Forum.Vliegvissen.Be

Het Belgisch Vliegvis Forum
Het is momenteel 24 Nov 2017 02:21

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2014 08:58 

kan iemand zijn heel recente ervaringen, na de vroegtijdige warmere en zonnige weken, mededelen op onze plas, dit bij voorkeur vanaf de kant?
als fervent oevervisser, plan ik heel binnenkort mijn eerste pogingen om wat forellen door hun dak te trekken ( één van de betere periodes van het jaar breekt doorgaans nu aan).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Mei 2014 02:25 
FF-Junk
FF-Junk

Ik laat het je weten vanof ik nieuws heb :) . Heb de laatste tijd niet echt de tijd om er langs te gaan

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Mei 2014 14:42 

Gosseries schreef:
kan iemand zijn heel recente ervaringen, na de vroegtijdige warmere en zonnige weken, mededelen op onze plas, dit bij voorkeur vanaf de kant?
als fervent oevervisser, plan ik heel binnenkort mijn eerste pogingen om wat forellen door hun dak te trekken ( één van de betere periodes van het jaar breekt doorgaans nu aan).
Gisteren 2/05 geweest , heel flauw. 1gevangen en een volger, Dirk:2gevangen.
Van de rest weet ik het niet maar was zeker geen super dag. :( waren in de voormiddag met 5 vissers en de nammidag met4

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Mei 2014 21:41 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Ondertussen is het al een weekje geleden maar vorige zondag werd er vanuit de belly behoorlijk goed gevist. Iemand viste er zijn limiet van 15 stuks, in hoofdzaak aan een diawl bach nimfje. Zelf had ik er na de middag 4 en twee losgeschoten. Eén ervan benaderde de 60 cm!
Hiervan ook twee aan diawl bach. Vanaf de kant (altijd moeilijker) werden er ook enkele gevangen, een visser die er voor de eerste keer was ving er trouwens twee stuks. Het lijkt erop dat de fijne vliegjes het beginnen te doen.

Paul,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Mei 2014 22:04 
Vliegvisser
Vliegvisser

Vandaag in de namiddag geweest, een uurtje of 6 gevist.

de tweede worp al een mooie aanbeet op de bung, op een klein wit nimfje. een vis van tegen de 60 cm kwam in het net!

Nadien nog 4 kunnen vangen op een witte zonker aan de intermediate, allemaal vanaf de kant!
prachtige dag gehad dus, en het waren allemaal overwinteraars, geen enkele gevangen onder de 50!!! Geen beschadigingen en allemaal moddervet.
De bellyboat vissers zag ik ook geregeld een visje vangen.

Ik ga zo snel mogelijk terug :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2014 22:37 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

Gosseries schreef:

Mei is gewoonlijk de beste maand! En, er werden vandaag 400 kg forellen extra uitgezet. Niet afwachten dus...

P,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2014 19:53 
Vliegvisser
Vliegvisser

Vandaag geweest in de namiddag.
Na veel zwoegen 2 vissen kunnen vangen aan de paddestoel met zonkers (oranje en wit).
De eerste was een kleine uitzetter, de tweede was duidelijk een overwinteraar.
Meerdere mooie aanbeten gemist op een miertje.

Ook prettig kennis gemaakt met forumlid Filip (Gosseries). Hij kon er één vangen en had een losser op de floating fry.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2014 10:56 

