Forum.Vliegvissen.Be

Het Belgisch Vliegvis Forum
Het is momenteel 20 Nov 2017 21:04

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 28 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 Jul 2013 08:50 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

Bericht aan alle Kluizen-vissers : lees dit aandachtig aub.

Het heeft destijds veel moeite gekost om de Provincie van Oost-Vlaanderen en de directie te overtuigen om het drinkwater-reservoir van Kluizen open te stellen voor vliegvissers. Een tijdje later mochten ook bellyboten op het water.

Maar nu wordt er opgemerkt dat er een aantal vliegvissers zijn die het niet zo nauw nemen met afval. En dat is heel jammer. In plaats van hun afval in de vuilbakken te smijten, dumpen ze het in de buizen die ze hier en daar tegenkomen. Die buizen zijn geen vuilbakken, maar meetpunten! Er zijn er ook die hun afval achter laten nabij de toren...

AUB, vrienden, doe dat niet! Onze controleurs zijn dit weekend al op het matje geroepen bij de directie van Kluizen en die was heel kwaad. Dit kan heel verregaande gevolgen hebben.

Ik dacht dat wij vliegvissers juist heel milieubewust zijn, maar blijkbaar zijn er uitzonderingen. Dit is een typisch verhaal van een paar gasten die het voor de rest aan het verkloten zijn.

:!: Als je een collega vliegvisser afval ziet smijten waar het niet hoort, wijs hem dan terecht. Meld het ook aan de controleurs.

:!: Als je zelf ergens afval tegenkomt, ruim het dan ook op. Zelfs al is het niet van jou. En meld het ook aan de controleurs.

Volgend weekend gaan onze controleurs alle meetpunten nakijken. Help ze gerust een handje :wink:

Als bijlage een paar foto's van dit weekend en wat ze in een van de meetpunten gevonden hebben.

Bijlagen:
Bestandsbeschrijving: (dit hoort in de vuilbak)
skluizen2.jpg
skluizen2.jpg [ 129.1 KiB | 12317 keer bekeken ]
Bestandsbeschrijving: (deze buizen zijn geen vuilbakken maar meetpunten)
skluizen1.jpg
skluizen1.jpg [ 156.3 KiB | 12317 keer bekeken ]

They say a fishing rod is just a long pole with a hook on one end and an idiot on the other.
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Jul 2013 12:37 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Aub laat zoiets niet meer gebeuren, de directie van Kluizen is heel strikt (terecht) ik zou het spijtig vinden als ik niet meer naar Kluizen kan gaan ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Jul 2013 17:46 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Amai amai amai ... onwaarschijnlijk!
Hoe is dat toch mogelijk zeg. Ik heb al wel eens wat leader materiaal en sigarettenpeuken gezien her en der, maar dit slaat werkelijk alles. Die mensen van de Watergroep, zoals dat nu heet, mogen NIKS vinden aan de oevers of op het domein. Straks zijn we Kluizen kwijt ...
J.J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Jul 2013 18:01 
FF-Junk
FF-Junk

Ik verschiet hier niet van, sommige mensen zijn gewoon te lui of te egoïstisch om hun afval op de juiste plaats te deponeren.
Trouwens voor mij zijn het achterlaten van sigarettenpeuken en restjes draad even erg (En dat gebeurt door meer dan de helft van de vissers, ben ik zeker van).
Het is niet omdat het niet zo in het oog springt als blikjes dat het minder erg is.
Vorig jaar nog een dode waterhoen gevonden die met zijn pootjes verstrikt zat in nylon draad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Jul 2013 18:15 
Vliegvisser
Vliegvisser

Dit zijn inderdaad dingen die niet kunnen, bij een drinkwatercentrale afval dumpen....
Ik heb altijd een plastiek zakje mee voor mijn afval/peuken.
Als je het kan meebrengen, kan je het ook terug mee naar huis nemen toch?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Jul 2013 19:04 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

Ik ben blij jullie reacties te lezen :)

Mag ik jullie vragen om de anderen een beetje op te voeden? Dus als je het ziet, spreek ze er dan op aan. Desnoods met controleur erbij. We willen allemaal dat Kluizen voor ons vliegvissers open blijft hé.

