook on one end and an idiot on the other.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 13:55 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik bedoel iedereen, op een belly-boat zit je met een waadpak en schoenen aan ook al draag je een riem kan en zal dit pak vol waterlopen sommige dragen een vliegvis vest wat ook het zwemmen niet vergemakkelijkt de meeste zullen bij problemen onmoddelijk denken "mijne stok" met een hengel in uw hand is het ook al niet makkelijk zwemmen en de belangrijkste reden is nog steeds uw eigen veiligheid " beter voorkomen dan genezen " lijkt me. al kan degene die in het water ligt zwemmen als een rat, zal die geen problemen krijgen met de temperatuur ( ik wil u wel eens zien zwemmen na een duik in water van 10° C in kledij )als dat vlak bij de kant gebeurt of in het midden van eenvolledig gevuld reservoir
In geval van incident met al dan niet met blijvende gevolgen zijn er een hele reeks van gevolgen voor de watermaatschappij EN voor het fvv gaande van schade claims door de nabestaanden tot gerechtelijk onderzoek naar sterfgeval te wijten aan het niet respecteren van de opgelegde regels tot en hoop dat dit nooit het geval word " het nieuws aan nabestaande brengen van het overlijden van geliefd familielid " ik kan mij voorstellen dat ook als adminnistrator ge niet staat te springen om zo'n nieuws te brengen. dan begint waarschijnlijk het juridische getouwtrek, wie is verantwoordelijk? en waarom kon het incident plaats hebben, kon het vermeden worden, enz ... wat in geval van blijvende lichamelijke schade?
Tot er een incident plaats vind zullen er altijd mensne zijn die 60€ teveel vinden om hun eigen veiligheid, denk wel indien er een ernstig incident plaats vind de watermaatschappij gaat zeggen " dat gebeurt ons geen twee keer " fantaseer maar eens over de gevolgen...
Indien er ooit iets gebeurd laten we dan hopen dat er toch wel iemand is die in het water springt om te gaan helpen ( of is dat een illusie ?) wie heeft gezien dat de persoon in zijne belly-boat in de problemen zit ( als eens over negedacht? ) en wie heeft dan de ballen om te gaan helpen, die gasten zonder vest misschien, natuurlijk dat zijn immers redders/duikers die alledagen mensen redden op zee of vergis ik mij ?
Greetz

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 14:11 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

dat is nog steeds geen voorbeeld beste beni

een waadpak dat volloopt wat is daar mis mee ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 14:21 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

Volgens mij ga je niet ver zwemmen met een vol waadpak. Zeker niet als het ijskoud water is. Maar ik kan me vergissen :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 14:24 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Sorry, er schijnen er hier te zijn die best eens hun gezond verstand gebruiken!
Een belly boot is maar een opgeblazen luchtkussen, in één of meerdere compartimenten. Hoe snel kan daar niet iets fout bij lopen? en dan moet je zich maar ergens in het midden van kluizen begeven met bv. een watertemperatuur van 10-15°C...
Het enige wat je dan een beetje (met wat geluk) nog beschermt is een reddingsvest. Dit kan een gewone vest zijn of een zogenaamd automatisch of handbediend life-jacket. Ik snap niet wat daar nu zo ambetant, duur of wat aan is. In Ierland en Engeland ben je al een tijdje verplicht in de visboten een life jacket te dragen. Diegene die zich daar aan storen blijven maar weg uit Kluizen en hopelijk komen ze (ergens) nooit in de problemen. En, reglement is reglement, daar valt niet aan te tornen op gebied van minimum veiligheid!

p,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 14:28 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

correct me if I'm wrong :

1. de druk buiten je waadpak is hoger dan deze in je waadpak, dus het water zal NIET binnen stromen ?

2. het water dat binnensijpelt zal je doen sidderen :-) maar is dat ook niet het principe van een wet-suite ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 15:01 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

Admin schreef:
correct me if I'm wrong :

1. de druk buiten je waadpak is hoger dan deze in je waadpak, dus het water zal NIET binnen stromen ?

2. het water dat binnensijpelt zal je doen sidderen :-) maar is dat ook niet het principe van een wet-suite ?

1 - Eens je onder gaat en het water over de rand van je pak kan komen, dan wordt de druk gelijk, binnen en buiten. Dus het water zal langzaam maar zeker binnen stromen. De meeste waadpakken zitten heel ruim, dus dat is het principe van "zwemmen gelijk een ballon". Bij een neopreen pak heb je dat minder want de meeste zitten nauwer.