de vis hapte zondagnamiddag 25-05 niet resoluut toe, ondanks bewolkt weer met een 3 Bft wind.
een voorzichtige aanbeet op een zonker en een losser op floating fry, na meerdere voorzichtige forel benaderingen.
's avonds niet veel oppervlakteactiviteit, maar ben vrij vroeg moeten voortgaan ( 18h30).
het vissen was er wel zeer aangenaam dank zij de zachte weersomstandigheden; de babbel met collega's hier ( Kluizen) is meestal een verrijking en zo was het ook.
Na 3 sessies Kluizen de laatste 2 weken loopt het niet als vorig jaar zelfde periode; zo is het ene jaar het andere niet. Waar ik vorig jaar vaak uitkwam op 4 à 5 vissen per sessie ( halve dag), is het dit jaar de helft of minder.
Mij hoor je alvast niet mopperen: wat meer zoeken en minder succesvol zijn verstoort mijn pret niet ( ging ik voor meer vis, zou ik stappen in een bellyboat, maar ik blijf het succes zoeken van de kant, gezien de oevervisserij moeilijker uitvalt, mij beter ligt, minder materiaalgesleur meebrengt, en toch ook wel loont - ik vermoed 1 versus 3 vissen/ oever versus boot ( dit commentaar is helemaal niet denigrerend bedoeld voor de belly boatvissers)) . De toffe sfeer is er op Kluizen en daarvoor kom ik er. Ik steun ook de strengere maatregel betreffende de parkeerregels ( enkel nog parkeren op 2 plaatsen).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2014 18:23 
Moderator
Moderator
Gebruikers-avatar

De dag voor de "moeder aller verkiezingen" was D-Day voor de clubleden van de CCF. We hadden afgesproken om er op zaterdag 24 mei een supergezellige dag van te maken. Geen politiek. Gewoon vissen, vrienden, leute en een lekkere BBQ met de nodige drank erbij om de dorstigen te laven.

Dankzij een milde bijdrage van de clubkas, konden we dit voor een hele democratische prijs aanbieden. En dit event stond ook open voor de gezinsleden van onze helden. Meer dan 20 vissers tekenden present. Hier en daar nog een verloren gelopen echtgenote en/of dochter maakten de groep compleet.

De weergoden waren ons gunstig gezind, maar Neptunus ietsje minder. Vanaf de kant waren de vissen slechts met veel moeite te vangen. Kapitein Gino en zijn vloot bellyboaters hadden meer succes.

Ondertussen stookten Georges en Dirk de kolen voor de BBQ. Toen die op hun hoogtepunt waren, begonnen ze aan de gemarineerde kipfilets, de worstjes en de saté's. Kort na de middag kon iedereen lekker aanschuiven en smullen. Onze traiteur had er ook voor gezorgd dat er de nodige groentjes waren.

Hulde ook aan Georges en Dirk om de BBQ voor hun rekening te nemen.

They say a fishing rod is just a long pole with a hook on one end and an idiot on the other.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2014 19:58 
FF-Verslaafd
FF-Verslaafd
Gebruikers-avatar

dag allemaal

Heeft er nog iemand vangstresultaten van einde mei aub? 29 of 30 mei 2014. Teneinde in te schatten hoe de vangstkansen staan.

Groeten

Wilfried.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2014 20:03 
Vliegvisser
Vliegvisser

friete51 schreef:
dag allemaal

Heeft er nog iemand vangstresultaten van einde mei aub? 29 of 30 mei 2014. Teneinde in te schatten hoe de vangstkansen staan.

Groeten

Wilfried.

Wacht zeker niet op vangstresultaten, dit is de tijd van het jaar dat je op Kluizen moet zijn!
Ik denk dat iedereen tegenwoordig wel een visje weet te vangen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Jun 2014 14:29 
Vliegvisser
Vliegvisser

Deze morgen was Kluizen echt "Dry Fly Paradise" !!

Jammer dat ik rond de middag weg moest, zou vanavond wel eens terug van 't zelfde kunnen zijn.
Er werd enorm goed gevangen van de kant.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2014 20:19 
Vliegvisser
Vliegvisser

Iemand onlangs nog op Kluizen geweest?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2014 20:24 

Notjez schreef:

jups, Zondag geweest slechts 2 vissen zien vangen van uit de belly. aantal vissers denk rond de12man over heel de dag.
Geen vetten zulle

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2014 21:55 
FF-Junk-XL
FF-Junk-XL

fabris schreef:
Notjez schreef:

jups, Zondag geweest slechts 2 vissen zien vangen van uit de belly. aantal vissers denk rond de12man over heel de dag.
Geen vetten zulle

Inderdaad. Off day voor ons en misschien de forellen...
Hoog, midden of diep, het bracht niks op. Nochtans meerdere forellen in de oppervlakte een kolk zien maken.
Volgende keer hopelijk beter :P
P.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]