P.S.: Nog iets dat aandacht zou moeten verdienen. De verplichte zwemvesten voor wie met de bellyboot vist. Je hoopt natuurlijk dat het nooit zal gebeuren, maar stel dat er eentje de dieperik in gaat, dan zal dat op de kap van de controleur van dienst komen...

They say a fishing rod is just a long pole with a hook on one end and an idiot on the other.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Jul 2013 22:46 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

controleur van dienst een verrekijker geven wie geen redingsvest draagt direct van het water af en indien mogelijk zelfs niet het water op. Straf sancties opleggen voor wie zich niet aan de regelementen houd zeker voor sluikstorten, één keer moet zoiets gebeuren en de rest zal het wel begrepen hebben beter één individu buiten jassen dan de hele groep gekloot zijn door één egoist, betrapt gewoon buiten zonder pardon en een rekening van 500€ aan zijn broek, er zal dan wel nagedacht worden ...
Iedere vissen verplichten om een monomaster te dragen en te gebruiken tijdens het vissen, in het verleden heb ik al vogels uit een boom gehaald beestje zijn pootjes waren verstrikt in kluwen visdraad ( gelukkig niet gekwetst ) en kon verder vliegen na kleine ingreep van de schaar; alles maar dan ook alles opruimen en in de vuilbak gooien, ik wil gerust een rol vuilzakken betalen per jaar als ze dan tenminste de moeite willen doen om het vuil erin te gooien.
Greetz
Beni :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Jul 2013 00:57 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Beni heeft gelijk ... wat betreft reddingsvesten, al heb ik me er zelf al op betrapt om er geen aan te doen op mooie zonnige dagen. Wat betreft afval, gewoon naar huis meepakken is de boodschap. Ik drink bier in de belly, buiten lekker, is zo'n blikje ook een perfecte asbak! Ik denk dat de admin of doc dit onderwerp eens op de voorpagina van deze site moet schrijven, wat betreft het afval, etc. Om zeker te zijn dat IEDEREEN het heeft gelezen en laten weten aan de Watergroep dat ze het hebben gedaan ... kwestie van te tonen aan hen dat ook wij dat niet dulden, onder ons vliegvissers ... en dat we Kluizen niet kwijtraken. Maar het gaat niet alleen over Kluizen. nergens afval achterlaten is de boodschap!
J.J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Jul 2013 08:23 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Het gaat gewoonweg over opvoeding en als dat niet is dan is men van zeer kwade wil ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Jul 2013 16:48 
FF-Junk
FF-Junk

schande dat he zo gaat met het afval dumpen

reddings vest ja gebruikk ik eigenlijk nooit rivier zoals merwede lek waal nie
ovm zeer zeker nie

en als ik hem op kluizen verplicht moet dragen alé dan kom ik er maar nie meer

als je nie kan zwemmen dan niet in belly boot is mijn mening :idea:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Jul 2013 22:57 
Vliegvisser
Vliegvisser

sexyloops schreef:

ovm zeer zeker nie

als je in het voorjaar in het midden van Kluizen mag beginnen zwemmen, wens ik je veel succes.
een kilometertje zwemmen bij een watertemperatuur van 3-4 graden, dan ben je al lang onderkoeld tegen dat je gelijk welke kant bereikt.
Dit is mét reddingsvest ook geen leuke situatie natuurlijk, maar dan blijf je toch al drijven als je onderkoeld geraakt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 00:25 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

laat ons de discussie niet laten afdrijven naar wel of niet een reddingsvest gebruiken, het gaat over de polutie die je zelf wel degelijk in de hand hebt !

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 00:51 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Admin schreef:
laat ons de discussie niet laten afdrijven naar wel of niet een reddingsvest gebruiken, het gaat over de polutie die je zelf wel degelijk in de hand hebt !

Ik moet al ferm op m'n tanden lip bijten... Om het samenn te vatten:

"Zalig zijn de simpelen van geest" en ruim verdorie jullie rommel op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 13:06 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

de inteligent persoon weet dat als hij of zij hun rommel opruimt dat in het algemeen voordeel is die simpele van geest kan gewoon niet verder denken dan zijn eigen voordeel.