2 - Volgens mij is hier een verschil tussen een neopreen pak en een ander waadpak. Ik ging vroeger veel surfen. Bij een wetsuit komt dat water tussen jouw huid en het pak. Het "warmt" dan langzaam op tot je eigen lichaamstemperatuur.

Kijk, in het 6de middelbaar moesten wij zwemmen met al onze kleren aan: schoenen, kousen, lange jeans, t-shirt, hemd, jas... Je moest eens weten hoe dat trekt en hoe dat je bewegingen beperkt. Pas op, dat was dan nog in het warme water van een zwembad. We moesten dan onze schoenen eerst uitkrijgen en dan die jeans. Vervolgens moesten we knopen leggen in de broekspijpen en daar lucht in krijgen. Dan had je iets dat dreef en daar kon je je aan vasthouden. Dat was een oude truuk van de gevechtspiloten die tijdens WO II boven het kanaal werden neergehaald.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 15:59 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

moet wel reageren op je reactie doc :-)

laat ons zeggen dat we hier nog steeds hypothetisch aant werken zijn en we het pas echt weten door het te testen (iemand ?)

DocSalmo schreef:
1 - Eens je onder gaat en het water over de rand van je pak kan komen, dan wordt de druk gelijk, binnen en buiten. Dus het water zal langzaam maar zeker binnen stromen. De meeste waadpakken zitten heel ruim, dus dat is het principe van "zwemmen gelijk een ballon". Bij een neopreen pak heb je dat minder want de meeste zitten nauwer.

idd maar het "ballon effect" zal zeer traag gebeuren, oa door een riem en dergelijke, een neopreen is veel stugger daar zal het moeilijker zwemmen worden, maar een neopreen draag je wanneer het koud is he ...

DocSalmo schreef:
2 - Volgens mij is hier een verschil tussen een neopreen pak en een ander waadpak. Ik ging vroeger veel surfen. Bij een wetsuit komt dat water tussen jouw huid en het pak. Het "warmt" dan langzaam op tot je eigen lichaamstemperatuur.

Het feit dat het water in je waadpak geen stromend water hebt maar statisch is speelt ook in het voordeel

DocSalmo schreef:
Kijk, in het 6de middelbaar moesten wij zwemmen met al onze kleren aan: schoenen, kousen, lange jeans, t-shirt, hemd, jas... Je moest eens weten hoe dat trekt en hoe dat je bewegingen beperkt. Pas op, dat was dan nog in het warme water van een zwembad. We moesten dan onze schoenen eerst uitkrijgen en dan die jeans. Vervolgens moesten we knopen leggen in de broekspijpen en daar lucht in krijgen. Dan had je iets dat dreef en daar kon je je aan vasthouden. Dat was een oude truuk van de gevechtspiloten die tijdens WO II boven het kanaal werden neergehaald.

ik heb nooit gezegd dat het makkelijk gaat zijn ! maar we gaan hier niet instant aan dood gaan, men overdrijft imho, het is helemaal anders dan op rivier

En nogmaals : geef mij eens een voorbeeld waardoor je ongewild in het water zou terechtkomen ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 16:00 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Daarom net, ik weet wat het is om met kledij, wapen, munitie, helm en schoeisel aan te zwemmen ik heb 14 jaar gediend in een gevechtseenheid waar we getraint werden om zo te zwemmen, sommige bureelhelden zullen denken dat dit net zo gemakkelijk is als een muisklik en hebben zoals bij veel dingen een kilometer lange uitleg en duizende voorbeelden nodig. Ik stel voor dat de mensen die twijfelen aan het nut van een reddingsvest de proef eens doen en over kluizen zwemmen in hun waadpak, zonder redingsvest, met begeleiding van een boot natuurlijk ( indien er iets mis moest gaan, je weet maar nooit ) we zullen zien hoe hun reactie zal zijn. Eerder zullen ze toch nooit toegeven.
En dat ze zich aangevallen voelen en hun "bakkes " gaan houden is een kinderlijke reactie tot zo ver de neutraliteit van bepaalde mensen en weer eens zeg ik " zolang er geen incidenten gebeuren kan het toch geen kwaad, tot het te laat is " tot zo ver de belgische mentaliteit.
Nooit had ik verwacht dat er mensen zijn die zo minachtende reacties zouden geven over hun eigen veiligheid, gefeliciteerd
Greetz

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 16:24 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL
Gebruikers-avatar

Citaat:
Ik stel voor dat de mensen die twijfelen aan het nut van een reddingsvest de proef eens doen en over kluizen zwemmen in hun waadpak, zonder redingsvest, met begeleiding van een boot natuurlijk ( indien er iets mis moest gaan, je weet maar nooit ) we zullen zien hoe hun reactie zal zijn. Eerder zullen ze toch nooit toegeven.