Greetz

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 13:11 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd

wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet
en dan was er ook nog zoiets van een pot en een ketel... :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 16:03 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

verklaar uw nader aub

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2013 22:27 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

sexyloops schreef:

ovm zeer zeker nie

Sorry hier moet ik toch even afwijden !
Mischien kunnen we de persoon in kwestie een zwembrevet laten afleggen op kluizen ?
8)

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse toost)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2013 23:14 
FF-Junk
FF-Junk

laten afleggen nogal tellen de nederlandse niet meer in belgieen en zijn ook de duikbrevetten niet geldig in belgie

zolang ik nog de merwede overzwem ; maak ik mij over zo'n grote vissenkom niet sappel

je hoef niet op kluizen te vissen dit is ieders eigen wil met zwemvest dan wil ik niet

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2013 13:39 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

sexyloops schreef:
laten afleggen nogal tellen de nederlandse niet meer in belgieen en zijn ook de duikbrevetten niet geldig in belgie

zolang ik nog de merwede overzwem ; maak ik mij over zo'n grote vissenkom niet sappel

je hoef niet op kluizen te vissen dit is ieders eigen wil met zwemvest dan wil ik niet

Waarom blijf jij toch zeuren over het dragen van een life-jacket bij belly boot vissen? Al meer dan tien jaar respecteren en vinden vissers op Kluizen het heel normaal dat je een zwemvest / life-jacket draagt bij belly boot vissen. Het enige stukje extra veiligheid. Als jij je aan bepaalde (eigen) principes wilt houden doe je maar, op Kluizen dien je echter een zwemvest / life jacket te dragen.

Namens FVV,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2013 17:07 
FF-Junk
FF-Junk

was even reaktie op vorige poster dus niet mekkeren he

ik kom niet meer op kluizen duidelijk toch of snap je geen nederlandse tekst :idea:

lezen blijft moeilijk blijkt wel

sprookjes geloof ik niet in net als het verzuipen met waadpak aan

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2013 17:55 
FF-Junk
FF-Junk
Gebruikers-avatar

sexyloops schreef:
was even reaktie op vorige poster dus niet mekkeren he

ik kom niet meer op kluizen duidelijk toch of snap je geen nederlandse tekst :idea:

lezen blijft moeilijk blijkt wel

sprookjes geloof ik niet in net als het verzuipen met waadpak aan

Misschien eens uittesten of je een grote plas kunt overzwemmen met je waadpak aan ?
Laat wel iets weten kom ik zeker kijken .
8)

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse toost)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2013 18:26 
FF-Junk
FF-Junk

drijvend op 1 drijver of het foam van mijn belly zal dat totaal geen probleem zijn

net als het uit trekken van mijn waadpak /broek

en met neopreen is het zeer zeker geen probleem heerlijk drijf vermogen

maar vissen jullie maar lekker met zo'n ding om je nek ik geniet wel van de zon zonder zo'n zweet ding om mijn nek

tabé kluizen ik ga dit weekend heerlijk ovm belly boten

geen gezeik over zwem vest

drie soorten forel

volgend jaar zelfs kans op zalm

ja mensen waar kan dat nog voor de prijs van nul euro heerlijk vissen in crisus tijd

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2013 09:31 

Ik vis uitermate graag in Kluizen ( het spaart mij trippen uit naar Engelse reservoirs). Ik vind eigenlijk Kluizen een anomalie, in die zin dat het geweldig knap is om in zulke omstandigheden ( rust, mooi decors, helder water, ruim water, groot en mooi forelbestand) te kunnen vissen aan de huidige gevraagde, lees democratische prijzen. Dus een grote pluim voor de personen die dit hebben georganiseerd en zich blijven inzetten.
Ik vind het nu helemaal niet raar dat hier zwerfvuil aangetroffen word: ik denk niet dat men personen ( dus ook vissers op Kluizen) kunnen heropvoeden die afval dumpen ( ik vind trouwens mijn statement jammer, maar dit is eenmaal onze wegwerpmaatschappij). Ik erger mij trouwens aan die afval niet meer zo ( ik kan er toch weinig aan doen - ik ben al lang mijn ideaal om de maatschappij te willen veranderen kwijt).
Ik laat zelf niets achter, nergens ( behalve in vuilnisbakken) en zal zeker stukken leaders van een derde meenemen om vogels preventief te helpen. Hetgeen mij hier gevraagd word is mij evenwel te veel: afval van een andere ( blikjes, plastiek troep,..) in Kluizen zelf meenemen.
Ik ben helemaal bereid om meer te betalen om in Kluizen te vissen. Dit extra kan gebruikt worden om de controle tijdens de visdagen grondiger te laten gebeuren( en dit is geen kritiek op de personen die de huidige controle doen). Het extra lidgeld zal misschien de vuilnisdumpers weghouden uit Kluizen.
Waar ik me wel aan stoor is aan bepaalde Belly Boat vissers ( ik vis hier enkel van de oever), die, als ze zien dat je hengel regelmatig krom staat, je kant op peddelen en zich parkeren op 15 meter van je viszone.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2013 10:25 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

het reglement bestaat er voor een reden, Gosseries, afstand staat erin ook tussen belly boot en kantvissers : 50 m ...
Maar het gebeurt inderdaad. Spijtig weeral. Ben ooit, wegens liggen dromen in de belly dicht (30 m zoiets) bij een kantvisser geraakt. Ik was niet echt aan het opletten. Ik kreeg de huid volgescholden :) en hij had gelijk, maar beleefdheid is ook een goede eigenschap. Maar juist, respecteer de kantvissers. En vice versa.

heb juist nog eens gekeken naar reglement Kluizen. Wat met artikel 16?

J.J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Jul 2013 09:13 

ik ben niet de persoon om iemand de huid vol te schelden bij een dergelijk incident.
ik ga wel naar buiten komen als iemand flagrant een goede zone die ik bevis doelbewust overvaart.
nog iets om over na te denken: die 50 meter is een fictieve afstand, waarmee ik wil zeggen dat niet iedereen die afstand goed kan inschatten ( ik heb al meegemaakt dat een belly boatvisser mij naderde tot pakweg 30 meter van de oever, ik beleefd vroeg om 50 meter aan te houden en hij mij prompt zei dat hij op 100 meter van mij was; dan weet je ook dat verdere discussie tot niets zal helpen).
inderdaad, artikel 16: ik heb nog nooit een kopie van het reglement gekregen aan de deur van Kluizen.
ik hoef er geen, gezien ik deze zelf thuis uitprint. voor mij mag artikel 16 uit het reglement.
all the best.
ik zie er naar uit om naar Kluizen te komen vanaf september.
Philippe Gosseries

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Jul 2013 16:34 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Gewoon vragen of ze U ook wat ruimte willen geven, gewoon beleefd vragen en inteligent persoon begrijpt zoiets wel.
Als een belly-boater echt te kort komt doe uw vliegen van uw lijn en gooi eens over hem, als het geen idioot is zal hij het wel begrepen hebben en als hij idioot is zal hij beginnen roepen en tieren.
iedereen kan toch wel een minimum aan respect voor de anderen opbrengen zeker?
Greetz

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2013 16:02 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Kijk, dat is een beetje eigen aan ieders respect voor de andere visser(s). Ook op rivier kom je dit tegen. Vissers die bijna op je voeten het water "induiken" en beginnen met vissen zonder je minstens voldoende ruimte te laten om een bepaalde strook af te vissen. Vanop het water is het weliswaar moeilijk 50 m of beter "afstanden" in te schatten. Echter als je een lijn 25-30 m kan uitwerpen heb je toch snel het idee over welke afstand je je bevind. Respect voor je collega visser dus.

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2013 00:34 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Op rivier kan dat soms lollig uitdraaien, uw buur staat daar zijn ziel uit zijn lijf te vissen en vangt niks en er komt een andere en die vangt in vier worpen drie vissen, :lol: :lol:
Greetz
Beni

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 28 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]