Laat me weten wanneer... :o :o :o
Ik zet de camera al vast klaar !!! :wink:

'K zal ook meteen een flinke fles jenever meenemen om jullie op te warmen
na het zwemmen.. 8)

Dit wordt lachen... :D

Grapje natuurlijk

Een reddingsvest is inderdaad altijd wel het veiligste denk ik..

Mvg
Luc

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 17:26 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

luc384 schreef:
Een reddingsvest is inderdaad altijd wel het veiligste denk ik..

wat mij betreft de betere uitspraak van vandaag ! VEILIGST !

mss dat een bestuurslid dit wat in de kleuren kan zetten of verantwoorden waarom dat VERPLICHT is en niet AANGEWEZEN
Als deze regel er is gekomen om wettelijk ingedekt te zijn of mss is dat er destijds ingezet met een reden ?
Dat mag toch wel in vraag gesteld worden of moeten we ook een volksopstand organiseren ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 17:28 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

beni schreef:
Nooit had ik verwacht dat er mensen zijn die zo minachtende reacties zouden geven over hun eigen veiligheid, gefeliciteerd

ik geef u hierin gelijk en heb de posts gedelete

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 17:34 
FF-Junk
FF-Junk

elke goede belly heeft meerdere kamers en soms een foam zitting drijfvermogen is er dus altijd nog wel na een geklapte bladder

neopreen houd je warm tijden het zwemmen naar de kant (geeft drijf vermogen) plus je foam of nog volle bladder geeft je mooie drijver om vast te houden hengels op te leggen

mijn vorige reaktie was al: dan maar niet meer kluizen

wij hebben ovm dagelijks open bijna het hele jaar rond kluizen is dus voor mij gewoon eens ergens anders vissen

zoals gezegt rommel achter laten is NIET OKE andere regels zoals weerhaakloos Vind ik gewoon oke

reddingsvest nee niet voor mij 1 van de redenen dat ik dus ook niet meer op de ronde bleek vis

25 graden op het water en dan zon klere ding aan jullie zijn zot veel te warm
geen hinder vaak is een vest of chest pack al te veel zelfs een jas vind ik niet prettig

succes met de visserij op kluizen ik haak af

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 17:48 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

conclusie:
tot zo ver gaat dus de bereidwilligheid tot het respecteren van de regels dus bij bepaalde mensen, als er op de regels gestaan word geven we er gewoon de brui aan, gefeliciteerd zou ik zeggen ...
Zo heb ik er genoeg gekend in de eenheid veel blabla tot er bij de buitenlandse opdracht één schot afging en dan ... Niks meer blabla maar kaka in de broek
Wie zich te goed voelt om zich aan de regels te houden, kom nog eens terug als je berreid bent dat wel te doen, altijd welkom :wink:

Vragen mogen zeker gesteld worden stel, ik zeg stel: er verdrinkt iemand ( kan gebeuren al gaat het om een zwemkampioen of een baksteen )
-wie zal de verantwoordelijkheid op zich nemen?
-wat zullen de jurydische gevolgen zijn voor a: de watermaatschappij
b: het FVV
c: de controleur : op dat moment de verantwoordelijke aanwezig op het domein.
Om over het familiaal leed maar te zwijgen, ik kan met gerust hart zeggen zoiets wil je niet meemaken en ik hoop dat we dat ook nooit zullen meemaken.
Greetz

Laatst gewijzigd door beni op 03 Jul 2013 18:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 18:01 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

moet ik nu het topic afsluiten of gaan we nog een beetje op mekaar bashen ?

mss dat deze foto wel in het begin van het topic mocht staan ...

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 19:49 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

(ik heb het topic wat opgekuist, mail me gerust prive als je daar niet akkoord mee bent of verhaal wil halen)

om de draad terug op te pakken : veel blabla maar nog steeds heeft niemand mij kunnen overtuigen waarom ik zou verplicht moeten worden een reddingsvest te dragen

Doc heeft (geprobeerd) enkele goede argumenten aan te halen maar sexyloops heeft een zeer goed point gemaakt dat het zitstuk van een belly boat gewoonweg niet onder te krijgen is (althans bij mijn odc is dat ook zo) en de meeste bellys bestaan tegenwoordig uit meerdere kamers.
Wat ze in engeland doen moeten ze in engeland maar doen, daar rijden ze bij mijn weten links moeten wij ook links rijden ;-) Ik wil maar zeggen, een boot is heel wat anders dan een belly boat, een boot die zinkt is weg, de eerste zinkende belly moet nog uitgevonden worden ...

en de vraag rest dus nog steeds : waarom staat dat in de reglementen en "zou" een controleur je dus uit het water moeten halen en 5 jaar verbod moeten geven, je belly zelf is als het ware je redding
(het doet me een beetje denken aan van die regels als je mag geen beetverkikkers gebruiken op bepaalde waters, of je moet overnachten in de regio om vergunningen te krijgen, regels om regels te maken, en dan maar klagen dat de maatschappij verzuurd is, wat wil je als je je aan alle regeltjes moet houden en dan gaat iemand ineens zijn auto 10cm meer van de borduur parkeren vlam PV en wat dan ook allemaal ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 19:55 
FF-Junk
FF-Junk

Admin stop ook maar een antwoordt ga je hier niet krijgen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 22:15 
Gebruikers-avatar

http://youtu.be/p1IO5JbmwBk

zwemmen in een waadpak kan gewoon, je verzuipt niet sneller als zonder. zie filmpje!! de discussie wel of geen reddingsvest is in mijn ogen totaal overbodig, zeker niet met de huidige generatie BB's die meerdere luchtkamers hebben.

Rob

My only fear is after I die, my wife sells my fishing gear for what I told her I paid for it

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 23:22 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

sexyloops schreef:
elke goede belly heeft meerdere kamers en soms een foam zitting drijfvermogen is er dus altijd nog wel na een geklapte bladder

neopreen houd je warm tijden het zwemmen naar de kant (geeft drijf vermogen) plus je foam of nog volle bladder geeft je mooie drijver om vast te houden hengels op te leggen

mijn vorige reaktie was al: dan maar niet meer kluizen

wij hebben ovm dagelijks open bijna het hele jaar rond kluizen is dus voor mij gewoon eens ergens anders vissen

zoals gezegt rommel achter laten is NIET OKE andere regels zoals weerhaakloos Vind ik gewoon oke

reddingsvest nee niet voor mij 1 van de redenen dat ik dus ook niet meer op de ronde bleek vis

25 graden op het water en dan zon klere ding aan jullie zijn zot veel te warm
geen hinder vaak is een vest of chest pack al te veel zelfs een jas vind ik niet prettig

succes met de visserij op kluizen ik haak af

Ik begrijp niet wat er nu zo mis is met het dragen van een life-jacket? Het hinderd nauwelijks en voor minder dan € 100 heb je tenminste een heel klein beetje zekerheid. Persoonlijk zou ik het niet eens wagen 200 m uit de kant te peddelen zonder life-jacket. (of zwemvest). En dit geldt natuurlijk voor belly boat vissen op ieder (groot) water, dus ook OVM, Ronde Bleek etc.
Veiligheid staat blijkbaar bij jou laag aangeschreven? Je draagt toch geen gordel in de auto zeker??

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 23:36 
FF-Junk
FF-Junk

het zit mij wel in de weg zo'n vest zeker als het warm weer is zweet je er onder als een otter

en wat is veiligheid volgens jou midden op kluizen te water raken met zeer koud water voor je de kant haal ben je al dood door onderkoeling

maar ze kenne je wel snel vinden met je ballon om je nek

en ja het klopt ik draag geen autogordel ik accepteer dan ook gewoon de boetes

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 23:53 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ik heb niet alles gelezen maar als je iemand nodig hebt die een duik met waadpak heeft meegemaakt (bibi is zo eentje). Tweemaal zelfs. Ga ze beide schetsen.
- Eind oktober, paar jaar terug, op rivier. Ik wil de rivier ingaan maar miskijk me op de diepte/ondergrond. M'n vismakkers waarschuwen me nog maar ik had het niet gehoord. Den deze kopke onder. Gelukkig bij te pinken en was ik snel met m'n hoofd boven. Mezelf direct kunnen vastgrabbelen (lichte stroming maar het volgelopen pak werkte als een driftzak en ja, ze was toegestropt met een riem). Uiteindelijk uit het water geraakt. Ik heb er amper 1 minuut ingelegen. Alles uit en zo naar de auto. Geloof me, ik heb geen warm meer gehad die dag.
-Hartje zomer, ook al ff terug, ook op rivier. Een heel breed stuk, grote rotsen. Daarnaast diepe gaten. Ik mistrap me ergens en glij weg. Eén van die gaten in. Geen grond, gelukkig geen stroming. Mezelf aan de kant kunnen redden en neen zwemmen is niet het woord, eerder klauteren van rots naar rots. Ook al was het schitterend weer, warm was anders.

Conclusie: het mag 35graden zijn, ik zal nooit met een waadpak een "proef"duik nemen. Zwemmen zit er niet in en het is ijskoud. Trouwens, hijs jezelf maar op de oever met 50 liter water in je pak...

Voor diegene die het toch liever verdrinken... ik zit vooral in met de opzichter die verantwoordelijk gesteld word.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2013 00:18 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

kabouterventje schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar als je iemand nodig hebt die een duik met waadpak heeft meegemaakt (bibi is zo eentje).
<snip>
Voor diegene die het toch liever verdrinken... ik zit vooral in met de opzichter die verantwoordelijk gesteld word.

hehe half verzopen dus, ik denk dat er wel nog dat hebben meegemaakt, rivier is veraderlijk. Een mooi voorbeeld voor rivier :-)
ik heb het 1 maal meegemaakt, tis fris aan de vis, maar het filmpje is nu toch wel overduidelijk denk ik, overleven zal je doen, de thermische schok is mss het enigste wat hier nog niet is ter sprake gekomen, als je van je sus gaat als het water zo koud is, maar dan moet je er al ook wel effe in liggen denk ik dan (remember titanic scene met dicaprio niet dat het geloofwaardig is maar je begrijpt wat ik bedoel)
Die reddingsvest zal je mss wel kunnen redden als je buiten bewustzijn bent, maar dan moet ie toch ook goed aangetrokken zijn denk ik

PS: wil dat nu zeggen dat jij nu steeds gaat vissen met een reddingsvest, waarschijnlijk niet he.

PS: van burgerlijke aansprakelijkheid heb ik niet veel kaas gegeten, maar is dit al ooit gebeurd met een bellyboater ? Zoals eerder gezegd de mijne is zelfs eens gewoon ge-explodeerd en zelfs toen heb ik (na een eerste paniek reactie) veilig de kant gehaald.
We moeten nu ook de controleurs geen schrik aanjagen, terecht dat zij de mensen er best op wijzen dat het beter is een reddingsvest te dragen om ingedekt te zijn.
Het is een beetje zoals bij het mountainbiken, ik zie er heel veel die geen helm dragen, meestal zijn het de occasionele bikers, wie veel op de bike zit weet gewoon dat dat gevaar zeer hard aanwezig is, ik heb het ok al zien gebeuren, bij het vissen is er zelfs nergens van wat te vinden op het net

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2013 00:39 
Vliegvisser
Vliegvisser

Welke vliegen doen het tegenwoordig goed op Kluizen??

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2013 07:56 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

beni schreef:
toch een geweldige positie als je eerst olie op het vuur kan gooien en dan de reacties kan verwijderen die u niet aanstaan, tot zo ver de neutraliteit van de moderator.

... (een en ander opgekuisd) ...

Ik zal eens contact opnemen met het dagelijks bestuur van de FVV en daar uw spelregels eens voorleggen.
Gij hoort nog van mij, dat beloof ik U

Beni, ge hebt er hier direct 3 van het FVV bestuur:
- Admin
- GCS5300
- mezelve

De Admin en de moderatoren (Klaas en ik) kunnen niet constant aanwezig zijn op het forum.

Neutraliteit? Opgelet hé, wij hebben natuurlijk ook onze eigen mening. En soms overtreden we in het heetst van de strijd de forumregels zelf. Maar we hebben in zulke gevallen wel de moed om onszelf te censureren en de boel op te kuisen. Daarom ook dat we met 3 zijn: zodat de ene kan ingrijpen als de andere(n) over de schreef gaan. Niet altijd gemakkelijk en wij doen de censuur zeker niet voor ons plezier.

Het scheldpartijtje tussen Beni en Sexyloops had voor de rest niets met dit topic te maken en werd ondertussen verwijderd.

Voorlopig een slotje tot de zaak bekoeld is.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten. U kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 29 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]